چگونه زبان دکتری وزارت بهداشت را ۹۰ بزنیم

کد خبر: 1120519

بهترین منابع زبان کنکور دکتری وزارت بهداشت

با اضافه شده سوالات زبان، درس زبان انگلیسی بدون شک مهمترین درس برای قبولی در کنکور دکتری وزارت بهداشت است و کسب درصد بالا می‌تواند قبولی شما را تضمین کند. در این مقاله شما را با بهترین منابع زبان دکتری وزارت بهداشت آشنا خواهیم کرد که با مطالعه آنها می‌توانید درصد بالای ۹۰ را کسب کنید.

چارچوب کلی سؤالات درس زبان انگلیسی

از سال ۱۴۰۰ درس زبان انگلیسی به کنکور دکترای وزارت بهداشت اضافه شد و داوطلبان بایستی در کنار دروس تخصصی به تست‌های این بخش نیز پاسخ دهند. سؤالات این بخش در سال ۱۴۰۰ به صورت زیر بود:

  • ۱۵ سؤال درک مطلب
  • ۱۵ سؤال واژگان
  • ۱۰ سؤال گرامر

در مجموع تعداد سؤالات درس زبان دکتری وزارت بهداشت شامل ۴۰ تست می‌باشد و سطح سؤالات نیز درحد آزمون‌های تافل است. همچنین موضوع متن‌های این بخش معمولا در حوزه پزشکی است. البته لازم نیست لغات تخصصی رشته‌های مرتبط با پزشکی را بلد باشید زیرا سؤالات زبان عمومی است و لغات تخصصی مورد سؤال قرار نمی‌گیرند.

چرا درس زبان انگلیسی برای قبولی مهم است

باتوجه به آماری که معمولاً از طرف سازمان سنجش درمورد درصد کسب شده درس زبان توسط داوطلبان کنکور‌های مختلف منتشر می‌شود، خیلی از داوطلبان ترجیح می‌دهند بجای مطالعه این درس، دروس تخصصی رشته خود را مطالعه کنند و از زبان انگلیسی غافل می‌شوند.

کنکور دکترای وزارت بهداشت نیز از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که رقابت در دروس تخصصی بسیار زیاد است کسب درصد بالای ۵۰ در درس زبان می‌تواند قبولی شما را در این آزمون تاحد زیادی تضمین کند. البته صحبت ما این نیست فقط روی این درس تمرکز کنید بلکه اگر هوشمندانه عمل کنید و منابع مناسبی را مطالعه کنید می‌توانید در کنار مطالعه دروس اصلی، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و درصد بالایی هم کسب کنید.

اگر دوست دارید بدانید بهترین منابع زبان کنکور دکتری وزارت بهداشت چه منابعی هستند حتماً ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

بسته منابع زبان وزارت بهداشت فست زبان

این بسته شامل جامع‌ترین منابع آموزش زبان انگلیسی ویژه کنکور دکتری است. البته شاید اسم بسته که بیاید فکر کنید باید چند صد صفحه کتاب را بخوانید و ماه‌ها زمان نیاز است، اما کاملاً برعکس!

بسته منابع زبان دکتری فست زبان شامل ۳ کتاب بسیار کاربردی و با حجم مناسب است که برای تسلط بر آن‌ها فقط به ۳ ماه زمان نیاز دارید. در ادامه بصورت اجمالی شما را با منابع موجود در این بسته آشنا می‌کنیم.

کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان

کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان - فست زبان

این کتاب شگفت انگیزترین منبع برای یادگیری لغت زبان انگلیسی است که در دو ماه اول عرضه ۳ بار تجدید چاپ شد و اکنون پرفروش‌ترین کتاب آموزش واژگان زبان انگلیسی در کشور است. کتاب Fast Vocab MA-Ph.D شامل بیش از ۲۲۰۰ لغت بسیار مهم و کاربردی در آزمون‌های مختلف است که با بررسی ده‌ها منبع اصلی آموزش واژگان ازجمله ۵۰۴ واژه، واژگان ضروری تافل، ۱۱۰۰ واژه بارونز، Vocabulary for the College-Bound Student، Sharp Vocab، کتاب ۴۰۰ لغت ضروری تافل، لغات ضروری آیلتس، لغات SAT و GRE استخراج شده است. دیگر نیازی نیست هزاران لغت بی‌اهمیت را حفظ کنید فقط کافیست یکبار کتاب فست وکب را با دقت مطالعه کنید.

نمونه تست قسمت لغات کنکور دکترا

146. The manager was keen to ….……..…. the diverse options of the newly installed system, and make use of them to enhance the productivity of the company.

a) discern

b) dispatch

c) disperse

d) dismay

147. Scientists have reached a ….…..…. by unanimously agreeing that all types of vaccines can boost our immunity against the Covid-19 disease.

a) controversy

b) contradiction

c) conflict

d) consensus

پاسخ تشریحی تست‌های بالا

146. گزینە A «مدیر در تشخیص و درک گزینه‌های مختلف سیستم تازه نصب‌شده زیرک بود و از آنها برای افزایش بهره‌وری شرکت استفاده می‌کند.»

a .تشخیص دادن؛ فهمیدن (لغت سوم صفحۀ 197 کتاب Fast Vocab PhD, MA)

b. [کالا، پیغام، ...] (با شتاب) فرستادن؛ [بازی] شکست دادن (لغت آخر ص 283)

c. [مردم/ جمعیت] پراکنده شدن، پراکنده کردن؛ پخش کردن (لغت دوم صفحه 87 کتاب)

d. هراس‌زده کردن، نگران کردن (انتهای صفحۀ 253 کتاب)

147. گزینۀ d «دانشمندان با اتفاق آرا به این نتیجه رسیدهاند که همۀ انواع واکسنها میتوانند ایمنی ما را در برابر بیماری 19-COVID افزایش دهند.»

a. بحث، جروبحث (وسط صفحۀ 247 کتاب)

b .تناقض، مغایرت (ابتدای صفحۀ 344 کتاب)

c .ناسازگاری، مغایرت (لغت آخر ص 245 کتاب)

d. توافق (آراى عمومى) (کادر وسط صفحۀ 35 کتاب)

کتاب فست گرامر

کتاب فست گرامر

کتاب فست گرامر یک منبع بی‌همتا برای یادگیری مطالب سخت و پیچیده گرامر انگلیسی، مخصوصاً برای کسانیکه از این بخش متنفر هستند، است. در این کتاب استاد زنگیه وندی، دستور زبان انگلیسی را به ساده‌ترین شیوه ممکن و مختص کنکور دکتری وزارت بهداشت آموزش می‌دهد.

نمونه تست گرامر کنکور دکترای وزارت بهداشت

162. “If I ….….……. you, I would totally remove sugar from my diet,” the doctor said to the diabetic patient.

a) will be

c) had been

b) were

d) have been

163. The newly founded company was doing badly; ….….……., it closed down.

a) owing to

c) because of

b) since

d) consequently

پاسخ تشریحی تست‌های بالا

162. گزینۀ b  [مبحث ساختارهای شرطی] با توجه به کاربرد if «اگر» و فعل would remove در صورت تست، متوجه می‌شویم که با یک شرطی نوع دوم مواجه هستیم و به یک فعل با زمان گذشتۀ ساده نیاز داریم. پاسخ، گزینۀ b است. از طرفی، همانطور که در نکتۀ تستی صفحۀ ۱۶۷ کتاب پرفروش Fast Grammar آمده، در شرطی نوع دوم، برای فعل to be در زبان رسمی و در آزمون‌ها، بعد از تمامی صیغه‌ها [اینجا I] ازwere  استفاده می‌شود (بخش 16 کتاب Fast Grammar).

ترجمه: «پزشک به بیمار دیابتی گفت: «اگر من جای شما بودم، شکر را کاملاً از رژیم غذایی‌ام حذف می‌کردم.»»

۱۶۳. گزینۀ d  [کاربرد ربط‌دهنده‌های جمله] با توجه به قانون فعل‌شماری و مشاهدۀ دو فعل (was doing و closed down) متوجه می‌شـویم که با دو جملۀ کامـل مواجهیـم. The … company فاعل اول ما و was doing فعل آن است. در جملۀ دوم هم it فاعل و closed down فعل ماست. پس، به یک ربط‌ دهندۀ جمله نیاز داریم. پاسخ، گزینۀ d است. از consequently «بنابراین‌، در نتیجه» برای نتیجه‌گیری استفاده می‌شود. دقت کنید که گزینه‌های a و c ربط‌دهنده نیستند و since هم ربط‌دهندۀ قیدی است. بنابراین، گزینه‌های a، b و c رد می‌شوند (بخش 4، صفحۀ 24 کتاب Fast Grammar).

ترجمه: «شرکت تازه‌تأسیس بد کار می‌کرد؛ در نتیجه، تعطیل شد.»

کتاب درک مطلب ارشد - دکتری

در این کتاب تکنیک‌هایی ناب برای پاسخ به سؤالات درک مطلب دکتری آموزش داده می‌شود که نمونه آن را در هیچ منبع دیگری مشاهده نخواهید کرد. مطالب آموزشی کتاب بسیار ساده و قابل استفاده برای تمام متن‌های کنکور دکتری با هر موضوعی است. همچنین بیش از ۴۰ متن از آزمون‌های زبان با ترجمه فارسی و پاسخ تشریحی در کتاب فست ریدینگ آورده شده است.

نحوه سفارش این بسته

برای خرید این منابع فقط کافیست به نزدیکترین کتاب‌فروشی زبان محل زندگی خود مراجعه کنید و یا به سایت فست زبان به نشانی fastzaban.com مراجعه کنید و با سفارش اینترنتی، بسته منابع کنکور دکتری وزارت بهداشت را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین فایل pdf تمام منابع نیز در سایت موجود است.

معرفی استاد مهرداد زنگیه وندی

استاد مهرداد زنگیه وندی، نویسنده جوان و موفق حوزه آموزش زبان انگلیسی ارشد و دکتری در کشور است. ‌ایشان تاکنون ۱۱ عنوان کتاب آموزش زبان منتشر کرده است که چند مورد از آنها بیش از ۱۲ بار چاپ شده‌اند. از دیگر آثار استاد زنگیه وندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واژگان جامع آزمون‌های زبان
  • کتاب واژگان جامع EPT
  • کتاب لغات پایه دبیرستان
  • کتاب آموزش ۵۰۴
  • درک مطلب جامع آزمون‌های زبان
  • گرامر لایت
  • گرامر جامع آزمون‌های زبان
  • درک مطلب ارشد - دکتری
  • بانک سؤالات آزمون‌های زبان دکتری با پاسخ تشریحی
  • بانک سؤالات EPT

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها