خرازی: مقاومت اسلامی برآمده از مکتب شهید سلیمانی است

کد خبر: 972686

دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان گفت: مقاومتی که در میان ملت‌ها تبدیل به یک مکتب شده، بخش عمده‌ای از حکمت اسلامی و ایرانی و حاصل تلاش‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

خرازی: مقاومت اسلامی برآمده از مکتب شهید سلیمانی است

خبرگزاری فارس: محمدصادق خرازی در برنامه «افق‌های نو» که با موضوع کارکرد عزت ملی در سیاست خارجی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رادیو گفتگو رفته بود، گفت: دیپلماسی و سیاست خارجی بستری برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مهم در کشور است، ما با استفاده از سیاست خارجی تلاش می‌کنیم عزت و استقلال کشور را حفظ کنیم تا بیگانگان طمعی به کشور نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی تلاش می‌کنیم در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرین باشیم و در پرتو آن بتوانیم پیشرفت اقتصادی و توسعه برای کشور به ارمغان آوریم و فرهنگ و گفتمان کشور را نیز به مردم دنیا معرفی کنیم و این یک سیاست خارجی هدفمند و برنامه دار است.

خرازی با اشاره به اهمیت سه مقوله عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی ایران گفت: عزت یعنی مشارکت جدی و اساسی در تمام شئونات روابط خارجی در دنیای اسلام، منطقه و محیط بین‌الملل.

وی با بیان اینکه در موضوع مصلحت توجه به منافع ملی در اولویت اول قرار دارد، افزود: در این عرصه بر اساس منافع ملی، اهداف و مناسبات مان، مصلحت کشور را تعیین می‌کنیم.

دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان، با ارائه توضیحاتی در مورد روند تصمیم گیری در عرصه سیاست خارجی و با تاکید بر اینکه مهمترین فرد تصمیم‌گیر در این عرصه مقام معظم رهبری هستند و وزارت خارجه نیز موظف است تصمیمات اتخاذ شده را اجرایی کند، اظهار کرد: در موضوع حکمت نیز توجه به این موضوع مهم است که باید فراتر از جغرافیای سیاسی کشور در عرصه سیاست خارجی حرکت کنیم.

خرازی ادامه داد: ما در این حوزه می‌خواهیم در قلمرو حکمت متعالی ایرانی و اسلامی فراتر از جغرافیای سیاسی خودمان تاثیر گذار باشیم و امروز بر اساس همین مولفه در بسیاری مناسبات جهانی نقش داریم.

وی با بیان اینکه مفهوم مقاومت که امروز در دنیای اسلام، خاورمیانه و در میان ملت‌ها تبدیل به یک مکتب شده است بخش عمده‌ای از حکمت اسلامی و ایرانی است، خاطرنشان کرد: در چارچوب مقوله حکمت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی با داعش و تروریسم مبارزه کرد و از خون ملت‌های منطقه دفاع کرد، در واقع یک سردار ایرانی با تلاش‌های خود مقاومت را در میان ملت‌های دیگر نهادینه کرد.

خرازی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن مقاومت مفهومش این است که دیگر نظام سلطه نمی‌تواند تعرضی بر ما داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما مرز‌های مقاومت خود را صرفا در چارچوب مرز‌های جغرافیای سیاسی می‌دیدیم، مطمئن باشید که سرزمین و قلمرو جغرافیایی ما مورد تعرض تروریسم داعش طالبان و القاعده قرار می‌گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها