رشد منفی اقتصادی کشور در دوران کرونایی

کد خبر: 1000831

وزیر کشور گفت: وضعیت اقتصادی کشور در دوران شیوع کرونایی رشد منفی شش درصدی داشته است.

رشد منفی اقتصادی کشور در دوران کرونایی

خبرگزاری مهر: عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه سه شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تحریم‌ها با مقاومت مردم دور زده می‌شود، اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، افزایش بسیج امکانات و جهش تولید با تکیه برنیروهای درونی امری اساسی است.

وی با اشاره به سهم آورده اقتصادی ۱۵ میلیارد دلاری کشور، تاکید کرد: این آورده باید برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شود.

وی با اظهار اینکه کافی نبودن ارز، افزایش قیمت‌ها و نارضایتی عمومی در برخی زمینه‌ها از ترفندهای دشمنان بوده است، ادامه داد: نامشخص بودن ابعاد واگیری کرونا از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رود و باید برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.

وزیر کشور از بکارگیری ۲۰۰ هزار نیروی نظامی و مردمی در نوروز امسال و مسدودسازی راههای ورودی و خروجی بدون درگیری ترددها در کشور خبر داد و از فرمانداران خواست، مصوبات ستاد کرونا را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیگیری کنند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه خواستار پیگیری طرح تصویب منطقه آزاد استان در سه لکه پیش بینی شده شد و گفت: ایجاد اسکله‌های دریایی نیز زمینه توسعه کشتیرانی و گردشگری دریایی را فراهم می‌کند.

وی ایجاد دفتر توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات به کشورهای حاشیه خزر و سی آی اس را امری ضروری دانست و گفت: برای توسعه صادرات محصولات به کشورهای مختلف باید برنامه ریزی و نیازسنجی کرد.

وی همچنین خواستار تأمین امکانات مورد نیاز برای تقویت ناوگان اطفای حریق جنگل‌ها در استان شد و با اشاره به مشکلات پسماند یادآور شد: سال گذشته هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان برای حوزه پسماند اعتبار دریافت شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها