چشم امید مردم به مجلس یازدهم است

کد خبر: 996441

چشم امید مردم به مجلس یازدهم است و ما انتظار داریم هیات رئیسه مجلس، جایگاه واقعی نهاد مجلس را به خودش برساند‌.

چشم امید مردم به مجلس یازدهم است

صبح امروز(سه شنبه) در نشستی که با حضور ۱۹۲ منتخب مردم مجلس یازدهم برگزار شد، جمعی از افراد حاضر به ایراد سخنانی کوتاه پرداختند.

جدی منتخب مردم شیروان در این جلسه اظهار داشت: کسانی که در هیات رئیسه انتخاب می شوند از بالا به پایین به نمایندگان نگاه نکنند‌. مجلس به دلیل عملکرد گذشته از راس امور پایین اومد.

وی با بیان اینکه چشم امید مردم به مجلس یازدهم است؛ گفت: انتظار داریم هیات رئیسه مجلس یازدهم مجلس را به جایگاه واقعی خودش برساند‌.

منتخب مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: ما وارد چهل سال دوم انقلاب شدیم. باید مجلس در حوزه شفافیت پیشتاز باشد چرا که یکی از مشکلات کشور همین عدم شفافیت است.

* مجلس یازدهم گفتمان انقلابی را اولویت قرار دهد

همچنین خانم فلاحی منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم هم در این جلسه گفت: ما در یکی از مهم‌ترین برهه های تاریخ قرار داریم و مجلس یازدهم می تواند در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: این مجلس حتما باید گفتمان انقلابی گری را در اولویت قرار دهد.

فلاحی افزود: بنده معتقدم ریاست مجلس یک پُست نیست بلکه یک فرد هماهنگ کننده است که باید جایگاه مجلس را بالا ببرد و شان نمایندگان را بالا ببرد.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم گفت: کسی از کسی نماینده تر نیست و کسی که آن بالا می نشیند نباید نگاهی از بالا به پایین داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجلس بانوانی هستند که اقتدار و توانایی لازم برای حضور در هیات رئیسه را دارند و این نماد توسعه و ترقی جامعه است.

فلاحی تاکید کرد: بنده بهترین گزینه رباست مجلی یازدهم را آقای قالیباف می دانم.

* مردم ما مجلسی سلیمانی میخواهند

اقبال شاکری متخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به منابع طبیعی و نیروی انسانی که در کشور داریم میتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی گفت: این مجلس عصاره خواسته های مردم است و لاجرم باید شفاف و فساد ستیز شود و برای جهت تجقق خواسته ها و مطاالبات مردم باید یک هیات رئیسه قدرتمند داشته باشیم.

شاکری گفت: مردم ما امروز مجلسی سلیمانی می خواهند و این مجلس میتواند چنین باشد.

* رئیس مجلس نماد هویت ۲۹۰ نماینده است

در ادامه شجاعی منتخب مردم ابهر در مجلس یازدهم در این جلسه گفت: قرار بر این شد که اعضای هیات اجرایی فراکسیون، حمایتی از هیچ کدام از افرادی که برای هیات رئیسه اعلام آمادگی کردند نداشته باشند.

وی گفت: هیات رئیسه و رئیس مجلس باید نظارت داشته باشند تا مجدد شان و جایگاه مجلس به راس امور برگردد.

شجاعی تصریح کرد: در دولت، رئیس و مرئوس وجود دارد، اما در مجلس رئیس مجلس نماد هویت ۲۹۰ نفر نماینده است و باید بتواند در راستای جلب نظر نمایندگان کوشا باشد.

منتخب مردم ابهر در مجلس یازدهم گفت: هیات رئیسه باید بتواند رابطه دولت و مجلس را در خوف و رجا قرار دهد تا همکاری های لازم بین این دو قوه انجام شود.

همچنین مصری متخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم در ادامه جلسه گفت: شفافیت یکی از کارهای لازم دو مجلس است.

وی گفت: نظارت بر نمایندگان باید در طول چهار سال فعالیت مجلس شورای اسلامی باشد و نه پایان دوره.

* دولت فشل است و نمیتوان امیدی داشت

در ادامه موسوی منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم نیز در این جلسه گفت: علی رغم اینکه دوستان دیگری که هستند هم صلاحیت و توانایی های لازم را دارند، اما آقای قالیباف را که همه شما می شناسید و توانایی های وی فاصله معنا داری دارد.

وی گفت: اگر بپرسید ما امروز سلیمانی دوم در کشور داریم؟ میگویم بله دومین آن، آقای قالیباف است، پس چرا باید ایشان را تضعیف کنیم؟

موسوی ادامه داد: دولت که فشل است و نمیتوان امیدی به آن داشت.

* امروز نزدیکترین چهره به سردار سلیمانی قالیباف است

خانی منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم نیز گفت: با وضعیت فعلی مجلس و اقداماتی که مجلس دهم داشته، قطعا آقای قالیباف که از پایین تا بالای نظام را کار کرده و امتحانش را پس داده است میتواند بهترین گزینه باشد.

وی گفت: ایشان در نیروی انتظامی و مجلس کارآمدی بالایی داشته و رضایت از عملکردشان بالا است.

خانی تصریح کرد: بوستان ولایت که از بوستان های بزرگ کشور است و فاصله جنوب و شمال تهران را حداقل کرده، یکی از کارهای مهم آقای قالیباف است.

وی افزود: کسی که از نظر فکری نزدیکترین چهره به سردار سلیمانی بوده و هست، آقای قالیباف است.

خانی گفت: شخصا از سردار سلیمانی پرسدیم و گفتند که بهترین فرد برای اداره کشور در وضعیت فعلی، آقای قالیباف است.

منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم بیان کرد: امیدواریم با رای بالایی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود و مجلسی کارآمد و و قوی داشته باشیم.

* مجلس یازدهم تلاش کند قاچاق از مبادی قانونی کاهش یابد

در ادامه الیاس نادران منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز در این جلسه گفت: شرایط کشور به لحاظ آسیب های اجتماعی و مولفه‌های اقتصادی در وضعیت خطرناکی است و مجلس باید فوری به موضوع ورود کند.

وی گفت: بر اساس گزارش مجلس دهم، ۹۵ درصد قاچاق کشور از مبادی قانونی است و این دردناک است.

نادران گفت: در مجلس یازدهم باید چنان در حوزه نظارتی بر دولت عمل کنیم که انشالله تا پایان چهار سال بگوئیم این میزانِ ۹۵ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرده است و الا که می شود کاری که دوره های قبلی هم انجام دادند.

همچنین کریمی منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: مجلس شورای اسلامی مجموعه ای بهم پیوسته است و نمایندگان مجلس با یکدیگر برابر هستند.

* اولویت اصلی کشور در حوزه های اقتصادی و اجرایی است

در ادامه این نشست پورابراهیمی منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم نیز اظهارداشت: در دیداری که با سردار سلیمانی داشتم، گفتند اولویت اصلی ما در حوزه اقتصادی و اجرایی است.

وی گفت: ما جمع بندی که داریم این است که آقای قالیباف به عنوان یک مدیر جهادی است که میتواند برای کشور مفید باشد.

پورابراهیمی گفت: با آیت الله خاتمی صحبتی داشتم و ایشان هم این موضوع را تاکید کردند که اقای قالیباف گزینه اصلح است و امیدواریم حضور این فرمانده عزیز را بتوانیم در ریاست مجلس یازدهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: همزمان با سفر آقای قالیباف به کرمان در روز قدس امسال، سردار معروفی از فرماندهان دوران جنگ گفتند که جریان و عقبه سپاه نیازمند حضور آقای قالیباف است.

منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم گفت: همه قابل احترام هستند ولی وقتی توصیه سردار سلیمانی، علما و دلسوزان را می بینیم به نظرم باید توجه کنیم به این مطلب که شخص مناسب برای ریاست مجلس چه کسی میتواند باشد.

* مجلس یازدهم می تواند یکی از بهترین مجالس تاریخ باشد‌

همچنین کریمی قدوسی منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم نیز در این نشست بیان کرد: مجلس یازدهم می تواند یکی از بهترین مجالس تاریخ باشد‌.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به سوگندی که می خورید عمل نکنید شرعا مجوز نشستن بر صندلی های بهارستان را ندارید.

منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم، افزود: آقای قالیباف فردی خلاق؛ دلسوز و تحول آفرین است و در هر جایگاهی که قرار گرفته، تحولی بوجود آورده است. امیدواریم که ایشان را در کسوت ریاست مجلس قرار بگیرد.

* مجلس یازدهم می تواند الگویی برای مجالس آینده باشد

در ادامه این نشست قاضی زاده منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم نیز تصریح کرد: امام راحل گفتند که مرکز همه امور مجلس است. در شروع گام دوم ما به یک تحول پایه ای و اساسی نیاز داریم.

وی گفت: مجلس یازدهم اولین مجلس گام دوم انقلاب است که می تواند در صورت عملکرد مناسب الگویی برای مجالس دیگر باشد.

قاضی زاده تصریح کرد: کارآمدی مجلس کارآمدی کشور است و امیدواریم با ریاست آقای قالیباف به عنوان یک دلداده رهبری مجلس قوی داشته باشیم.

* شهرداری تهران در زمان قالیباف از سالم ترین دستگاه های کشور بود

رحمانی متخب مردم قزوین در مجلس یازدهم هم در این نشست اظهار کرد: مجلس عصاره ملت است‌.

وی گفت: بر اساس گزارش های رسمی دستکاه های نطارتی و اطلاعاتی؛ یکی از سالم ترین دستگاه های کشور شهرداری در زمان آقای قالیباف بوده است.

* باید از چهره های خدوم انقلاب مراقبت کرد

همچنین وحیدی منتخب مردم بجنورد در مجلس یازدهم نیز گفت: متاسفانه کم لطفی های بسیاری در این چند روز به آقای قالیباف شد که جای گله مندی دارد.

وی گفت: باید از چهره های خدوم انقلاب مراقبت و محافظت کرد. امیدواریم تصمیم نهایی هیات رئیسه طوری باشد که نیاز به مطرح شدن افراد مختلف نباشد و یک نفر نهایتا معرفی شود‌.

* نیازمند هیات رئیسه قوی و کارآمد هستیم

در ادامه این نشست میرتاج الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم هم بیان کرد: ما دو حوزه نظارت و قانونگذاری در مجلس داریم که مجلس دهم در حوزه نظارتی آن کارآمد نبود.

وی گفت: مجلس یازدهم باید برنامه محور و مساله محور باشد و البته خط مشی انقلابی و جهادی داشته باشد.

میرتاج الدینی گفت: جهت تحقق اهداف خود در مجلس نیازمند یک هیات رئیسه قوی و کارآمد هستیم.

* ناکارآمدی در سه قوه موج میزند

در ادامه این جلسه زاکانی منتخب مردم قم در مجلس یازدهم نیز در بیان کرد: به اعتقاد من حال مردم خوب نیست چرا که ناکارآمدی در سه قوه موج میزند.

وی گفت: حضور آقای رئیسی امیدی را ایجاد کرده ولی آنچه میتواند بنای تغییر را ایجاد کند مجلس است. لذا اگر مجلس بتواند رسالت خودش را انجام دهد روز به روز شرایط بهتری خواهیم داشت و بالعکس.

زاکانی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: هویت انقلابی مجلس؛ هدف مداری و مدیریت درست است. در این راستا؛ نقش فراکسیون ها نقش مهمی است.

بر اساس این گزارش، وجه اشتراک سخنان منتخبان مجلس یازدهم امروز بر مبنای تعیین تکلیف هیات رئیسه به نحوی شایسته و البته تاکید بر توانمندی و ظرفیت بالای محمدباقر قالیباف نسبت به دیگر افرادی که جهت ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند، بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها