جلسه توجیهی کمیته ملی حقوق بشر قطر برای علماء و ائمه مساجد

کد خبر: 1260414

کمیته ملی حقوق بشر قطر، دوره آموزشی تعاملی برای ائمه جماعات و مبلغان مساجد با موضوع «ارزش‌های تسامح، از شریعت اسلامی تا قوانین بین‌الملل حقوق بشر» برگزار کرد.

به نقل از  پایگاه جامعه و فرهنگ ملل ، این کمیته در بیانیه‌ای بر ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی با توجه به گسترش پدیده «اسلام هراسی» تاکید کرد.

حمد ماجد المرزوقی، مدیر امور اداری و مالی کمیته حقوق بشر، در مراسم افتتاحیه این برنامه گفت که هدف از این برنامه دفاع از دین اسلام حنیف با گسترش ارزش های تسامح و احترام به حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی است و این بر خلاف آن چیزی است که امروز در دنیا ترویج می شود. واقعیت آن است که اسلام به حقوق بشر و احترام به کرامت و آزادی‌های انسانی به عنوان پیامی متعالی  مبتنی بر تحکیم اصول عدالت و برابری بین همه انسان ها اهتمام جدی دارد.

المرزوقی همچنین به تلاش های کمیته ملی حقوق بشر قطر برای گشودن دریچه ای به سوی معرفی اسلام و گسترش فرهنگ صلح، مدارا و گفتگو از طریق برنامه هایی همچون برگزاری نمایشگاه خوشنویسی عربی با عنوان "حقوق بشر در فرهنگ اسلامی" که آثار هنری منقوش به آیات قرآن و احادیث نبوی اشاره کرد که حاکی از پذیرش اصول حقوق بشر از سوی اسلام بوده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها