آلبانی پناهگاه اجاره‌ای تروریست‌ها /مستأجر آلبانی ، نان خور امریکا

کد خبر: 1185240

فارن پالیسی بر تحت هدایت بودن گروهک منافقین از سوی واشنگتن و تل آویو اذعان کرد

آلبانی پناهگاه اجاره‌ای تروریست‌ها /مستأجر آلبانی ، نان خور امریکا

 گروهک تروریستی منافقین که این روزها نام‌شان به دلیل فعالیت گسترده سایبری و حضور عوامل وابسته در اغتشاشات و نقش‌آفرینی در جنایات علیه حافظان امنیت و مردم بیشتر شنیده می‌شود، اخیراً توجه رسانه‌های جهانی و خبرنگاران دنیا را نیز به نقش مخرب خود جلب کرده است. CNN چندی قبل از نقش جدی فعالیت سایبری ساکنان کمپ‌های تیرانا علیه تهران نوشت و مؤسسه استنفورد از عملیات نفوذ گروه‌های وابسته به غرب علیه تهران خبر داد؛ اتفاقاتی که نشان می‌دهد اردوگاه اشرف آلبانی تمرکز جدی روی عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای علیه تهران گذاشته است و پشتیبانی کشورهای غربی را در این مسیر با خود دارد.

قلاده منافقین در دست امریکایی‌ها

حالا یک نشریه امریکایی در گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران اذعان کرده که گروهک تروریستی منافقین که اکنون در آلبانی مستقر شده ، بر اساس توافق میان واشنگتن و تل‌آویو در این کشور حضور یافته است. اتفاقی که بیش از هر چیز نشان می‌دهد گروهک منافقین نه‌تنها در اجرای عملیات‌ها تحت هدایت موساد و CIA هستند بلکه در زمینه تعیین محل استقرار خود نیز وابسته به دشمنان ایران عمل می‌کنند. نشریه فارن‌پالیسی در گزارشی به توضیح درباره این پرداخته که چرا آلبانی تصمیم گرفته خودش را وارد اختلافات میان ایران، رژیم صهیونیستی و امریکا کند.

روابط گرم تیرانا و تل‌آویو

به گزارش فارس، فارن‌پالیسی به گرم شدن روابط میان آلبانی و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته «ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی اواخر ماه گذشته سفری مهم و سه روزه به اسرائیل داشت و در آنجا با یائیر لاپید، نخست‌وزیر وقت اسرائیل دیدار کرد. این سفر بعد از آن انجام شد که آلبانی ایران را به انجام چندین حمله سایبری در جولای و سپتامبر متهم کرد. آلبانی در آن زمان مدعی شد که تحقیقاتش با هماهنگی امریکایی‌ها نشان داده که این حملات سایبری توسط دولت ایران انجام شده و بر مبنای همین ادعاها دیپلمات‌های ایران را اخراج کرد که این اقدام آلبانی، تحسین صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را به همراه داشت. یائیر لاپید در آن زمان گفت: «اسرائیل در هر گونه تلاش علیه ایران کمک خواهد کرد. ما این را در راستای منافع ملی‌مان و یک مسئولیت تاریخی می‌دانیم.» واشنگتن هم از اقدام تیرانا در قطع روابط با تهران حمایت کرد و وزارت اطلاعات ایران را به دلیل نقش‌آفرینی ادعایی در حملات سایبری تحریم کرد. ایران تمامی این ادعاها را رد و تصریح کرد که آلبانی با کمپین ضدایرانی امریکایی-اسرائیلی همراه شده است. نشریه فارن‌پالیسی در ادامه به تنش‌ها در روابط ایران و آلبانی پرداخته و نوشته که این دو کشور، از سال‌ها پیش و زمانی که «مجاهدین خلق» (منافقین) در تیرانا مستقر شدند با یکدیگر اختلاف داشته‌اند. گروهک منافقین از سال ۲۰۱۳ در آلبانی مستقر شده‌اند. فارن‌پالیسی، در ادامه بعد از ارائه توضیحات مختصری درباره تاریخچه شکل‌گیری گروهک منافقین نوشته که این گروه در سال ۲۰۰۳ از فهرست سازمان‌های تروریستی امریکا خارج شد. این رسانه نوشته در آن زمان دولت امریکا قصد داشت از این گروه برای سرنگونی احتمالی حکومت ایران استفاده کند.

پناهگاه اجاره‌ای تروریست‌ها

در این مقاله آمده است: «ایالات متحده،MEK  (مجاهدین خلق) را بعد از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد و در آن زمان قصد داشت از MEK برای سرنگونی احتمالی حکومت ایران استفاده کند (طرحی که جان بولتون در سال ۲۰۱۸ به آن اذعان کرد.) با وجود این، چنین طرحی هرگز به بار ننشست. بدین ترتیب سرنگونی [صدام] حسین و هرج و مرج متعاقب آن در عراق باعث شد این گروه نیاز به پناهگاه جدیدی پیدا کند و ایالات متحده از آلبانی خواست به اعضای MEK پناه بدهند.» در حال حاضر برآوردها حاکی از آن است که ۳۰۰۰ عضو این گروهک در محوطه‌ای بشدت حفاظت‌شده در کمپ اشرف ۳ زندگی می‌کنند. طبق گزارش فارن پالیسی، رسانه‌های آلبانی هم در هفته‌های گذشته، گزارش‌هایی درباره تماس‌های میان سفارت اسرائیل در تیرانا و نمایندگان MEK منتشر کرده‌اند. اخیراً در ماه اکتبر، سفیر رژیم صهیونیستی در تیرانا با مریم رجوی، سرکرده این گروهک تروریستی دیدار کرد.

فارن‌پالیسی نوشته با وجود این، جمهوری اسلامی ایران امریکا را مقصر حضور اعضای MEK در آلبانی می‌داند. سخنگوی وزارت خارجه ایران چندی پیش از امریکا به دلیل مجبور کردن دولت آلبانی جهت میزبانی کردن از اعضای این گروه انتقاد کرد.

به نوشته فارن‌پالیسی، این مسأله این سؤال را پیش می‌کشد که چرا آلبانی، مشتاقانه خودش را وارد یکی از جنجالی‌ترین مناقشات ژئوپلیتیک میان امریکا، اسرائیل و ایران کرده و آماده میزبانی از این گروه جنجال‌برانگیز شده است؟ نشریه امریکایی در پاسخ به این سؤال نوشته است: «شماری از تحلیلگران آلبانی به من گفته‌اند که این ایده (ایده حضور منافقین در تیرانا) ابتکار آلبانی نبوده بلکه توافقی میان اسرائیل-امریکا بوده است... و آلبانی هم که مشتاق است دیدگاه‌های غرب‌گرایانه‌اش را نشان دهد با این توافق همراهی کرده است.»

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها