رحیم‌پور ازغدی: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و مسئله محرمانه نداریم

کد خبر: 974466

حسن رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در گذشته شخصا پیشنهاد دادم که کل مذاکرات شورای عالی انقلاب فرهنگی علنی شود، گفت: ما در شورا بحث و مسئله محرمانه‌نداریم.

رحیم‌پور ازغدی: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و مسئله محرمانه نداریم

خبرگزاری فارس: حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی و‌ ششمین نشست میان‌دوره‌ای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: انقلاب اسلامی آمده تا موانع رشد و تکامل فردی و اجتماعی را با تعریف اسلامی و با مشارکت مردم و اراده عمومی بردارد.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن ۵۷ موانع حرکت برداشته شد اما نه به این معنا که انقلاب تمام شد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: گزارش دادن به افکار عمومی وظیفه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نبوده است.

وی گفت: من شخصا از زمان آقای خاتمی پیشنهاد دادم که کل مذاکرات شورا علنی شود مثل مجلس شورای اسلامی.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این پیشنهاد جالب است که آن زمان محقق نشد و در دولت بعدش مدتی اتفاق افتاد و دوربین فیلم برداری هم داخل شورا آوردند که ضبط کنند و داشته باشند که در مسائل مختلف هر کسی چه موضعی دارد و همچنین معلوم شود چه چیزی تصویب شده است و چرا.

وی گفت: صوت و متن آن زمان هست اما علنی نشد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و مسئله محرمانه نداریم.

رحیم‌پور ازغدی: امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است، یعنی هرگز ترمز را نکش، جامعه بدون امر به‌معروف و نهی از منکر با ایست روبه‌رو می‌شود. حسن رحیم‌پور ازغدی در افتتاحیه سی و ششمین نشست میان دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که عصر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کار اساسی دانشجو، مطالبه‌گری است، در این راستا باید با نقد لیزری، پیشنهاد مینیاتوری در انواع دسته‌های ساختاری و روشی، مشخص کردن نقاط مثبت و منفی، تهدیدات و فرصت‌ها و حتی ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی میان مخالف و موافقین و بین خودش و بیرون گام بردارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مدل نقدهای ما باید نقد سیاسی و مدیریتی باشد و اینکه چه کسانی را مورد نقد قرار می‌دهیم، موارد هدف چقدر پاسخگو هستند، مطرح کردن پرسش‌هایی پیرامون انقلاب فرهنگی، که پاسخ آن بسته به تعبیر از واژه است، مهندسی فرهنگی کردن خطر، تهدید و فرصت در تمام حوزه‌ها در جامعه دارای شاخه‌های فراوانی است به همین خاطر، انسان موجودی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه طرح کارآمد مانند آب راهش را پیدا می‌کند، عنوان کرد: دانشجویان خطرات، تهدیدها و فرصت‌ها را در حوزه‌های مختلف شناسایی و مدیریت کنند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: اسلام می‌گوید حتی اگر فقط دو نفر هم باشند باید برنامه‌ریزی، مدیریت و تقسیم کار کرد، فقط بخشی از فرهنگ به دست دولت است، بخش زیادی به‌دست خانواده است، باید در مسائل فرهنگی مشورت و عقل جمعی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در بحث ارتباط با غرب در مسائل فرهنگی مسئله مدیریت شدن یا مدیریت کردن است، نوع رابطه مهم است، امر به‌معروف و نهی از منکر مساوی با اصلاحات دائمی است، یعنی هرگز ترمز را نکش، جامعه بدون امر به‌معروف و نهی از منکر با ایست روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب وقتی به پایان می‌رسد که بگوییم رشد کافی است یا ما بهترینیم و محبوب خدا هستیم، بیان کرد: در آیه ۱۳۵ سوره بقره خداوند می‌فرماید برخی گمان می‌کنند که دین، مذهب و حزب الله همه آرم است یعنی به مسائل و لوازم عملی تن نمی‌دهند، در حالی که قرآن می‌فرماید باید هزینه رشد را با خدمت به خلق، عمل صالح و اخلاص پرداخت کرد.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: موانع رشد و تکامل انقلاب اسلامی، عدم امر به معروف و نهی از منکر همراه با اصلاحات مداوم، عدم تسلیم و مدارا در زندگی و در جامعه و عدم تحمل و مدارا، وجود خشونت فرهنگی و مسلمانی که ولایت دشمن را پذیرفته، است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها