تشکیل کارگروه های تخصصی تدوین خدمات استاندارد مراقبت در منزل

کد خبر: 855780

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تشکیل کارگروه های تخصصی تدوین بسته های ویژه خدمات استاندارد هوم کر در پنج کارگروه تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مریم حضرتی در نخستین جلسه کارگروه های تخصصی تدوین بسته های خدمتی طرح آزمایشی پوشش بیمه ای مراقبت های پرستاری در منزل(هوم کر)، گفت: با توجه به تغییر رویکرد در روند بیماری ها و درمان طولانی مدت آنها، گرایش نظام های سلامت به این سمت است که بیمار هر چه کمتر در بیمارستان بستری باشد و پس از روند درمانی در بیمارستان ادامه خدمات مراقبت های حرفه ای را در منزل طی کند.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی پوشش بیمه ای مراقبت های پرستاری در منزل، افزود: در اجرای آزمایشی این طرح که در یک فرایند ۶ ماهه انجام می پذیرد، ابتدا بیماری های مزمن قلب، سکته های مغزی، سرطان ها و نوزادان به عنوان بیماری های منتخب انتخاب شدند و برای هر کدام از این بیماری ها در کارگروه های تخصصی هوم کر بسته های ویژه خدمات استاندارد تعریف می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: بسته استاندارد خدمتی مراقبت از بیمار در منزل شامل معیارهای پزشکی ورود به مراقبت در منزل، معیارهای پرستاری و اجتماعی ورود به مراقبت در منزل، سطح تخصص مراقب (پرستار تخصصی، پرستار عمومی، کمک پرستار و دیگر گروه های متخصص سلامتی، نوع و میزان مراقبت ها (نوع خدمت و تعداد آن )، تجهیزات مورد نیاز ، شرایط مرکز مراقبت در منزل (سابقه کار، نوع تخصص و...)، تعداد روز مراقبت و معیارهای ترخیصمی شود.

حضرتی افزود: کارگروه های تخصصی تدوین بسته های ویژه خدمات استاندارد هوم کر در پنج کارگروه تخصصی نوزادان، کارگروه تخصصی سرطان، کارگروه تخصصی CVA، کارگروه تخصصی CHF و کارگروه تخصصی ICU(تنفسی) تشکیل شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها