تفاوت‌های بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه که تا به حال نمی دانستید

کد خبر: 1225846
تفاوت‌های بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه که تا به حال نمی دانستید

 

بسیاری از افراد که دچار عارضه‌هایی مثل افتادگی پلک، چروک اطراف چشم، پف زیرچشم و پوست‌های اضافی در اطراف چشم هستند در جهت رفع این مشکلات تلاش نمی‌کنند. زیرا از عمل‌های جراحی می‌ترسند، علاوه‌بر آن با روش‌های درمانی مشکلات پلک و اطراف چشم آشنا نیستند.

این افراد تصور می‌کنند که بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه ممکن است به چشم‌های آن‌ها آسیب برساند. در بین روش‌های درمانی جوانسازی پوست و لیفت پلک، بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه در دسته‌بندی پرطرفدارها قرار دارند.

در این مطلب با بیان تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه به شما در انتخاب روش درمانی زیبایی پوست کمک می‌کنیم. اما قبل از بیان هر تفاوتی باید با مفهوم و نحوه روش‌های درمانی هر یک آشنا شوید؛ پس تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

بلفاروپلاستی چیست؟

 بلفاروپلاستیalt= 

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، یک روش جراحی است که برای اصلاح مشکلات پلک و اطراف چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش اغلب برای اصلاح چروک‌های پلک، پف چشم و افتادگی پلک بالا و پایین چشم استفاده می‌شود. هدف اصلی بلفاروپلاستی بهبود ظاهر چشمان، جوان‌تر شدن صورت و بهبود بینایی است.

بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلک بالا یا بلفاروپلاستی پلک بالا معمولا برای برداشتن چربی پلک بالا یا افتادگی پلک بالا انجام می‌شود که باعث زیبایی جوانسازی پوست و در برخی موارد برای بهبود بینایی فرد انجام می‌شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی پلک پایین معمولا برای بهبود ظاهر پلک پایین یا جوانسازی آن می‌باشد. پلک پایین دچار عارضه‌های پف زیر چشم، کیسه‌های چربی، برجستگی یا ناهمواری می‌شود که با برش‌های ظریف و برداشت آن‌ها ظاهر چشم بهبود پیدا می‌کند.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقهalt=

لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال یک روش درمانی زیبایی برای بالا کشیدن قسمت انتهایی ابرو یا به اصطلاح دم ابرو است. از این روش کاربردی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌های ناحیه بیرونی چشم (قسمت پنجه کلاغی) استفاده می‌کنند. این روش با بهبود بخشیدن به ظاهر افراد از افتادگی گوشه بیرونی چشم هم جلوگیری می‌کند. لیفت شقیقه در روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. برخی از این روش‌ها شامل موارد زیر است:

  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با اندوسکوپ
  • لیفت شقیقه با ژل
  • لیفت شقیقه با پلکسر
  • لیفت شقیقه با جراحی (تمپروپلاستی)
  • لیفت شقیقه با لایه میانی زیر پوست
  • لیفت شقیقه با کشیدن بسیار عمیق زیر پوست

تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه

بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه دو روش جراحی زیبایی چشم هستند که برای اصلاح مشکلات ظاهری پلک‌ها و اطراف چشم استفاده می‌شوند. هر دو روش برای بهبود ظاهر اطراف چشم مناسب هستند، اما تفاوت‌هایی در روش اجرا و نتایج نهایی دارند که در ادامه به بررسی تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه پرداختیم.

بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که برای اصلاح مشکلات پلک‌ها و منطقه چشم استفاده می‌شود. در این روش، جراح پوست پشت پلک را برش می‌دهد و بافت‌های اضافی را از بین می‌برد. این روش بیشتر برای اصلاح چروک‌های پلک‌ها، از بین بردن چربی اطراف چشم و افتادگی پوست بالای چشم استفاده می‌شود. بلفاروپلاستی معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و حدود دو ساعت طول می‌کشد.

 

در مقابل بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه یک روش دیگر برای اصلاح مشکلات پلک و چشم است. در این روش، جراح برش کوچکی در اطراف شقیقه چشم ایجاد می‌کند و پوست را بر می‌دارد. سپس، مشکلات برطرف می‌کند و پوست شقیه را پیوند می‌دهد. این روش به خوبی برای اصلاح پوست اضافی و چروک‌ها در اطراف چشم مناسب است.

لیفت شقیقه نیازمند بیهوشی موضعی است و معمولاً در حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد. تقریبا لیفت شقیقه با بلفاروپلاستی یک هدف مشترک دارند اما در نحوه اجرا و نتایج نهایی تفاوت دارند که تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  1. ناحیه مورد نظر برای عمل: بلفاروپلاستی بیشتر برای اصلاح مشکلات پلک‌ها و افتادگی پوست بالای چشم استفاده می‌شود، در حالی که لیفت شقیقه بیشتر برای اصلاح چروک‌ها و پوست اضافی اطراف چشم استفاده می‌شود.
  2. محل برش: در بلفاروپلاستی، برش‌ها بیشتر در خطوط طبیعی چشم ایجاد می‌شوند و در لیفت شقیقه، برش‌ها در اطراف شقیقه چشم هستند.
  3. نتایج نهایی عمل: بلفاروپلاستی می‌تواند منجر به اصلاح چروک‌های پلک‌ها و افتادگی پلک چشم شود، در حالی که لیفت شقیقه بیشتر برای حذف چروک‌ها و پوست اضافی اطراف چشم موثر است.
  4. مدت زمان نقاهت: زمان بهبودی بعد از بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه ممکن است متفاوت باشد. هر دو روش نیازمند مراقبت و دوره بازیابی هستند، اما معمولاً زمان بهبودی پس از بلفاروپلاستی کمتر است.

چه کسانی کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه هستند؟

برای اینکه تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه را درک کنیم بهتر است که کاندیداهای مناسب لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی را بشناسیم.

کاندیدای مناسب لیفت شقیقه

  • افرادی که با افزایش سن دچار افتادگی پوست شده‌اند.
  • افرادی که علاقه‌مند به داشتن چشم‌های گربه‌ای هستند.
  • افرادی که ابروهای قرینه ندارند.
  • افرادی که هیچ گونه بیماری خاص ندارد و داروی خاص مصرف نمی‌کنند.
  • افرادی که با افزایش سن از دو طرف قسمت خارجی پلک‌هایشان چین خوردگی عمیقی به داخل چشم دارند.
  • افرادی که ابروهای افتاده دارند.

کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی

  • افرادی که دچار افتادگی و شل شدگی پوست پلک بالا شده‌اند و بینایی آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.
  • افرادی که از پف پلک خود خسته شده اند.
  • افرادی که اطراف پلک بالا و پایین دچار چین خوردگی‌های عمیقی هستند.
  • افرادی که رد پلک پایین چربی و توده‌های سیاه دارند.
  • افرادی که برآمدگی و برجستگی پلک شدید دارند.

نتیجه گیری از تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه

در نهایت، با دانستن تفاوت بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه انتخاب بلفارو یا لیفت شقیقه بستگی به مشکلات پوستی هر فرد و تشخیص پزشک دارد. بهتر است قبل از هر اقدامی با بهترین متخصص جراحی زیبایی در بهترین کلینیک مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای جراحی پلک و اطراف چشم خود انتخاب کنید. همچنین، عوارض و مخاطرات هر دو روش را به طور دقیق بررسی کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید.

تگ ها: تفاوت‌های بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه/ تفاوت‌ بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه/ بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه

توضیحات متا: بلفاروپلاستی و لیفت شقیقه دو روش جراحی زیبایی چشم هستند که برای اصلاح مشکلات ظاهری پلک‌ها و اطراف چشم استفاده می‌شوند از تفاوت‌های بلفاروپلاستی با لیفت شقیقه

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها