اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی و پوشش نرخ ها در بازارهای مختلف در یک جا

کد خبر: 1054318

پیشرفت ارتباطات و راه‌های دسترسی به آخرین اخبار اقتصادی همانقدر که موجب سهولت شده است بر سختی کار نیز افزوده زیرا به همان نسبت منابع خبری نیز رشد کرده‌اند و پیگیری تمامی آنها زمانبر است.

اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی و پوشش نرخ ها در بازارهای مختلف در یک جا

از آنجا که بازارهای مختلف در طول شبانه روز در نقاط مختلف جهان، همواره فعالیت می‌کنند طبیعی ست که اخبار و تحلیل‌های اقتصادی و نیز منابع منتشر کننده این خبرها به همان نسبت زیاد باشند. هر لحظه صدها تحلیلگر اقتصادی در سرتاسر جهان مشغول بررسی عواقب احتمالی رویدادها مختلف هستند و آنها را در قالب بسته‌های تحلیل – خبری و از طریق رسانه‌های شخصی یا سازمانی منتشر می‌کنند. گزارش لحظه‌ای آخرین اخبار اقتصادی مربوط به بازارهای مختلف توسط رسانه‌های داخلی نیز با همین سرعت و دقت انجام می‌شود.

لزوم پی جویی اخبار اقتصادی از طریق رسانه‌های رسمی

پیگیری اخبار اقتصادی برای ۴ دسته از مردم همواره از جذابیت بالایی برخورد دارد است البته برای برخی اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی یک الزام است:

  1. تصمیم گیران اقتصادی و مسئولین اقتصادی

  2. تصمیم سازان اقتصادی، تحلیلگران و خبرنگاران اقتصادی

  3. فعالین بازارهای مختلف

  4. سایر گروه‌های مردمی

از همین رو پیدا کردن مهمترین و پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی در مطبوعات معتبر داخلی از جمله خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برای تمامی این گروه‌ها یک امر حیاتی به حساب می‌آید. اینکه آنها بتوانند به آخرین اخبار اقتصادی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند برای خود آنان نیز هر چند ضروری اما ناممکن باشد چراکه باتوجه به کمبود زمان و تعداد زیاد منابع خبری این اتفاق میسر نیست.

مشکلات پیگیری آخرین اخبار اقتصادی در تمامی رسانه‌ها

با افزایش روزافزون تعداد رسانه‌ها و گزارش لحظه‌ای اخبار اقتصادی توسط آنها، دنبال کردن تمامی خبرها در هر کدام از این مطبوعات کاری مشکل و بسیار زمانبر است. بطوریکه شاید برای مطالعه‌ی اخبار بروز مرتبط با هر کدام از گروه‌های خبری که در بالا به آنها اشاره شد مخاطب باید کل روز خود را در جستجو بین منابع مختلف تلف کند. در این شرایط معمولاً هر یک از مخاطبین منابعی را از پیش برای خود انتخاب می‌کنند و تنها به بررسی اخبار اقتصادی موجود در این رسانه‌های خبری می‌پردازند.

خبرخوان؛ راه حل مشکل پیگیری روزانه اخبار

با توجه به مواردی که گفته شد برای رفع این مشکل، خبرخوان‌ها به وجود آمدند. خبرخوان یک سامانه هوشمند است که اخبار را از منابع متعدد خبری جمع آوری کرده و آنها را در طبقه بندی‌های خرد و کلان به مخاطبین ارائه می‌کند.

بطور مثال در یک خبرخوان سرویس اخبار اقتصادی با پوشش آخرین اخبار اقتصادی از رسانه‌های معتبر داخلی و بروز رسانی لحظه‌ای هر کدام از آن‌ها بازدید کنندگان خود را از پیگیری اخبار اقتصادی از منابع مختلف خبری مبرا می‌دارد.

حوزه‌های کلانی که عمومأ توسط خبرخوان‌ها پوشش داده می‌شوند شامل: اخبار سیاسی، اخبار اقتصادی، اخبار ورزشی، اخبار فرهنگ و هنر، اخبار حوادث، اخبار تکنولوژی، اخبار سلامت و ... است. اخبار بورسی، اخبار خودرویی، اخبار پرسپولیس و استقلال، اخبار ویروس کرونا و … از جمله اخبار خرد تحت پوشش خبر خوان‌هاست.

در این میان پاتوق خبر به عنوان هوشمند‌ترین خبرخوان در وب فارسی به پوشش تمامی حوزه‌های خرد و کلان می‌پردازد.

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی در یک پاتوق خبر

فرایند عملکرد پاتوق خبر در رابطه با اخبار به این صورت است که در صفحه نخست آن، مخاطب می‌تواند بروزترین اخبار حوضه‌های مختلف خبری را مشاهده کند. مثلاً می‌تواند به قسمت پربازدید ترین اخبار اقتصاد یا سیاسی چند ساعت اخیر مراجعه و اخبار مربوطه را مطالعه کند.

از طرفی هر حوزه خرد و کلان خبری در دسته بندی‌ها و صفحات مجزا طبقه بندی شده‌اند که مخاطب با مراجعه به هر کدام از این صفحات علاوه بر مطالعه گزارشات لحظه‌ای به پرباز دید ترین اخبار شبانه روز گذشته نیز دسترسی داشته باشد.

بنابراین مخاطبین با چند کلیک ساده پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی، ورزشی یا سیاسی که از مطبوعات معتبر و متعدد خبری جمع آوری شده‌اند را در یک چارچوب خبری مشاهده می‌کنند.

ضرورت انتخاب منابع خبری معتبر و رسمی برای یک پاتوق خبر

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، تعداد رسانه‌ها نیز افزایش می‌یابند که این اتفاق وجوباً رویداد خوبی تلقی نمی‌شود چراکه مضمون مطالب برخی از خبر خوان‌ها از نظر کیفی ودر مقایسه با سایرین امتیاز خوبی دریافت نمی‌کند. بطور مثال زمانیکه یک خبرگزاری معتبر داخلی به تولید اخبار اقتصادی و پوشش نرخ بازارهای مختلف می‌پردازد؛ معمولاً تعداد کثیری از مطبوعات همین مطالب را تنها با تغییر تیتر و عکس بازنشر می‌کنند این درحالیست که هیچ تغییری در محتوای خبر ایجاد نکرده‌اند.

بنابراین شناخت و انتخاب منابع خبری تخصصی برای هر حوزه در پاتوق خبر یکی از اصول اولیه و اساسی است بطوریکه تنها برای مثال در باکس اخبار تکنولوژی مخاطبین تنها اخبار منابعی را می‌بینند که از نظر برند و اعتبار در درجه بالایی قرار می‌گیرند.

پاتوق خبر یک خبرخوان با رعایت اصول حرفه‌ای و با اولویت مخاطب

در برخی فید های خبری داخلی و خارجی اولویت پرداختن به اخبار آن دسته از منبع خبری ست که سعی دارند با پرداخت هزینه به خبر خوان‌ها بازدهی سایت خود را بالا ببرد. اما این موضوع برای پاتوق خبر یک خط قرمز جدی محسوب می‌شود و اطمینان می‌دهیم مخاطبین ما هرگز شاهد اخبار و شایعات جعلی از منابع غیر معتبر خبری نخواهند بود.

انتخاب پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی یا سیاسی نیز از طریق سیستم هوش مصنوعی و با اتکا به نظرات و بازدیدهایی که توسط کاربران سامانه انجام شده است صورت می‌گیرد و این امر هرگز بصورت دستی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین بخش پربیننده‌ترین اخبار هر حوزه خبری، بخش قابل اعتماد و اتکا برای مخاطبین است تا به راحتی بتوانند به اهم اخبار آن حوزه خبری دسترسی داشته باشند.

پوشش اخبار بازارهای مختلف در پاتوق خبر

برای پرداختن به اخبار اقتصادی در سطح گسترده نیاز است پاتوق خبر به عنوان یک فید خبری مشروح با پوشش اخبار خرد در زمینه اقتصاد، پاسخگوی تمامی نیازهای بازدید کنندگان خود باشد. بر همین اساس پاتوق خبر به وسیله بازتاب اخبار مربوط به نرخ و قیمت روز بازارهای مختلف مانند طلا و ارز، بورس، خودرو و ...کوشیده است این بخش از نیازهای مخاطبین خود را برآورده سازد.

شما می‌توانید قیمت دلار در بازار آزاد، سامانه سنا، بازار متشکل و صرافی ملی را در پاتوق خبر دنبال کنید. همین قائده در مورد یورو و سایر ارزهای پرکاربرد و نیز طلا، سکه، خودروهای داخلی و خارجی، وضعیت شاخص بورس و نوسانات بازارهای مختلف صدق می کند.

دسترسی به پاتوق خبر

صفحه نخست پاتوق خبر شامل پربازدید ترین اخبار اقتصادی، سیاسی، ورزشی ست که عموماً زمینه‌های پر مخاطب را شامل می‌شود. همچنین در صفحه مربوط به هر زمینه خبری (مثلاً اخبار ورزشی) به پربازدید ترین اخبار آن حوزه در شبانه روز گذشته همراه با گزارش لحظه‌ای اخبار پرداخته شده است.

برای مراجعه به پاتوق خبر آدرس www.patoghekhabar.com را در مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود جست و جو نموده و وارد سایت شوید.

  •  

     

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها