چه کسانی نباید گوجه سبز بخورند؟

کد خبر: 1060315

زیاده‌روی در خوردن میوه و سبزیجات هم می‌تواند دردسر ساز باشد. گوجه سبز از آن دسته میوه‌ها است که با آغاز فصل بهار وارد بازار می‌شود و علاقمندان بسیاری نیز دارد.

چه کسانی نباید گوجه سبز بخورند؟

گسترش نیوز:زیاده‌روی در خوردن میوه و سبزیجات هم می‌تواند دردسر ساز باشد. گوجه سبز از آن دسته میوه‌ها است که با آغاز فصل بهار وارد بازار می‌شود و علاقمندان بسیاری نیز دارد. اما زیاده روی در خوردن این نوبری بهاری با تمامی فوایدی که در این میوه ی بهاری وجود دارد می تواند ما را دچار مشکل کند. شما می توانید تازه ترین و خوش مزه ترین گوجه سبز ابتدای فصل را از سایت تره بار اینترنتی سبزی من خریداری نمایید و از خوردن آن در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید.

این میوه‌ی جذاب بهاری سرشار از انواع ویتامین‌ها، پتاسیم و فسفر است که می‌توانند به بهبود عمکلرد دستگاه گوارش کمک کنند و از یبوست جلوگیری کنند. به دلیل وجود آنتی اکسیدان فراوان در گوجه سبز با مصرف آن می‌توانیم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم و از بروز انواع سرطان‌ها جلوگیری کنیم. حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از خونریزی و درد لثه ها از دیگر خواص این میوه می‌تواند باشد.

با مصرف گوجه سبز می‌توانید به جذب آهن در بدن خود کمک کنید و از پایین آمدن میزان پلاکت قرمز خون جلوگیری کنید. حفظ سلامت قلب از دیگر فواید این میوه است زیرا می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون شود و چربی های شکمی را از بین ببرد. این میوه‌ی ترش خوشمزه می‌تواند از آسم و بیماری‌های ریوی، مشکلات تخریب عضلانی جلوگیری کند و باعث تقویت سوخت و ساز بدن شود.

گوجه سبز از جمله میوه‌هایی است که طبعی سرد دارد و می‌تواند باعث بروز نفخ شود. به دلیل وجود اسید سیتریک و اسید مالیک در این میوه ترش می‌توانیم با مشکلاتی چون سوزش معده و ریفلاکس روبرو شویم. از دیگر ضررهایی که اسید موجود در این میوه می‌تواند به بدن وارد کند ساییده شدن مینای دندان است و احساس درد در دندان‌هاست که می‌توانیم با مصرف به اندازه از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنیم.

اگر مشکل اسهال دارید از خوردن گوجه سبز پرهیز کنید زیرا می‌تواند باعث تشدید آن شود و بدن آب زیادی را از دست دهد. توصیه می‌شود در دوران بارداری به میزان مناسب گوجه سبز مصرف شود زیرا می‌تواند باعث بروز اسهال شود و بدن آب زیادی را از دست دهد و سلامت جنین به خطر بیفتد.

از مضرات میوه‌های ترش مانند گوجه سبز بروز حساسیت است زیرا می‌تواند حساسیت‌های پوستی چون اگزما، سرخ شدن و خشک شدن پوست و یا خارش شدید در پوست ایجاد کند. سوزش و خارش روی سطح زبان از دیگر گونه‌های حساسیت به این میوه است، پس بهتر افرادی که با چنین مشکلی روبرو می‌شوند از خوردن بی رویه ی این میوه خودداری کنند.

افرادی که دچار بیماری‌های کلیوی و مجاری اداری هستند بهتر است از خوردن گوجه سبز اجتناب کنند زیرا اسید اگزالیک موجود در این میوه بهاری می‌تواند منجر به تولید سنگ‌ها متبلور در کلیه و مجاری اداری شود و یا آن ها را تشدید کند. به افراد سرد مزاج توصیه می‌شود که گوجه سبز را با گلپر میل نمایند زیرا در صورت مصرف این میوه می‌توانیم شاید بروز مشکلاتی در سلامتی این گونه افراد باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها