آیت‌الله علم‌الهدی: شرایط کنونی جامعه با قبل متفاوت است

کد خبر: 975270

امام جمعه مشهد گفت: جریان انقلاب اسلامی با همه فراز و فرودهای ۴۰ ساله باعث ایجاد تحولی جهانی در سطح بین‌المللی شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی: شرایط کنونی جامعه با قبل متفاوت است

خبرگزاری مهر: آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در نشست بصیرتی «نهضت روشنگری» که در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جریان انقلاب اسلامی با همه فراز و فرودهای ۴۰ ساله باعث ایجاد تحولی جهانی در سطح بین‌المللی شده است. در ابتدای حرکت انقلاب نیز عده‌ای از علما با حرکت و شروع انقلاب توسط امام خمینی (ره) مخالف بودند؛ البته برخی از افراد نیز به این حرکت خوش‌بین بوده و موافق این حرکت بودند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هدف انقلاب حاکم شدن روحانیون نبود، افزود: جمهوری اسلامی، اهرمی برای پیشرفت اهداف روحانیت است. اصل آرمان انقلاب، حاکم شدن دین و خدا در زندگی مردم بود، لذا در حرکت انقلابی امام، هدف این بود که دکترین دینی در سایر امور زندگی افراد وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دین و خدا در زندگی مردم وارد شده است، تصریح کرد: وظیفه ما این است که دین را در زندگی مردم توسعه دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی وارد عرصه مذاکره با آمریکا شود، انقلاب تضعیف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زندگی افرادی که دلسوزانه برای انقلاب کار می‌کنند، زندگی ساده‌ای است، ابراز کرد: زندگی مقام معظم رهبری نیز با زندگی یک طلبه تفاوت چندانی ندارد، برخی از مسئولان کشور نیز دارای زندگی ساده‌ای هستند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه سقوط انقلاب به معنای سقوط همه روحانیون و اساس دین است، ادامه داد: اگر روزی در فضای مجازی و سایت‌های مختلف به من توهین شود، خوشحال می‌شوم؛ چراکه معلوم می‌شود کارم را به‌عنوان یک طلبه و سرباز اسلام درست انجام داده‌ام.

وی همچنین گفت: شهید سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نبود، بلکه مدیری بود که کشورهای مختلف منطقه را به یکدیگر مرتبط می‌کرد، اما به‌جایی رسید که خونش برای راه امام زمان ( عج ) مؤثرتر بود، لذا به فیض شهادت رسید.

شرایط کنونی جامعه با قبل متفاوت است / ‏طلاب برای اسلام کار کنند

آیت‌الله علم الهدی در ادامه افزود: در حال حاضر و در انقلاب اسلامی، طلبه غیر از درس خواندن باید برای اسلام کار کند، چراکه شرایط کنونی با شرایط قبل از انقلاب متفاوت است.

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: هدف از راه‌اندازی بسیج اساتید، انقلابی شدن اساتید، حوزه‌های علمیه و حفظ حرمت اساتید است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به وضعیت معیشت طلاب، گفت: متأسفانه معیشت و حقوق طلبه‌های حوزه علمیه، شرایط خوبی ندارد، حتی رهبری از وضعیت معیشت طلاب ناراحت هستند، لذا باید همه مسئولان و ارگان‌های مرتبط با همکاری هم برای بهبود این وضعیت تلاش کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها