بیژن مقدم:مردم قالیباف را یک مدیر جهادی، انقلابی و کارآمد می‌دانند/قالیباف آنقدر محبوب است که هیچ‌یک از تخریب‌ها کارساز نبود

کد خبر: 979082

انتخابات مجلس یازدهم به پایان رسید و نیرو‌های انقلاب توانستند اکثریت آراء عمومی را به خود اختصاص دهند. رأی بلامنازع نیرو‌های انقلاب علاوه بر آنکه می‌تواند مجلس یازدهم را به یک مجلس انقلابی و کارآمد تبدیل کند، نشان‌دهنده ناامیدشدن مردم از نیرو‌های موسوم به اعتدال و اصلاحات است.

بیژن مقدم:مردم قالیباف را یک مدیر جهادی، انقلابی و کارآمد می‌دانند/قالیباف آنقدر محبوب است که هیچ‌یک از تخریب‌ها کارساز نبود

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی باور دارد که گفتمان اصولگرایی اکنون مورد قبول مردم است و نتیجه این دوره انتخابات مجلس هم گویای همین امر است. او درباره این موضوع گفت: «نتیجه انتخابات به روشنی حکایت از اعتماد مردم به گفتمان اصولگرایی و رویگردانی آن‌ها از نیرو‌های حامی دولت و اصلاحات است. مردم در سال‌های اخیر مشاهده کردند که هیچ‌یک از مطالباتشان برآورده نشد و به همین دلیل دریافتند نیرو‌هایی که با تکیه بر اصول انقلاب از عهده مسئولیت‌ها برمی‌آیند، شاستگی بیشتری برای حضور در مجلس دارند».

او در خصوص نقش و تأثیر محمدباقر قالیباف در انتخابات و همچنین مجلس آینده اظهار کرد: «هیچکس نمی‌تواند نقش و تأثیر آقای قالیباف را در رأی‌آوری مجموعه نیرو‌های انقلاب انکار کند. او در نگاه مردم یک مدیر کارآمد، جهادی و انقلابی است. نیرو‌های اصلاح‌طلب در ایام پیش از انتخابات تمام تلاش خود را معطوف به تخریب آقای قالیباف کردند، اما او آنقدر در میان مردم محبوب است که هیچ‌یک از این تخریب‌ها کارساز نبود و بیشترین رأی به نام آقای قالیباف به صندوق‌ها ریخته شد. از سوی دیگر فاصله رأی او با نفر دوم لیست نیرو‌های انقلاب به روشنی نشان می‌دهد که مردم او را به‌عنوان جلودار و پیش‌قراول نیرو‌های انقلاب انتخاب کردند. او در مجلس آینده هم می‌تواند منشأ تحولات مثبتی باشد».

مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که چه اولویت‌هایی باید مدنظر مجلس آینده قرار بگیرد، گفت: «متأسفانه به دلیل ناکارآمدی دولت و مجلس فعلی مردم تصور می‌کنند که مجلس در رأس امور نیست در صورتی که واقعیت این نیست و مجلس در قانون اساسی اختیارات فوق‌العاده‌ای دارد و اگر نمایندگان حاضر در آن نمی‌توانند از این اختیارات به درستی استفاده کنند به معنی کم‌بودن قدرت نهاد قانون‌گذاری نیست. بی‌تردید اگر نمایندگان و هیئت‌رئیسه فعال باشند، مجلس هم به نقطه اصلی خود بازمی‌گردد و ذهنیت اخیر از بین می‌رود. البته کارآمدبودن مجلس یازدهم به‌معنای جنگ و ستیز با دولت نیست بلکه نمایندگان باید دولت را در مسیر درست قرار بدهند و از دولت بخواهند که دست از کرخی و بی‌عملی بردارد؛ از سوی دیگر لازم است که نمایندگان با وضع قوانین متناسب و حذف قوانین زائد زمینه بهبود شرایط را فراهم کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها