باقری‌کنی: توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق بشر نگران‌کننده است

کد خبر: 979814

معاون رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: خطرات ناشی از توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق ملت‌ها و حقوق بشر نگران‌کننده است .

باقری‌کنی: توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق بشر نگران‌کننده است

خبرگزاری تسنیم: علی باقری‌کنی در دیدار با «شیرین مزاری» وزیر حقوق بشر پاکستان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو با تأکید بر ضرورت تولید مفاهیم حقوق بشری منطبق با ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی، اظهار کرد: همکاری‌های قضایی میان دو کشور باید توسعه یابد.

دبیر ستاد حقوق بشر از مهندسی موضوع اسلام هراسی از سوی برخی کشورهای غربی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از ظرفیت حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: ضروری است گفتگوهای همه جانبه با چارچوبی منظم و جامع میان دو کشور ادامه یابد تا با این اقدامات خصمانه مقابله شود.

باقری کنی در ادامه بر ضرورت تشکیل گروه‌های هم فکر و مقابله با اقدامات قهری یکجانبه در قالب همکاری‌های دو جانبه و ترتیبات بین‌المللی تأکید کرد و افزود: خطرات ناشی از توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق ملت‌ها و حقوق بشر نگران‌کننده است .

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار توسعه روابط دو کشور ذیل سازو کار جنبش عدم تعهد شد و بر اهمیت ظرفیت استفاده از این جنبش تأکید کرد.

وزیر حقوق بشر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از موضوع ویروس کرونا خواستار همکاری برای اقدامات و ترتیبات پیشگیرانه در روند گسترش این بیماری شد.

مزاری در ادامه به قوانین جدید پاکمستان در حفظ کرامت شهروندان سالخورده در حوزه رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: تداوم همکاری در عالی‌ترین سطوح، خصوصأ استفاده از تجارب ایران در عرصه های حقوقی و قضایی برای پاکستان حائز اهمیت است .

در پایان این دیدار در خصوص موضوعات نشست آتی سازمان کشورهای اسلامی از جمله اعلامیه قاهره بحث و گفتگو شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها