حاجی صادقی: معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است

کد خبر: 975362

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران معرفی حقیقت دین را از مأموریت‌های روحانیت دانست و گفت: وجود یک نظام چهل ساله ولایی بسیار امیدبخش است چرا که طنین انقلاب اسلامی امروز نه تنها در منطقه بلکه به گوش سراسر دنیا رسیده است.

حاجی صادقی: معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست بصیرتی علما و روحانیون و گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: هر مجموعه‌ای هدفی دارد که اگر آن هدف را گم کند مسیرش را نیز گم می‌کند.

وی ادامه داد: باید دانست فلسفه وجودی روحانیت چیست و روحانیت باید همواره به این امر توجه داشته باشد و نباید تبدیل به یک مسؤول پشت میز نشین شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مبلغ و مبین بودن، دفاع همه جانبه از دین و تلاش برای اقامه دین خدا را به عنوان سه رسالتی که از اهل بیت به روحانیت ارث رسیده است، برشمرد و افزود: معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است.

حاجی صادقی تصریح کرد: اگر خدا دین فرستاده قطعاً این دین صامت نیست و دین خدا سخنگو دارد و نباید هر کسی برداشت شخصی از دین داشته باشد و قطعا اهل بیت(ع) سخنگوی این دین هستند و روحانیت هم در زمان غیبت معصوم سخنگوی قرآن به شمار می‌روند.

وی با اشاره به رسالت دوم روحانیت، ابراز کرد: دفاع در برابر تحریف و حمله سخت و نرم از وظایف مهم روحانیت است و روحانیت نباید فقط آدرس هدایت دهد بلکه باید رهبری، رانندگی و مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه این سه شأن را در دو زمان مختلف مطرح کرد و بیان داشت: باید به این رسالات در زمان طاغوت و در زمان نظام ولایی توجه کرد که در زمان دین فلسفه کار روحانیت سنگین‌تر و دشوارتر است.

حاجی صادقی مطرح کرد: دین شناسی، پیشتازی در عمل، درک واقعیت‌ها، تربیت بصیرت دینی امت، تلاش برای تحقق دولت اسلامی و پیاده سازی تمدن اسلامی از جمله الزامات این رسالات است.

وی با اشاره به فلسفه حوزه‌های علمیه، یادآور شد: فلسفه وجود حوزه علمیه تربیت دین شناس است و دین فقط فقه و حقوق نیست و برای همه جا از تخت گهواره گرفته تا تابوت آدم هم برنامه و نسخه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به وظایف رهبری، عنوان داشت: رهبری جامعه دینی باید در دست کسی باشد که در اوج خلوت با خدا، خلق خدا را ببیند و از او غافل نشود چرا که کسی که می‌خواهد مصلح باشد باید اول صالح باشد.

حاجی صادقی نظام ولایی کنونی را در جهان بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: وجود یک نظام چهل ساله ولایی بسیار امیدبخش است چرا که انقلاب اسلامی امروز عالم را فرا گرفته و نه تنها در منطقه بلکه به کل جهان صادر شده است.

وی در پایان افزایش بصیرت دینی، تلاش برای تحقق دولت اسلامی، پیاده سازی تمدن اسلامی و استحکام نظام ولایی را چهار وظیفه روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: امروز دشمن علاوه بر اسلام ستیزی و اسلام هراسی در حال ساخت اسلام بدلی و جایگزین است و باید تلاش کرد کسانی مسؤول شوند که حاکمیت دین را قبول داشته باشند و بدانند که دین عرضه اداره جامعه را دارد و نیازی به دخالت غرب ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها