مصباحی‌مقدم: جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان لیست مشترک می‌دهد

کد خبر: 976653

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: این تشکل حزبی در تمامی حوزه‌هایی که انتخابات خبرگان در آنجا برگزار می‌شود، لیست مشترکی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داده است.

مصباحی‌مقدم: جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان لیست مشترک می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در سخنانی در نشست خبری با اشاره به اینکه فقه ما در زمینه اقتصادی مشکل‌گشاست، اظهار داشت: معتقدم مجلس آینده باید مجلس کارآمدی باشد که دغدغه‌های مردم را در مسائل اجتماعی و اقتصادی پاسخگو باشد و برطرف کند.

وی، با اشاره به تجربه‌اش در مجلس گفت: مجلس هفتم تجربه خوبی داشت که در آن عده‌ای از نمایندگان کارشناس اقتصادی بودند و در مجلس طرح‌های اقتصادی خوبی را پیش بردند که موجب شد در آن دوره برخی مشکلات اقتصادی حل شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: متأسفانه در مجلس هشتم تعداد اقتصاددانان کمتر شد و در مجلس نهم هم برخی دیگر حضور پیدا نکردند و افرادی که دغدغه اقتصادی داشتند، کمتر شدند و این شرایط طبعاً این دو مجلس از لحاظ تأثیرگذاری اقتصادی کم‌اهمیت‌تر شد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: اگر بانک مرکزی مستقل می‌بود ما با رشد تورم مواجه نمی‌شدیم، همچنین اگر صندوق ذخیره ارزی دچار برداشت‌های بی‌حساب و کتاب نمی‌شد، امروز ذخیره ارزی بهتری داشتیم، اما از یک دوره‌ای این حساب ذخیره ارزی بدل به حساب جاری شد و مدام از آن برداشت‌هایی انجام می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران برای شکوفایی نیازمند نقشه راه مشخص و دقیق است، خاطرنشان کرد: بدون شک با اجرایی شدن نقشه راه اقتصادی می‌توان ظرف دو تا ۱۰ سال اقتصاد ایران را تا ۱۰ کشور اول جهان ارتقا داد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: ظرفیت نخبگی جوانان یکی از ظرفیت‌های این کشور است که در کنار منابع طبیعی ما از مهم‌ترین ظرفیت‌هاست که در بخش انرژی می‌توان استفاده فراوانی از آن کرد و اقتصاد ایران را نجات داد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: برای مدیریت اگر میدان برای نسل جوان باز شود، بسیار بهتر از چهره‌های مسن‌تر جامعه که مدیریت کلان را برعهده گرفته‌اند، عمل می‌کنند، زیرا روزآمد بوده و از استادان خود بهتر با مسائل روز آشنا هستند، ولی در مجلس باید ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی وارد شود.

وی افزود: اصلا شایسته جمهوری اسلامی نیست که جمعیت زیر خط فقر ما افزایش یافته باشد و بی‌عدالتی در جامعه اسلامی ما گسترده‌تر از گذشته شود، مردم باید تا چه زمانی صبر کنند که این وضعیت درست شود؟

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که اگر وی در لیست شورای ائتلاف حضور نداشته باشد در انتخابات می‌ماند یا خیر؟، گفت: باید به انتظار بمانیم و ببینیم لیست شورا در پایان چه می‌شود، چرا که تأکید جامعه روحانیت هم رسیدن به لیست واحد بود، بنابراین اگر به لیست واحد برسند استقبال می‌کنیم حتی اگر من هم در آن حضور نداشته باشم. درباره حضورم در انتخابات نیز اجازه بدهید که لیست شورا نهایی شود و بعد تصمیم خود را اعلام می‌کنم.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در پاسخ به سؤال دیگری درباره علت اختلاف نظر میان حدادعادل و آقاتهرانی گفت: دنبال این بودیم که جریان انقلابی به هم بپیوندند و از مدت‌ها پیش ۳۱ حزب در جلسات جامعه روحانیت که با احزاب اصولگرا انجام می‌شد، حضور داشتند و همان وقت هم از جبهه پایداری دعوت شد و حتی یک جلسه هم با حضور جبهه پایداری در خانه آقای موحدی‌کرمانی برگزار کردیم و آنان اعلام آمادگی برای وحدت کردند، اما تاکنون که به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان ذیل لیست جامعتین شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت: بله، جامعه روحانیت در تمامی حوزه‌هایی که انتخابات خبرگان در آنجا برگزار می‌شود، لیست مشترکی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داده است.

این خبر تکمیل می‌شود...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها