سرنخ‌های برخی بیماری ها در صورت

کد خبر: 1099943

وقتی پزشکان چشم در چشم با بیماران صحبت می‌کنند، به این دلیل است که برخی از ویژگی‌های صورت ممکن است سرنخ‌های حیاتی را درباره بیماری‌های زمینه‌ای نشان دهند.

سرنخ‌های برخی بیماری ها در صورت

وقتی پزشکان چشم در چشم با بیماران صحبت می‌کنند، فقط برای ایجاد رابطه نیست. برخی از ویژگی‌های صورت ممکن است سرنخ‌های حیاتی را در زمینه بیماری‌های زمینه‌ای نشان دهند.

پوست یا لب‌های خشک و پوسته پوسته

این یک علامت هشدار‌دهنده رایج در مورد کم آبی بدن است. علائم دیگر کم کاری تیروئید شامل احساس سرما، افزایش وزن و خستگی است.

علائم دیابت شامل تشنگی شدید، تکرر ادرار و تاری دید است. این علامت همچنین می‌تواند اگزما، پسوریازیس، درماتیت یا واکنش دارویی آلرژیک را نشان دهد.

مو‌های زائد صورت

مو‌های ناخواسته، به ویژه در خط فک، چانه و لب فوقانی، می‌توانند نشانه سندرم تخمدان پلی‌کیستیک باشند. اما فوراً تصور نکنید که چیزی اشتباه است: مو‌های زائد روی صورت می‌تواند صفتی باشد که به ارث برده‌اید.

لکه‌های نرم و زرد روی پلک‌ها

بیماران مبتلا به این ضایعات مملو از کلسترول، که گزانتلاسما نامیده می‌شوند، ممکن است بیشتر در معرض بیماری قلبی باشند.

کیسه و پف چشم

چشمان خسته می‌تواند پرچم قرمز آلرژی مزمن باشد که عروق خونی را گشاد کرده و باعث نشت آن‌ها می‌شود.

در پوست حساس زیر چشم، باعث ایجاد پف و رنگ بنفش تیره می‌شود. کمبود تیروئید و وقفه تنفسی در خواب از دیگر علل احتمالی است.

عدم تقارن صورت

می‌تواند یکی از اولین علائم سکته مغزی باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید که یک طرف صورت شما بی‌حس است یا احساس می‌کنید نمی‌توانید کاملاً لبخند بزنید یا ممکن است در صحبت کردن مشکل داشته باشید.

عدم تقارن همچنین می‌تواند ناشی از فلج بل باشد، اما همیشه قبل از بررسی علل دیگر سکته مغزی را رد کنید.

رنگ پریدگی

حتی تغییرات جزئی ممکن است نشان دهد که مشکلی وجود دارد. رنگ پریدگی می‌تواند نشانه کم‌خونی باشد.

رنگ زرد می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبد باشد. رنگ مایل به آبی در لب یا بستر ناخن می‌تواند نشان‌دهنده بیماری قلبی یا ریوی باشد.

بثورات و لکه‌ها

برخی مشکلات گوارشی ممکن است بر روی پوست خود را نشان دهند. خوشه‌های خارش‌دار برجستگی‌های قرمز می‌تواند نشان‌دهنده بیماری سلیاک باشد.

بثورات پروانه‌ای شکل در استخوان گونه و روی پل بینی می‌تواند نشانه لوپوس باشد. آلرژی، اگزما و روزاسه و برخی عفونت‌ها نیز می‌توانند باعث بثورات صورت شوند.

منبع: سلامت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها