زاکانی: بیانیه گام دوم کشور را از شر مسؤولان غیرانقلابی نجات می‌دهد

کد خبر: 975508

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: دشمن می‌خواهد از طریق صندوق‌های رای به خواسته‌های خود برسد اما ما بایست در انتخاب نماینده انقلابی دقت کنیم و منشور بیانیه گام دوم انقلاب راهنمایی است که ما را از شر مسؤولان غیرانقلابی نجات دهد.

زاکانی: بیانیه گام دوم کشور را از شر مسؤولان غیرانقلابی نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: علیرضا زاکانی در هیئت فاطمیون قم با تبریک ایام الله دهه فجر و عرض تسلیت به مناسبت شهدای مقاومت، با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه، اظهار کرد: ایالات متحده که روزگاری دنیا را همچون دهکده‌ای برای خود می‌دانست و به دنبال غارت جهانی بود سال‌هاست که حتی نتوانسته از پس نوار غزه بربیاید و عامل اصلی شکست خود را انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.

وی با تاکید اینکه برخلاف عرصه بین المللی، در عرصه داخل از اهداف اصلی انقلاب اسلامی عقل افتاده ایم، بیان کرد: متاسفانه ما امروزه مسؤولانی را برسرکار داریم که برای فعالیت‌های خود به دنبال اجازه آمریکا هستند و این موضوع موجب عقب افتادگی و به وجود آمدن مشکلات فراوانی در کشور شده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما وقتی می‌توانیم موشک نقطه زن با دقت بالا تولید کنیم، قطعا توانایی خودرو ایمن را هم داریم اما عده‌ای نمی‌خواهند که این اتفاقات صورت بگیرد چون منافع آنها در خطر می‌افتد.

زاکانی ادامه داد: اگر نفت و گاز خام ما به فرآورده تبدیل شود به راحتی فروش رفته و پول آن را دریافت می‌کنیم اما وزارت نفت به خام فروشی علاقه دارد چرا که یا نمی تواند و یا نمی خواهد که این اقدامات را انجام دهد.

وی با بیان مزایا و دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان کرد: احداث این پالایشگاه نشان داد که جوان ایرانی می‌تواند کار کند اما به او اجازه کار نمی‌دهند. یکسال و نیم پیش فضای کشور به سمتی رفت که دیگر نتوانیم گاز استخراج کنیم چرا که به همراه استخراج گاز، میعانات گازی خارج می‌شود و بایست که به فروش رود اما به دلیل تحریم‌ها این اتفاق نیفتاد و در انبارها ذخیره شد و کشور در معرض انسداد قرار گرفته بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: یک جوان ۳۸ ساله متولی شد که پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تکمیل کند. این جوان نخبه برای من تعریف کرد که من را برای تکمیل ساخت این پالایشگاه بسیار اذیت کردند و امروز می‌بینیم که روزانه ۴۱۰ هزار بشکه میعانات توسط این پالایشگاه به فرآورده تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در نتیجه در کشور می‌توان کار کرد اما مسؤولان امروز نسبتی با مردم نداشته و علاقه ای به کار کردن ندارند.

زاکانی با تاکید بر حرکت به سمت عدالت در ۴ دهه گذشته اظهار کرد: متاسفانه کماکان در جامعه فقر، تبعیض و فساد را مشاهده می‌کنیم و بسیار در این حوزه بدهکار هستیم.

وی بهترین راه مقابله با مشکلات اقتصادی را تکیه بر ظرفیت‌های داخلی دانست و گفت: دولتمردان راه‌های شرق را به روی خود بسته اند و تنها نگاهشان به سمت غرب است؛ به عنوان نمونه سهم ایران از ۱۱۴۷ میلیارد واردات کشورهای همسایه تنها ۲۳ میلیارد دلار است که مبلغ بسیار ناچیزی بوده و نشان دهنده غفلت در این حوزه است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به بی تدبیری دولت در ماجرای سهمیه بندی بنزین بیان کرد: شما در داستان سهمیه بندی بنزین مشاهده کردید دولت طرحی را اجرا کرد که افراد ماشین دار از یارانه بنزین استفاده کنند و ما بقی جامعه که خودرو ندارند نمی‌توانند از این مزیت استفاده کنند. طرح مناسب این بود که بایست به هر فرد میزان مشخصی بنزین اختصاص داده می‌شد و چنانچه فرد از سهمیه بنزین خود استفاده نکرد، به نسبت سهمیه خود، بهای آب و برق گاز رایگان شود. این تدابیر سخت نیست اما عده ای علاقه ای به انجام این کارها ندارند.

وی با اشاره مخالفت دولت با دریافت مالیات از سلبریتی‌ها، تصریح کرد: در جنگ همین مردم هستند که سینه سپر می‌کنند نه سلبریتی‌ها اما متاسفانه مالیات از کارگر و کارمند و معلم گرفته می‌شود و سلبریتی‌ها معاف از مالیات هستند! این موضوع باعث تبعیض می‌شود.

زاکانی ویژگی مجلس آینده را دوستی، همکاری، قاطعیت و هوشمندی دانست و ابراز کرد: مجلس آینده باید با محبت دولت را مجبور به انجام کار کند و چنانچه چنین اتفاقی صورت نگرفت، عذر آنان خواسته شود و از کار برکنار شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه مجلس کنونی تابع دولت بوده و آقای لاریجانی با اقدامات خود، مجلس را مصلوب البد کرده است. آقای لاریجانی ادامه آقای روحانی است و هر دو این ویژگی را دارا هستند که برای خود کار می‌کنند.

زاکانی مشارکت حداکثری را مهمترین اصل انتخابات ۲ اسفند دانست و اظهار کرد: دشمن می‌خواهد از طریق صندوق‌های رای به خواسته‌های خود برسد اما ما بایست در انتخاب نماینده انقلابی دقت کنیم و منشور بیانیه گام دوم انقلاب راهنمایی است که ما را از شر مسؤولان غیرانقلابی نجات دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشور در آستانه تغییر است و هر کس باید سهم خود برای تغییر را بپذیرد و اگر ما بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم با توجه به ایده و فکر و امکانات موجود می‌توانیم در کشور تحول ایجاد کنیم. عده ای می‌خواهند انقلاب در در وسط راه متوقف کنند اما ما بایست با انتخاب مسؤولان خدوم، مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها