افتتاح طرح‌های ملّی وزارت راه و شهرسازی توسط روحانی

کد خبر: 1001066

رئیس‌جمهور لحظاتی قبل تعدادی از طرح‌های ملّی وزارت راه و شهرسازی را افتتاح کرد.

افتتاح طرح‌های ملّی وزارت راه و شهرسازی توسط روحانی

خبرگزاری فارس: تعدادی از طرح‌های ملّی وزارت راه و شهرسازی لحظاتی قبل توسط حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور افتتاح شد.

این پروژه‌های که مربوط به ۴ استان فارس البرز مازنداران و ایلام است، از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

رئیس جمهور در این مراسم دستور بهره‌برداری رسمی ازخط دوم راه‌آهن کرج-قزوین به طول ۱۰۴ کیلومتر، ۸۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی، ۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۰۰ واحد مسکن مهر و احداث ساختمان‌های دولتی در استان ایلام و راه چهار خطه محور ساری به تاکام به طول ۱۷ کیلومتر، ۳۵۴ واحد مسکن مهر و ۱۶ کیلومتر بزرگراه را در استان مازندران صادر کرد.

همچنین رئیس جمهور دستور آغاز عملیات اجرایی طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، پروژه آزادراه نجف اشرف، احداث ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی، تعدادی ساختمان عمومی و دولتی و ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را در استان ایلام و آغاز عملیات اجرایی آزادراه قائم‌شهر- ساری و باند دوم محور دزدبن به مرزن‌آباد را صادر کرد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح این طرح‌ها با اشاره به شرایط سخت کشور از تمام کسانی که با روحیه جهادی برای اجرای این طرح‌ها همت کردند، تشکر کرد.

در مجموع برای هشت پروژه‌ای که امروز به طور رسمی افتتاح شدند ۱۲ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که برای ۲ هزار و ۴۲۴ نفر به شکل مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

همچنین برای اجرای پروژه‌هایی که امروز با دستور دکتر روحانی اجرای آن‌ها آغاز شد نیز مجموعا ۹۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با اتمام آن‌ها برای ۱۴ هزار و ۵۳۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها