آیت‌الله اختری: روشنفکرنما‌ها همواره با دستپاچگی به دشمن پناه می‌برند

کد خبر: 984956

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن‌هایی که به خدا توجه ندارند، یا به تعبیر رهبر انقلاب روشنفکرنماها، آنجایی که زندگی حیوانی‌شان دچار خطر می‌شود از دستپاچگی می‌گویند برویم همگام با دشمن شویم.

آیت‌الله اختری: روشنفکرنما‌ها همواره با دستپاچگی به دشمن پناه می‌برند

خبرگزاری مهر: آیت الله عباسعلی اختری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص بی‌صبری برخی مسئولین و روشنفکرنماها، اظهار کرد: همیشه کسی در مقابل مشکلات پیروز می‌شود که مقاومت کند. مشکلات همواره گذراست و حتی اگر دشمن هم آن را ایجاد کرده باشد با مقاومت به مرور زمان از بین خواهد رفت.

وی افزود: ملتی که در مقابل مشکلات صبر و مقاومت کند بدون تردید پیروز است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: مردمی که در مقابل سختی‌ها ایستادند و مشکلات را رفع کردند به ملتی کارآزموده و رزم‌دیده تبدیل می‌شوند.

اختری تصریح کرد: صبرکنندگان آن‌هایی هستند که به خدا توجه دارند، اما آن‌هایی که به خدا بی‌توجه هستند، یا به تعبیر رهبر انقلاب روشنفکرنماها، آرمان‌های بلند و هدف‌های متعالی و معنوی ندارند و تنها هدفشان شکم و زندگی حیوانی است. این عده، آنجایی که زندگی حیوانی‌شان دچار خطر و کمبود می‌شود از عجله و دستپاچگی می‌گویند برویم همگام با دشمن شویم تا مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: مردان خدا به خاطر اهداف بلندی که دارند، وقتی با مشکلات روبرو می‌شوند، جان دادن و از مال گذشتن برایشان آسان است، زیرا برای مقاصد متعالی، از چیز‌های گذرا و کوچک دل می‌بُرند. اما آن‌هایی که مادی هستند، آرمان‌های بلند ندارند و همواره نیز وحشت‌زده و بی‌صبر هستند و لذا نمی‌توانند مشکلات را هضم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حضرت علی (ع) در فرازی از دعای کمیل می‌فرماید، «خدایا! گناهانی که عصمت‌ها را از بین می‌برد بیامرز.» بی‌عصمتی مراتبی دارد. مثلاً یک نوع بی‌عصمتی بدحجابی است و یک نوع آن هم بی‌صبری و بی‌حوصلگی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها