میزان رای ملت است/ ماجرای ایستادگی رهبر انقلاب در سال‌های ۷۶، ۸۴، ۸۸ و ۹۲ چه بود؟

کد خبر: 646300

امام خامنه‌ای روزگذشته در جوار حرم مطهر رضوی فرمودند: بنده در انتخابات دخالت نمی‌کنم؛ یکجا فقط دخالت می‌کنم که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم بایستند و رای مردم را بشکنند.

میزان رای ملت است/ ماجرای ایستادگی رهبر انقلاب در سال‌های ۷۶، ۸۴، ۸۸ و ۹۲ چه بود؟
ماجرای ایستادگی رهبر انقلاب در سال‌های ۷۶، ۸۴، ۸۸ و ۹۲ چه بود؟
سرویس سیاسی فردا: امام خامنه‌ای روزگذشته در جوار حرم مطهر رضوی فرمودند: «بنده در انتخابات دخالت نمیکنم. یکجا فقط دخالت میکنم که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم بایستند و رای مردم را بشکنند. در سالهای گذشته هم همینطور بوده است: در سال ۷۶، ۸۴، ۸۸ و ۹۲. بعضی جلوی چشم مردم بود و بعضی را مردم متوجه نشدند. در همه این سالها بنده ایستادم و گفتم نتیجه انتخاب مردم هرچه که هست باید تحقق پیدا کند.»
مشروح صحبت های رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی را از اینجا بخوانید.
اما ماجرای این ایستادگی های رهبر معظم انقلاب چه بود؟
در سال ۱۳۷۶ برخی از چهره‌های شاخص و مبرز روحانی که نگران حاکم شدن تجدیدنظرطلبان بر مقدرات کشور بودند، به دنبال راه حلی بعد از انتخابات دوم خرداد بودند که با ایستادگی و پافشاری رهبر معظم انقلاب بر تنفیذ رای مردم، راه به جایی نبردند.
سال ۱۳۸۴ دو کاندیدای ناکام در مرحله اول و دوم انتخابات یعنی کروبی و هاشمی به دنبال طرح تقلب و ابطال انتخابات بودند که بار دیگر به دلیل ایستادگی رهبر انقلاب به نتیجه نرسید.
سال ۱۳۸۸ یک جبهه قدرتمند سیاسی با حمایت خارجی به دنبال فتنه و ابطال رای مردم بود که با ایستادگی امام خامنه‌اي و مردم شکست خوردند.
در سال ۱۳۹۲ نیز اختلاف رای 0.7 درصدی آقای روحانی تا حدی شکننده بود که گزینه هایی همچون بازشماری و هرگونه تشکیک می توانست انتخابات را دو مرحله ای کند؛ چنانچه برخی از مدیران دولت وقت نیز چنین نظری داشتند. اما ایستادگی امام امت حتی بر دویست و اندی هزار رای روحانی، جلوه ای تمام عیار از مردمسالاری دینی شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها