با نخوردن سبزی خود را به درد سر انداخته اید

کد خبر: 1137710

همه ما بار‌ها از مادرانمان و یا متخصصان تغذیه در خصوص لزوم مصرف میوه و سبزیجات شنیده‌ایم.

با نخوردن سبزی خود را به درد سر انداخته اید

دلایلی وجود دارد که گفته می‌شود خوردن میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. در صورتی که شما از مصرف این مواد غذایی خودداری کنید، در واقع خود را به درد سر انداخته اید.

معمولا ما از مادران، متخصصان تغذیه و یا افرادی دیگر بار‌ها شنیده ایم که میوه و سبزیجات برای سلامتی ضروری هستند؛ اما متأسفائه بسیاری از ما میوه و سبزیجات را به میزان لازم مصرف نمی‌کنیم. برای افرادی که آگاهی ندارند، باید بگوییم افراد بایستی به اندازه دو فنجان میوه و ۲.۵ تا ۳ فنجان نیز سبزیجات مصرف کنند.

اما شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که میوه جات و سبزیجات چرا اینقدر مهم هستند؟ باید در جواب شما بگوییم هر چه قدر بشقاب شما از وجود میوه جات و سبزیجات مختلف رنگارنگ‌تر باشد، سلامت شما بیشتر است.

میوه و سبزیجات طیفی از مواد مغذی را برای بهبود سلامت شما فراهم می‌کنند. آن‌ها نه تنها طعم شگفت انگیزی دارند، بلکه به رشد شما نیز کمک می‌کنند.

اما اگر شما مصرف میوه جات و سبزیجات را نادیده بگیرید چه می‌شود؟ در این مقاله چیز‌هایی که ممکن است در صورت نخوردن میوه و سبزیجات برای بدن شما رخ دهد را ذکر می‌کنیم:

۱- بدن شما ممکن است فاقد فیبر شود

ما می‌دانیم میوه و سبزیجات، خصوصا پوست آنها، حاوی فیبر هستند. در صورتی شما از افرادی هستید که تمام وقت گوشت و چربی مصرف می‌کنید، تلاش کنید تا رژیم غذایی تان را با میوه جات و سبزیجات تازه، از سیب و کیوی گرفته تا سبزیجات چلیپایی، سبزیجات برگ دار و انواع توت‌ها تعادل بخشید.

علاوه بر این، میوه جات و سبزیجات حاوی آب زیادی هستند و در نتیجه از نفخ جلوگیری کرده و به هیدراته ماندن بدن شما (آب رسانی به بدن) کمک می‌کنند.

۲- پوست شما ممکن است تیره به نظر برسد

میوه و سبزیجات دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان هستند و به همین خاطر نیز برای پوست مفید به شمار می‌روند.

آن‌ها نه تنها آکنه و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند، بلکه لکه‌های خشک را نیز می‌کاهند. اگر شما رژیم غذایی متعادلی را مصرف کنید، دارای پوستی شفاف و صاف خواهید شد. آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از پیری و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

۳- ممکن است دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شوید

بسیاری از ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های A، C و K در مواد غذایی یافت می‌شود که رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی و سبز دارند.

این، بدان معناست که شما می‌توانید دوز مورد نیاز از مواد مغذی لازم بدن تان را از فلفل دلمه ای، کیوی، خربزه، مرکبات، سیب و سبزیجات برگ دار دریافت کنید بنابراین اگر از این مواد به میزان لازم مصرف نمی‌کنید، ممکن است سبب کاهش ایمنی بدن تان شوید و همین امر نیز بر سلامتی چشمانتان تأثیر گذاشته، سلول‌های مغزی تان را تحلیل برده و سبب کوفتگی شما می‌شود.

۴- ناخن‌ها و مو‌های شما ممکن است آسیب ببیند

شاید ما به این مسأله اهمیت ندهیم؛ اما باید گفت مصرف نکردن مواد مغذی به میزان لازم می‌تواند سبب شکنندگی ناخن‌ها و نازک شدن مو‌ها شود. این مسأله نیز بدان خاطر است که مو‌ها و ناخن‌های شما به میزان کافی آنتی اکسیدان، ویتامین A، E، بیوتین (ویتامین B ۷)، آهن و دیگر مواد مغذی نیاز دارند تا رشد کنند.

منبع: بهداشت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها