چای خورها حتما بخوانند

کد خبر: 1057629

چای یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار و در عین حال پر خواص است که می‌تواند باعث تقویت سلامت بدن شود.

چای خورها حتما بخوانند

باشگاه خبرنگاران: به نقل از اکسپرس، چای خواص بی شماری دارد و امروزه پس از آب، چای پرطرفدارترین نوشیدنی در جهان به شمار می‌رود. به تازگی متخصصان به خواص دیگری از این نوشیدنی پی برده اند.

بر این اساس، دانشمندان می‌گویند مصرف انواع چای شامل سبز و سیاه می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقلی و دمانس را در افراد کاهش دهد. همچنین تحقیقات نشان داده است چای می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، دیابت نوع ۲ و چاقی (در صورت عدم مصرف با شکر و قند) را در فرد کاهش دهد.

متخصصان تاکید دارند راز خواص بی نظیر چای به این موضوع باز می‌گردد که این گیاه سرشار از پلی فنول هاست. پلی فنول‌ها باعث توازن مجدد در میکروبیوم‌های معده می‌شود. میکروبیوم‌ها به میکروارگانیسم‌هایی اطلاق می‌شود که در بدن یک جانور زندگی می‌کنند.

همچنین تحقیقات حاکی از آن است پلی فنول‌های موجود در چای می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های شناختی و ذهنی و نیز اختلالات التهابی شود. نوشیدن چای ارتباط  مستقیمی نیز  با کاهش خطر بروز بیماری‌هایی همچون زوال عقلی، چاقی، سرطان، دیابت، و حمله قلبی دارد.

اما سوال اصلی اینجاست که چه میزان مصرف چای در طول روز می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد؟

یک تحقیق ۱۰ روزه نشان داده است مصرف ۴ تا ۵ فنجان چای سبز می‌تواند باعث افزایش سطح باکتری‌های مفید روده شود. همچنین دانشمندان پی بردند پلی فنول‌های موجود در چای سبز و سیاه می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید و نیز کنترل چربی بدن کمک کند. مصرف چای به طور ویژه می‌تواند باعث تنوع بخشی به باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و  تقویت ایمنی بدن شود.

چای همچنین می‌تواند در بخش‌های بالایی دستگاه گوارش مانند دهان، روده و معده اثرات ضدمیکروبی داشته باشد و مانع از رشد میکروب‌های مخرب شود. برای مثال، نوشیدن چای باعث از بین رفتن بوی بد دهان و نیز جلوگیری از ایجاد حفره در دندان‌ها می‌شود.

دانشمندان می‌گویند برای سلامتی دستگاه گوارش باید مصرف غذا‌های فرآوری شده را کاهش داد و غذا‌ها و نوشیدنی‌های غنی از فیبر، پلی فنول‌ها و پروبیوتیک (باکتری‌های مفید) را به رژیم غذایی افزود. چای به دلیل سطح بالای پلی فنول‌هایی که دارد باعث کاهش باکتری‌های مضر در روده و معده می‌شود. از این رو، نوشیدن چای یکی از راه‌های تضمین سلامتی بدن است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها