متکی: مجلس نیازمند هوای پاک و تازه است

کد خبر: 977457

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: مجلس ما با توجه به عملکردش نیازمند هوای تازه و پاک است و موجب شرمندگی است که نمایندگان رأی دهند که آرایشان شفاف نشود.

متکی: مجلس نیازمند هوای پاک و تازه است

خبرگزاری تسنیم: منوچهر متکی در همایش بزرگ یاوران انقلاب اظهارداشت: سال گذشته که مردم خودشان را برای جشن چهل سالگی انقلاب آماده می‌کردند، مشاور امنیتی ترامپ گفت ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را نمی‌بیند، اما به فاصله کوتاهی رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را صادر کردند. مفهوم شکلی و شأنیت زمانی این بیانیه برای دشمنان انقلاب «زهی خیال باطل» بود؛ بدین معنا که ما نه فقط ۴۰ سالگی انقلاب را جشن گرفتیم بلکه اتفاقا نقشه راه چله دوم انقلاب را هم طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد که باقی بماند، گفت: در این سال‌ها از یک سو افکار مادی، وسوسه‌های دروغین، انواع توطئه‌ها و ... از سوی دشمنان شکل گرفت که هر روز آرایش این صحنه را به نفع جبهه حق تغییر داد.

متکی یکی از مولفه‌های اقتدار و استمرار انقلاب اسلامی را حضور گسترده مردم در صحنه و پشتیبانی آنان از ولایت دانست و خاطرنشان کرد: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و ۲۲ بهمن سال ۵۷ هدف اسلام و رهبری نهضت هم با امام خمینی (ره) بود، اما جای حضور گسترده و همگانی مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ خالی بود. مشاور شاه می‌گفت اگر این روحانی را آزاد بگذارید اشتباه است، به زندان بیندازید و تبعید کنید اشتباهی بزرگتر است و اگر او را بکشید به مشکلی عظیم برخواهیم خورد.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی به سه وجه رهبری، مکتب و مردم شکل گرفته و حلقه جدیدی به نام مسئولان جمهوری اسلامی نیز به آن اضافه شده است که آنان باید در اتصال با این سه وجه نقش‌آفرینی کنند. امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب رابطه‌اش را با مردم تنظیم کرد. امام در توصیف مردم مبالغه نمی‌کرد وقتی می‌گفت مردم ما از مردم عهد رسول‌الله (ص) برتر هستند، واقعیت بود. سفارش‌های فراوان امام خمینی (ره) در ارتباط با مردم، رابطه زلال، طرفینی و قابل فهم و ارتباطی عاشقانه بین ایشان با مردم بود. مردم احساس کردند کسی سخن می‌گوید که از خودشان است. امام خمینی (ره) هیچگاه از خودش نگفت بلکه از اعتقاد، مردم و امت بزرگ اسلام گفت؛ همین بود که در روز ورودش در تهران ۵ میلیون نفر به استقبالش رفتند و ۱۰ سال بعد چندبرابر آن جمعیت، او را بدرقه کردند.

متکی خاطرنشان کرد: امروز هم همان رابطه امام با مردم را در ارتباط رهبر معظم انقلاب با همان مشی ساده زیستی و صداقت با مردم می‌بینیم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در زمینه تسلیحاتی و صنایع دفاعی و ارتقای تولید علم که پرچمدارش رهبر معظم انقلاب اسلامی است به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم، گفت: بعد از جنگ در زمینه تسلیحاتی آسیب‌شناسی شد، کشوری که سیم خاردار در جنگ نداشت را رهبر انقلاب در این مدیریت به عنوان فرمانده کل قوا، به جایی رساند که پهپاد با این پیچیدگی و عین الاسد را با این دقت و رادارگریزی می‌زند. صبح ترامپ می‌گوید هیچ اتفاقی نیفتاده، اما می‌شد از لرزش صدایش فهمید دروغ می‌گوید. این نتیجه یک مدیریت باورمند و بر بستر استراتژی که باید خودکفا شویم.

وی افزود: پرچمدار ارتقای تولید علم در کشور هم رهبر انقلاب بود و امروز در رشته‌های مختلف علمی جزو کشور‌های برتر دنیا هستیم. این شکوفا کردن ظرفیت یک کشور است، چرا می‌توانیم موشک با آن دقت بسازیم، اما صنعت خودروسازی ما اینگونه است. ۳۰ سال پیش سفیر فرانسه دربه در به وزارتخانه‌های ما می‌رفت که پژو را به ایران بفروشد و معتقد بود اگر پژوی فرانسه در خیابان‌ها و جاده‌های این کشور راه افتاد فرهنگ فرانسوی هم وارد می‌شود.

متکی تأکید کرد: صنعت ما به خودکفایی نمی‌رسد مگر اینکه مدیریت حسن طهرانی مقدم‌ها اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در گلستان از ابتدا تا کنون مسئولان اجرایی و اقتصادی و مدیریتی آن جز یک برهه کوتاه دولت نهم و دهم دست یک جریان خاص بوده است.

متکی در بخش دیگر سخنانش به نقش مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس ما با توجه به عملکردش نیازمند هوای تازه و پاک است. موجب شرمندگی است که نمایندگان رأی دهند که آرایشان شفاف نشود. مجلس به علت ترکیبش و افرادی که در آن هستند نتوانست در استقرار دولتی که کارآمد و پایبند به ولایت باشد، موفق عمل کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها