چرا وجود فرش اتاق کودک در اتاق بچه ها وحشتناک مهم است؟

کد خبر: 1170228
چرا وجود فرش اتاق کودک در اتاق بچه ها وحشتناک مهم است؟

در هنگام خرید و انتخاب فرش اتاق کودک والدین می دانند که اتاق کودک، محلی است برای خوابیدن، بازی کردن، مطالعه و سایر فعالیت های روزانه؛ پس باید فضایی آماده کنند که مناسب برای انجام فعالیت های روزانه بچه ها باشد و در آن احساس امنیت و آرامش کنند.

خرید فرش اتاق کودک قلق های خاص خود را دارد که انتخاب آن با فرش های دیگر قسمت های خانه متفاوت است.

فرش کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یکی از مهم ترین اجزای اتاق کودک، فرش کودک است. شاید برخی از والدین در انتخاب و خرید فرش اتاق کودک به بعد زیبایی و تزیینی آن بیندیشند در صورتی که این کف پوش ها، ورای جنبه زیبایی بخشیدن به اتاق کودک، باید به گونه ای باشد که بچه ها را در برابر صدمات و آسیب ها محافظت کند.

متاسفانه برخی از والدین در هنگام خرید فرش کودک به جنبه تزیینی آن توجه می‌کنند و از جنس و کیفیت آن غافل می‌شوند.

کودکان تا قبل از راه رفتن بیشترین تماس پوستی و بدنی را با کف پوش اتاقشان دارند؛ از این رو کف پوشی باید انتخاب شود که وقتی بچه ها روی زمین سینه خیز می روند یا در هنگام راه رفتن به زمین می‌افتند، به دست و پای کودک آسیب وارد نشود.

موکت ها و گلیم ها به دلیل ضخامت کمی که دارند برای اتاق کودک، گزینه مناسبی نیستند؛ از طرفی پوست بچه ها حساس است و اگر نخ های به کار رفته در فرش اتاق کودک، مرغوب و باکیفیت نباشد، حساسیت پوستی ایجاد می‌کند و پرزهای آن به ریه‌های کودک ممکن است آسیب رساند.

ریه‌های کودکان حساس و آسیب پذیر است؛ پرزهای روی فرش به راحتی می‌تواند از طریق دهان وارد ریه‌های کودک شده و سرفه، تنگی نفس، عطسه و خارش گلو را ایجاد کند؛ از این رو فرش کودک ضدحساسیت و بدون پرز برای اتاق کودکان پیشنهاد می‌شود.

برخی از فرش های کودکانه ای که با الیاف شیمیایی بی سی اف بافته شده اند، برای سلامتی بچه ها مضر هستند و پاک کردن لکه و کثیفی از روی این کف پوش ها بسیار سخت است؛ از این رو تولید کنندگان فرش های کودکانه از الیاف هیت ست شده پلی استر یا آکریلیک برای بافت این محصولات استفاده می‌کنند؛ پس یک فرش اتاق کودک باید خیلی زود و سریع تمیز شود، نرم و راحت باشد و سلامت بچه ها را به خطر نیندازد.

اهمیت جنس فرش کودک برای کودکان نوپا و کودکانی که بیشترین تماس پوستی را با کف پوش اتاقشان دارند، بیشتر است.

فرش ساویز بافت

باید فرش بچه گانه ای انتخاب شود که بچه ها احساس راحتی کنند

شاید شنیده باشید که آشپزخانه قلب هر خانه ای است؛ در صورتی که اتاق کودک را می‌توان قلب خانه به حساب آورد. انتخاب درست وسایل اتاق بچه‌ها اعم از فرش بچه گانه می‌تواند راحتی و آسایش بچه ها را فراهم کند.

زمانی که کودک شروع به راه رفتن می‌کند، یکسره در حال حرکت و فعالیت است. در این سنین نوع کف پوش برای بچه ها اهمیت دارد و والدین باید به این توجه کنند که فرش اتاق کودک یا کف پوش، راحت هست یا نه. در این دوران ایمن نگه داشتن کودک از وظایف کودکان است.

از میان کف پوش های مختلف برای اتاق کودکان، فرش های ماشینی بهترین نوع کف پوش محسوب می‌شوند. لمینت‌ها، پارکت‌های چوبی، موکت های بچه گانه و گلیم ها، نرمی و لطافت فرش ماشینی کودک را ندارند. درست است که لمینت‌ها فوم‌های نرمی هستند؛ ولی دوام و ماندگاری بالایی ندارند و در زمستان نمی‌توانند عایقی برای جلوگیری از ورود سرمای کف زمین به حساب آیند.

فرش اتاق کودک که با شانه 500 و 700 بافته می‌شوند، ضخامت استاندارای به عنوان کف پوش اتاق بچه ها دارد. از طرفی انسجام و فشردگی بین ریشه‌های آن بالاست و ذرات و گرد و غبار در سطح کف پوش می‌ماند و به ریشه‌های آن نفوذ نمی‌کند.

نرمی و لطافت فرش اتاق کودک بسیار بالاتر از دیگر کف پوش هاست و بدین صورت امنیت کودکان افزایش پیدا می‌کند و والدین با خیالی آسوده می‌توانند کودک نوپا و تازه راه افتاده را در اتاقش تنها بگذارند.

مزیت فرش کودکانه نسبت به دیگر کف پوش ها چیست؟

چرا باید در اتاق کودکان به جای استفاده از لمینت، گلیم، موکت و یا پارکت، فرش کودکانه خریداری کرد؟ در صورتی که دیگر کف پوش‌ها نیز در طرح های کودکانه و با رنگ‌های شاد و مهیج تولید می شوند؟ دلیل برتری و مزیت استفاده از فرش اتاق کودک نسبت به بقیه کف پوش ها چیست؟

نرمی و لطافت فرش کودک

کودکان روی زمین می‌خوابند، بازی می‌کنند، می دوند، سینه خیز می‌روند و... پهن کردن فرش کودک که سطحی نرم و لطیف دارد، می‌تواند از آسیب‌های جدی به دست و پای کودک، جلوگیری کند.

موکت ها، گلیم ها و پارکت ها، سطحی سفت و سخت دارند که کف پوش مناسبی برای اتاق کودکان به ویژه کودکان نوپا مناسی نیست.

قابل شست و شو بودن فرش اتاق کودک

کف پوش اتاق کودک در معرض آلودگی و کثیفی است و از آنجایی که کودک به صورت مستقیم با کف پوش اتاقش در تماس است، به والدین توصیه می شود که کف پوش ها را چند ماهی یکبار بشویند.

مقاومت فرش اتاق کودک به دلیل بافته شدن با الیاف هیت ست شده مقاوم است. در حالی که برخی از کف پوش ها از جمله لمینت‌ها که از جنس فوم است همانند فرش کودک در برابر شست و شو مقاوم نیست.

عایق صدا بودن فرش بچگانه

در خانه‌های آپارتمانی که کف خانه سقف خانه طبقه پایین تر است، توصیه می‌شود برای اتاق بچه ها به جای دیگر کف پوش ها از فرش بچگانه استفاده شود؛ چون با پریدن، دویدن و... صدای کمتری به طبقه پایین می‌رود.

عایق گرما بودن فرش کودکانه

فرش کودکانه می تواند عایق خوبی برای زمستان باشد تا از ورود سرمای کف زمین به داخل اتاق جلوگیری کند.

موکت ها و گلیم ها ضخامت ایده آلی ندارند و نمی‌توانند برای اتاق کودکان عایق گرمای خوبی محسوب شوند.

لمینت‌ها نیز به دلیل پلاستیکی بودنشان، بدترین نوع کف پوش برای اتاق کودکان در فصل زمستان است.

بازی درمانی با خرید فرش کودک در طرح های بازی و آموزشی

استفاده از فرش اتاق کودک و پهن کردن آن در فضای کودکانه، می‌تواند حال و هوای اتاق را عوض کند. ظاهر شاد و جذاب این کف پوش ها تاثیر مثبتی بر روان بچه ها دارد امروزه فرش های اتاق کودکان از گستردگی تنوع برخوردار هستند و در طرح‌های کارتونی، حیوانات و بازی تولید می‌شوند.

با خرید فرش کودک در طرح های بازی و آموزشی، والدین می توانند با یک تیر دو نشان بزنند. بدین صورت که هم فضای اتاق را کودکانه جلوه دهند و محیط آموزش و بازی را فراهم آورند و هم اینکه کف پوش مناسبی را برای فراهم کرده اند.

طرح‌های آموزشی با رنگ بندی جذابی که دارد، تاثیر چشمگیری در نمای اتاق کودک دارد. طرح‌های آموزشی کودکانه اعم از فرش کودک طرح جاده، طرح اعداد انگلیسی، حروف انگلیسی، فرش کودک طرح زمین فوتبال، بازی لی لی و... جزو طرح های جدید کودکانه است که برای کودکان محیطی مهیج فراهم می‌آورد.

تهیه فرش اتاق کودک با طرح‌های آموزشی و بازی، برای کودکان پرانرژی مناسب است و خرید این نوع طرح ها می‌تواند از رفتن آن‌ها به بیرون از منزل ممانعت کند.

تهیه این نوع فرش های کودکانه، مهارت‌های فکری و فیزیکی کودکان را تقویت کرده و گذر زمان را برای بچه ها شیرین تر می‌کند؛ حتی والدین می‌توانند برای اینکه بچه ها را با بازی روی کف پوش آشنا کنند، خودشان وارد عمل شده و بازی روی کف پوش را با بچه ها انجام دهند؛ برای مثال، والدین با خرید توپ و فرش کودک زمین فوتبال می‌توانند با فرزندشان بازی کنند و بدین صورت باعث شده اند که کودکشان انرژی خود را تخلیه کرده و از ورزش غافل نشوند.

یا فرش اتاق کودک با طرح لی لی که یک بازی قدیمی و نوستالژیک است، سبب تقویت تعادل، هماهنگی چشم‌ها و تقویت ماهیچه‌های پا و عضلات می‌شود. تهیه کف پوش هایی با طرح‌های بازی برای کودکانی که تک فرزند هستند بسیار مناسب است.

یا اینکه برای تقویت حافظه کودکان زیر دوسال، فرش کودک طرح مزرعه حیوانات انجام شود و بدین صورت والدین می‌توانند با این کف پوش، نام انواع حیوانات به زبان فارسی یا انگلیسی را یاد بدهند و بدین صورت کودک علاقه دارد اسم حیوانات را یاد بگیرد و بدین صورت حافظه حفظی او قوی می‌شود.

فرش ساویز بافت

شکل گیری رشد اخلاق کودکان با انتخاب فرش عروسکی مناسب

چیدمان دکوراسیون و تهیه وسایل مناسب از قبیل خرید فرش کودک می‌تواند در شکل گیری روحیه، شخصیت و رشد اخلاق کودکان، نقش پررنگ و بسزایی داشته باشد.

انتخاب طرح و رنگ نامناسب فرش عروسکی می‌تواند سبب بروز برخی از رفتارهای منفی در کودک شود؛ حتی انتخاب نامناسب طرح فرش اتاق بچه می‌تواند سبب بروز پرخاشگری و... در کودکان شود؛ از این رو توصیه می‌شود که کودکانی که در سنین پنج سالگی هستند حتما نظر، علاقه و سلیقه او در نظر گرفته شود؛ چون کودک قرار است در اتاقش بیشترین زمان و وقت خود را سپری کند و بدین صورت به سلایق و نظرات او احترام گذاشته شده و حس استقلال و اعتماد به نفس در او تقویت می‌شود.

چه بسا انتخاب طرحی که مورد علایق کودک است می‌تواند وابستگی به والدین را کمتر کند و حس داشتن امنیت با تنها ماندن در اتاقش تقویت شود.

 

انتخاب طرح مناسب

انتخاب فرش کودک کارتونی با توجه به علایق، سلایق و جنسیت او، سبب رشد و تکامل کلامی کودک شده، قدرت تخیل او را افزایش داده و احساسات رفتاری و شناختی او را بهبود می‌بخشد. کودکان همواره دوست دارند موقعیت خود را برای کسی تعریف کنند و از اتفاقاتی که در روز برایشان رخ می‌دهد بیان کنند.

خرید فرش های عروسکی و طرح های انیمیشن کودکانه اعم از طرح پرنسس، دختر توت فرنگی، فرش دخترانه کودک سفید برفی، السا و آنا برای اتاق دختران بسیار مناسب است و ارتباط احساسی و عاطفی را در دختران تقویت کرده و کودک از ماندن در اتاقش بسیار خوشحال می‌شود.

شاید عده ای بگویند که به جای خرید طرح های عروسکی فرش اتاق کودک، عروسک را برای دخترمان خریداری می‌کنیم تا کودک به عروسک حس سرپرستی داشته باشد و مسئولیت مراقبت از او را یاد بگیرد؛ این نظر کاملا درست است؛ ولی تهیه فرش اتاق کودک دخترانه با طرح‌های عروسکی و کارتون‌های مورد علاقه کودکان فضایی زیبا و دخترانه ایجاد می کند که کودک با عروسک هایش می‌تواند روی این کف پوش دخترانه زیبا، به دنیای رویایی خود برود و بدین صورت قدرت تخیلی کودک رشد کند.

کارتون های مورد علاقه پسران، جذاب و مهیج تر است و چه خوب است که این کارتون‌های مورد علاقه پسران روی فرش اتاق کودک نشان داده شود. وقتی هر روز شخصیت قهرمانه در معرض دید کودک است، او می تواند خود را جای قهرمان و شخصیت انیمیشنی بگذارد و از دنیای واقعی فاصله گرفته و انرژی خود را تخلیه کند.

تهیه فرش اتاق کودک پسرانه با طرح کارتونی و شخصیت مورد علاقه‌اش، می تواند علاقه به ماندن در اتاق و بازی با اسباب بازی‌هایش را تقویت کند؛ بدین صورت کودک پسر یاد علاقه دارد بیشترین وقتش را به جای دیدن تلویزیون، در اتاقش سپری کند و به فعالیت‌های گوناگون اعم از مطالعه، بازی با اسباب بازی‌هایش و حتی همزاد پنداری با شخصیت کارتونی روی فرش اتاق کودک بپردازد.

فرش اتاق پسرانه طرح باب اسفنجی، مرد عنبکوتی، بچه رییس، بره ناقلا، بتمن و... از جمله طرح‌های کارتونی مورد علاقه پسران است.

آوردن دنیای کارتون و انیمیشن به اتاق پسران و دختران، به آن‌ها این اجازه را می دهد که خود را به جای قهرمانان انیمیشن بگذارند، با آن‌ها خیال پردازی کنند، از دنیای واقعی فاصله گرفته و دنیا را آنگونه که دوست دارند به تصویر بکشند.

البته فرش های نوزاد و سیسمونی به گونه ای طراحی می‌شوند که هم برای اتاق پسران مناسب است و هم برای اتاق دختران؛ ولی از آنجایی که تهیه وسایل کودک باید انعکاس دهنده علایق او باشد؛ پس بهتر است وقتی فرزندان به سنین تصمیم گیری می‌رسند، حتما والدین نسبت به تعویض فرش اتاق کودک اقدام کنند و بدین صورت نظر، سلیقه و علاقه او را در هنگام انتخاب طرح پرسیده و با این کار روحیه همکاری را در او تقویت کنند و حس اعتماد به نفس و استقلال طلبی را در او افزایش دهند.

انتخاب فرش نوزاد و سیسمونی در بدو تولد، انعکاس دهنده علایق والدین است و والدین با توجه به دکوراسیون و نوع چینش و فضای اتاق، به انتخاب کف پوش می‌پردازند که بعد از اینکه کودک به سن تصمیم گیری رسید، والدین باید در انتخاب طرح کف پوش اتاقش، نظر او را بپرسند و انتخاب طرح فرش کارتونی کودک یا عروسکی و یا طرح های‌آموزشی را بر عهده او بگذارند؛ فقط والدین باید در مورد کیفیت و استاندارد بودن کف پوش نظرخواهی کنند.

 

انتخاب رنگ مناسب

کودکان موجوداتی عاطفی و کنجکاو هستند که با رنگ‌هایی که در اطراف خود می‌بیینند به راحتی می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

فرش های کودکانه با رنگ‌های شاد و مهیج، رنگ‌های پاستیلی و لایت ارائه می‌شوند و در انتخاب رنگ‌ها، طراحان فرش اتاق کودک سعی می‌کنند از نظرات روان شناسان کودک استفاده کنند.

آبی رنگ آرامش بخشی است که استفاده از این رنگ در اتاق کودک، احساس روحی و تمرکز بهتری را ایجاد می‌کند؛ از این رو کودکانی که به درس خواندن و مطالعه می‌خواهند ترغیب شوند توصیه می‌شود از فرش اتاق کودک استفاده شود که رنگ آبی ملایم در آن به کار رفته باشد.برای بچه های پرهیجان استفاده از این رنگ در اتاقشان توصیه می‌شود؛ ولی نباید در استفاده از این رنگ برای اتاق بچه ها زیاده روی کرد.

بر اساس نظرات روان شناسان کودک، زیاد استفاده کردن از رنگ قرمز سبب افزایش رفتار پرخاشگرانه می‌شود؛ از این رو فرش اتاق کودکی وجود ندارد که تمامی طرح با رنگ قرمز بافته شده باشد و در فرش های کودکانه از رنگ قرمز به مقدار کم استفاده شده است؛ چون به کار بردن رنک قرمز به صورت محدود، سبب بالا رفتن هیجان و انرژی کودک شده و اشتها را تحریک می‌کند.

استفاده از رنگ زرد در اتاق کودکان سبب تمرکز بیشتر کودک شده و احساس شادابی و بشاش بودن به کودک می‌بخشد؛ ولی بچه‌هایی که شب‌ها دیر وقت و به سختی می‌خوابند و صبح زود بیدار می‌شوند، استفاده از فرش اتاق کودک که در طرح و نقشه آن رنگ زرد به کار رفته است پیشنهاد نمی‌شود.

اگر کودکی در سنین درس خواندن و مطالعه کردن و یادگیری است و بیشترین وقت خود را در اتاقش مشغول درس خواندن و انجام دادن تکالیف سپری می‌کند، استفاده از فرش کودکانه ای که در آن رنگ سبز به کار رفته است پیشنهاد می‌شود.این رنگ در اتاق، آرامش را ایجاد کرده و توانایی خواندن را در کودکان افزایش می‌دهد.

استفاده از رنگ نارنجی سبب تقویت روحیه برون گرایی، اعتماد به نفس کودک، روبط اجتماعی و تعامل با دیگران می‌شود؛ از این رو کودکانی که خجالتی هستند توصیه می‌شود که حتما از رنگ نارنجی در اتاقشان بهره گیرند. زیاد استفاده کردن از این رنگ سبب ایجاد رفتار خصمانه در کودکان می شود به همین دلیل در فرش اتاق کودک از این رنگ به ندرت استفاده شده است.

استفاده از رنگ بنفش برای کودکانی که احساسی هستند مناسب است و بی قراری کودکان را کم کرده؛ ولی نباید از این رنگ زیاد استفاده کرد؛ چون سبب بی حالی جسمی کودکان می‌شود. از این رو در برخی از فرش های کودک دخترانه از این رنگ به صورت محدود استفاده شده است.

کودکانی که عصبی هستند توصیه می شود که از فرش های بچه گانه ای در اتاقشان استفاده شود، که رنگ صورتی در آن به کار رفته است. این رنگ سبب آسایش روحی بچه ها شده و حس همدلی، دلسوزی و رفتار ملاحظه گرانه را تقویت می کند؛ ولی زیاد استفاده کردن از این رنگ سبب اضطراب کودکان می‌شود.

امروزه فرش های کودک ترک در رنگ های طوسی، خاکستری و سفید تولید می شوند که برای اتاق نوزادان، پسران و دختران مناسب است. اگر از فرش طوسی کودک، خاکستری یا سفید در اتاق فرزندان استفاده می شود، بهتر است رنگ زرد، سبز، آبی فیروزه ای یا سرخابی در کنار این رنگ‌های خنثی بهره گیری شود. استفاده از این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های خنثی برای تعادل برقرار کردن دکوراسیون کودک مناسب است.

درست است که استفاده از فرش اتاق کودکی که در آن رنگ قهوه ای وجود دارد کثیفی و آلودگی را کمتر نشان می دهد؛ ولی برای کودکان اخمو استفاده از این رنگ مناسب نیست.

کف پوش های سفید و به رنگ روشن برای اتاق کودکانی که کوچک و کم نور هستند مناسب است.

 

با خرید فرش اتاق کودک از ساویز بافت، فضای اتاق او را متفاوت کنید

در کارخانه فرش ساویز بافت فرش اتاق کودک در طرح ها و رنگ های متنوع ارائه می‌شود که خرید فرش اتاق کودک در این طرح ها، سبب زیبا ساختن دکوراسیون و فضای اتاق او می‌شود؛ ولی در کنار توجه به جنبه زیبایی و جذاب بودن طرح های کودکانه، شرکت فرش ساویز بافت از کیفیت فرش های کودک غافل نمانده و قبل از ارائه این محصولات، کیفیت و استاندارد بودن آن ها را مورد آزمایش قرار می دهد و سپس با ضمانت نامه اصلی و گارانتی ارائه می‌دهد.

این مجتمع ریسندگی و بافندگی از پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده کرده و چند سالی است که در کنار فروش حضوری، فروش اینترنتی از فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) را برای خریداران قرار داده است.

این فرصت در اختیار خریداران قرار داده شده است تا بدون اینکه مجبور به طی کردن مسافت طولانی برای خرید فرش اتاق کودک یا دیگر فرش های ماشینی باشند، در منزل نشسته و با گوشی یا لب تاپ، جدیدترین طرح های کودکانه را به فرزندشان نشان دهند و با یک تماس تلفنی و یا ثبت سفارش در وب سایت، خرید خود را انجام دهند.

این وب سایت اینترنتی یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است که زیر نظر کارخانه فرش ساویز بافت اداره می شود و دارنده مجوزهای معتبر اعم از نماد اعتماد الکترونیکی، نماد ضمانت پرداخت و نماد SSL می‌باشد.

این گروه تولیدی خرید فرش اتاق کودک را با قیمت عمده و تولیدی ارائه می دهد و دلیل این قیمت ارزان، فروش مستقیم و بی واسطه است و محصولات کودکانه را در ابعاد استاندارد به فروش می‌رساند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها