موسوی لارگانی: زیاده طلبی فعلی آمریکا و اروپا محصول مذاکرات است

کد خبر: 1001538

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه زیاده‌طلبی فعلی آمریکا و اروپا محصول مذاکرات هسته‌ای است، گفت: مشاهده کردیم که مذاکره نه تنها سود و نتیجه‌ای برای کشور نداشت بلکه باعث شد دشمنان، زیاده‌خواه‌تر شده و به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از ایران باشد.

موسوی لارگانی: زیاده طلبی فعلی آمریکا و اروپا محصول مذاکرات است

خبرگزاری فارس: ۳۰ خرداد سال گذشته بود که پهپاد متجاوز MQ-4C گلوبال هاوک آمریکا مشهور به ترایتون که از مبدأ پایگاه الظفره در امارات متحده عربی به پرواز درآمده بود، پس از یک پرواز طولانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا محدوده چابهار و در مجاورت مرز هوایی جمهوری اسلامی ایران انجام داد، در مسیر بازگشت خود و در محدوده کوه مبارک در استان هرمزگان پس از تجاوز چند کیلومتری به مرزهای هوایی کشورمان و در ارتفاع بالای 52 هزار پایی مورد اصابت موشک سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

به گفته سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت (دو بار در ساعت ۲:۰۵ و دو بار در ساعت ۳:۵۵ بامداد) به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت.

برای بررسی ابعاد سیاسی این اقدام سپاه با حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم.

وی اظهار می‌دارد که سپاه با اقتداری که داشته و دارد و با موشک‌هایی که تولید کرده و با نشاندن پهپاد آمریکایی و به غنیمت گرفتن آن و مهندسی معکوس آن و قدرت نمایی سپاه در ساقط کردن پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی در خلیج فارس کاری کرد که دولتمردان آمریکایی همچنان تعجب زده و وحشت زده بوده و گیج هستند که چگونه این پهپاد پیشرفته توسط دلاور مردان سپاه انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته است.

موسوی لارگانی می‌گوید که ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس توسط نیروی هوافضای سپاه توانست بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزند و موجب شد همه ایرانیان به خود بالیده و اعلام کنند همه ما یک سپاهی هستیم.

وی همچنین درباره تحریم 3 باره سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌افزاید این موضوع چیز تازه‌ای نیست زیرا تحریم مسئولین و سازمان‌ها و نهادهای انقلابی در جمهوری اسلامی و در مجموع افراد حقیقی و حقوقی از ابتدای انقلاب توسط آمریکا صورت می‌گرفته است اما امثال سردار حاجی‌زاده کسانی هستند که خار در چشمان استکبار جهانی و صهیونیست‌ها مطرح می‌شوند.

متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است:‌

فارس: زمانی که سپاه در جمهوری اسلامی با دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد هیچ کس فکر نمی‌کرد که این شجره طیبه در سال‌های آینده به چنین جایگاهی برسد که بنیانگذار انقلاب اسلامی بگوید اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ در اتفاقات سال‌های اخیر هم اقتدار و توانمندی آن به جایی رسیده که موجب افزایش بازدارندگی جمهوری اسلامی شده و هیمنه آمریکا را می‌شکند؛ چقدر توانسته‌ایم در برابر دشمنان موفقیت بدست آوریم؟

موسوی لارگانی: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بیش از 40 سال پیش جان کلام را درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کردند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. شاید مفهوم فرمایش حضرت امام (ره) در ‌آن زمان برای بخشی از مردم قابل درک نبود اما وقتی جلوتر رفتیم و نظام مقدس انقلاب اسلامی شاهد مستحکم‌تر شدن پایه‌های خود بود متوجه شدیم که اساس و بنیان این کلام امام راحل آن بوده است که هر چه بر قدرت نظام اسلامی افزوده شده به نقش و جایگاه سپاه پاسداران باز می‌گردد.

** مذاکره با غربی‌ها ‌باعث زیاده طلبی بیشتر آنها شد

طی سال‌های گذشته همه چیزمان را به برجام گره زده بودیم و برخی‌ها تلاش می‌کردند با آمریکا و اروپا مذاکره کنند اما مشاهده کردیم که مذاکره نه تنها سود و نتیجه‌ای برای کشور نداشت بلکه باعث شد دشمنان، زیاده‌خواه‌تر شده و به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از ایران باشد. چه روزگاری بحث انرژی هسته‌ای مطرح بود ولی بعدها آن را به حوزه‌های دیگر تسری دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب یکی از نعمت‌های بزرگی است که پروردگار متعال به ملت بزرگ ایران عنایت کرده،‌ چرا که ایشان به عنوان رهبر جهان اسلام و رهبر جمهوری اسلامی همان زمان فرمودند اگر یک قدم عقب نشینی کنید آنها (طرف غربی) چند قدم جلوتر می‌آیند و اگر مذاکره کنندگان ایرانی بحث هسته‌ای را حل و فصل کند آنها موضوعات موشکی، سپاه قدس، لبنان، سوریه و مباحث مرتبط با محور مقاومت و حقوق بشر را پیش می‌کشند.

** زیاده طلبی فعلی آمریکا و اروپا محصول مذاکرات هسته‌ای است

فرمایشات مقام معظم رهبری خیلی زود بلافاصله بعد از پذیرش برجام و انرژی هسته‌ای محقق شد به طوری که مشخص شد آنها (آمریکا و اروپا) چقدر زیاده طلب و زیاده خواه هستند و این زیاده‌طلبی محصول مذاکرات هسته‌ای است. چیزی که از ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی مطالبه می‌کنند بازگشت به 41 سال پیش و قبل از انقلاب اسلامی است که در آن زمان زیر یوغ استکبار بودیم و بیت‌المال کشورمان را به تاراج می‌بردند.

فارس: ضربات سهمگین سپاه به استکبار جهانی منجر به آن شد که آمریکایی‌ها دست به تحریم سپاه و فرماندهان آن بزنند؛ این تحریم تاثیری در رسیدن به اهداف و ارزش‌های سپاه دارد؟

موسوی لارگانی: سپاه با اقتداری که داشته و دارد و با موشک‌هایی که تولید کرده و با نشاندن پهپاد آمریکایی و به غنیمت گرفتن آن و مهندسی معکوس آن و قدرت نمایی سپاه در ساقط کردن پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی در تنگه کاری کرد که دولتمردان آمریکایی همچنان تعجب زده و وحشت زده بوده و گیج هستند که چگونه این پهپاد پیشرفته توسط دلاور مردان سپاه انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته است.

**رویش‌های بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بسیار زیاد بود

به دلیل ضربات سنگینی که از اول انقلاب تا کنون سپاه پاسداران بر پیکره پوشالی استکبار جهانی مخصوصا آمریکای جنایتکار و جهانخوار و اسرائیل خون آشام و برخی از کشورهای اروپایی که در جنگ 8 ساله دفاع مقدس (جنگی که نابرابر بوده و علیه جمهوری اسلامی به وجود آوردند موجب تحمل ضربات سنگینی به دشمنان از سوی سپاه شد و آنها همواره دنبال تضعیف، عقده گشایی و آسیب رساندن و انتقام گیری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند که آخرین جنایت آنها هم مربوط به ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها و به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی بود و عملا آنها تلاش کردن با این کار خود از سپاه انتقام گیری کنند.

شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شکاف بزرگی بوده و سلمه بزرگی است که به کشورمان وارد شد اما از طرف دیگر این شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب زایش‌ها و رویش‌های متعددی شد که اگر این رویش‌ها کمتر از وجود حاج قاسم در جبهه‌های محور مقاومت و جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حریم و حرم اهل بیت عصمت و طهارت نباشد کمتر از آن هم نیست.

** عنایت امام عصر (عج) به سپاه باعث توفیق‌های متعدد شده است

همه ما صحنه‌هایی را در تشییع پیکر پاک و مطهر این سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی دیدیم که کسانی که شاید سر و کاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشتند در تشییع پیکر پاک ایشان حضور پیدا کرده و اشک ریخته و ساعت‌ها در تشییع پیکر آن شهید پیاده روی کردند که این موضوع برکات خون این شهید بزرگوار بود که ملت ایران بار دیگر به اتحاد و انسجام محکم‌تری دست پیدا کردند و بار دیگر حمایت خود را از ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری اعلام کردند.

سپاه پاسداران تحت توجهات و عنایات ولی امر مسلمین حجت ابن‌ الحسن امام زمان (عج) و جانشین بر حقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده و قطعا عنایت امام عصر به کشور و سپاه توانسته کمک‌های بسیار بزرگی به جمهوری اسلامی کنند ضمن اینکه با تحریم سپاه و با فشار آوردن و توطئه چینی علیه سپاه دشمنان کاری را از پیش نخواهند برد. ما شاهد به اوج رسیدن جنایات آنها علیه جمهوری اسلامی هستیم و حرکات نژاد پرستانه که در جوامع غربی را می‌بینیم که تعدادی از سپاه پوستان توسط دولت مستکبرشان با فجیع‌ترین وضع کشتند و دولت‌های آنها در زمره تروریست‌ترین دولت‌های دنیا هستند می‌کوشند سپاه را در زمره سازمان‌های تروریستی قرار دهند اما ما و سپاه مشت محکمی را بر دهان استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خواهیم زد.

فارس: یک سال پیش پهپاد پیشرفته آمریکا در تنگه هرمز به دلیل تجاوز به ایران از سوی سپاه ساقط شد؛ این اقدام موجب تحقیر ایالات متحده و همچنین زمینه چینی خروج آنها از منطقه شد؛ حمله بی سابقه در یک کشور خارجی به پایگاه‌ نظامی آمریکا در طول 70 سال اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟‌

موسوی لارگانی: ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس توسط نیروی هوافضای سپاه توانست بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزند و موجب شد همه ایرانیان به خود بالیده و اعلام کنند همه ما یک سپاهی هستیم و عملا شاهد آن بودیم که آمریکای جنایتکار وقتی سپاه را در زمره سازمان‌های تروریستی قرار داد مجلس شورای اسلامی یکپارچه لباس سپاه بر تن کرده و این حرکت ددمنشانه رژیم صهیونیستی و ایادی آنها را محکوم کردیم و وکلای ملت در مجلس هم اعلام کردند ما هم یک سپاهی هستیم که این اقدام در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود که صدر تا ذیل یک نظام از یک نهاد برآمده از انقلاب‌شان حمایتی اینچنینی کنند.

**سردار حاجی‌زاده خار چشمان استکبار جهانی و صهیونیست‌ها

بحث تحریم سردار حاجی‌زاده و سرداران دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چیز تازه‌ای نیست و موضوع تحریم از ابتدای انقلاب توسط آمریکا درباره مسئولین و سازمان‌ها و نهادهای انقلابی در جمهوری اسلامی و در مجموع افراد حقیقی و حقوقی صورت می‌گرفته است اما امثال سردار حاجی‌زاده کسانی هستند که خار در چشمان استکبار جهانی و صهیونیست‌ها می‌شوند.

وقتی فرمانده سپاه پاسداران در اظهارات خود اعلام می‌کند اگر آمریکا دست از پا خطا کند و رژیم سفاک و اشغالگر و کودک کش صهیونیستی دست از پا خطا کند و موشکی به سمت ایران پرتاب شود و یا بمبی از سوی هواپیماهای آنها به ایران شلیک شود قطعا تا گردو خاک آن فروکش نکرده اسرائیلی در کره زمین وجود نخواهد داشت قطعا دشمنان هم می‌کوشند این دست از مسئولین و نهادهای مرتبط با آنها را تحریم کنند زیرا که آنها نمی‌پذیرند چنین جسارت و قدرت طلبی از سوی سپاه پاسداران و سردارانی مانند حاجی‌زاده بیان شود و به همین دلیل آنها از سر استیصال و بیچارگی به دنبال تحریم مسئولین ایرانی و حرکات مذبوحانه و وقیحانه می‌زنند و می‌کوشند سردار حاجی‌زاده و یا دیگرانی که مثل وی برای انقلاب اسلامی زحمات فراوانی می‌کشند را تحریم کنند.

**جمهوری اسلامی بالاترین فایده را از تحریم‌ها برده است

از ابتدای انقلاب تا کنون همه تحریم‌ها اعم از تحریم‌ها علیه نظام و یا تحریم افراد و اشخاص نه تنها هیچ ضرری برای جمهوری اسلامی نداشته بلکه جمهوری اسلامی بالاترین فایده را از این قضیه برده است.

اگر از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی را تحریم نمی‌کردند قطعا ما به دنبال ساخت موشک، ‌ماهواره، پهپاد نمی‌رفتیم؛ ماهواره نظامی نور که اخیرا پرتاب شد می‌تواند کشتی‌های آمریکایی و ناوگان‌ وابسته به این رژیم و ایادی آنها که به خلیج فارس می‌آیند و یا تعداد نیروها و اقلام نظامی مستقر در ناوهای هواپیمابر را رصد کند؛ لذا اگر ما تحریم نبودیم قطعا نمی‌توانستیم به سمت ساخت چنین ماهواره و موشک‌هایی برویم.

** امام (ره) جرات و جسارت مقابله با آمریکا را به ملت ایران داد

ما در طول 7 سال جنگ و ایام دوران دفاع مقدس هیچ سلاحی از سوی کشورهای غربی به ما فروخته نمی‌شد و حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار از آنها خریداری کرده و به جبهه‌ها ببریم اما الان شرایط تغییر کرده و در مسائل نظامی حرف برای گفتن داریم؛ تحریم‌های آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند تاثیری در حصول آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشند ضمن اینکه این تحریم‌ها به ما ثابت کردند که ما باید روی پای خود بایستیم و محکم به دهان آمریکا بزنیم و به همین دلیل می‌گویم که خداوند امام بزرگوار ما را رحمت کند که این جرات و جسارت را به ملت بزرگ ایران و ملت دنیا داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فارس: حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق یکی از سیلی‌های جمهوری اسلامی به استکبار جهانی بود؛ در این سیلی هم سپاه نقشی اساسی داشت. این اقدام را چقدر در خروج آمریکا از منطقه موثر می‌دانید؟

موسوی لارگانی: ما امروز مشاهده می‌کنیم در قلب آمریکا و مقابل کاخ سفید تجمعات گسترده‌ای از سوی مردم این کشور علیه دولت‌شان برگزار می‌شود چرا که دولت ایالت متحده زیاده خواه بوده و در دهه‌های متمادی مقابل ملت‌شان ایستاده و به آنها ظلم می‌کند.

** حمله موشکی به عین الاسد قدرت‌نمایی سپاه برای آمریکا بود

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول چند سال اخیر بارها به ایالات متحده آمریکا هشدار و تذکر دادند که دوران بزن در رو تمام شده است و قطعا بدانید اگر زدید سیلی محکمی خواهید خورد و جمهوری اسلامی جواب محکم‌تری به شما خواهد داد؛ مورد هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که در 70 سال اخیر اینگونه نبوده که کشوری حمله مستقیم نظامی به یکی از پایگاه‌های آمریکا (اعم از داخل آمریکا یا خارج از آن) داشته باشد. لذا این حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکا قدرت نمایی بوده و یگان موشکی سپاه قدرت خود را به دشمنان نشان دادند. ضمن اینکه توانمندی جمهوری اسلامی در این زمینه به همگان ثابت شد که اگر دشمنان دست از پا خطا کنند هیچ کشوری نقطه امنی برای آنها نخواهد بود.

**نشان دادیم که به راحتی پایگاه‌های نظامی آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهیم

حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا به دلیل جنایت‌های متعددی بوده که آنها علیه ملت بزرگ ایران انجام دادند و این در حالی است که این رژیم تصور می‌کند با کدخدایی می‌تواند در منطقه کارهایی را انجام دهد ضمن اینکه این حمله موشکی ثابت کرد که جمهوری اسلامی برای آمریکایی‌ها پشیزی ارزش قائل نیست و به راحتی پایگاه نظامی آنها را مورد هدف قرار می‌دهیم

وقتی رژیمی ادعای کدخدایی می‌کند باید حتی کشورهای دیگر را در بحران‌ها کمک کند اما مشخص شد که در بحران کرونا ایالات متحده از نظر عملکرد ضعیف‌ترین کشور بوده و کمبود اقلام بهداشتی و پزشکی در این کشور موج می‌زند. ضمن اینکه هیچ کشوری به اندازه آمریکا در بحران کرونا کمبود امکانات نداشته و چنین اعتراضاتی را هم نداشته است. این در حالی است که مردم این کشور دست به غارت زده و وسایل بهداشتی دیگر کشورها را غارت کردند.

فارس: هم اکنون وضعیت بغرنج سیاسی دولت آمریکا به جامعه این کشور هم رسیده و مردم این کشور به دلیل تبعیض نژادی و بی عدالتی به خیابان‌ها ریخته‌اند؛ وضعیت سیاسی و امنیتی آمریکا و کشورهای حاشیه آنرا چگونه ارزیابی می‌کنید؟

موسوی لارگانی: ایالات متحده هم اکنون در وضعیت بسیار اسفناکی به سر برده و ما در هیچ دورانی شاهد این حجم از تنزل در قدرت در این رژیم را شاهد نبودیم چرا که مردم این کشور در شهرهای متعدد و ایالات‌های مختلف دست به حرکات مختلف و تجمع و راهپیمایی زده و اقدامات نژاد پرستانه حکومت آمریکا و پلیس سفاک این کشور را محکوم می‌کنند.

دشمنان خیلی تلاش کردند که جمهوری اسلامی را در دوران شیوع کرونا دچار سختی کرده و بر شدت بحران بیفزایند و به همین دلیل سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها در دوران کرونا برای عدم ارسال تجهیزات پزشکی به ایران کردند تا سختی کرونا در ایران بیشتر حفظ شود اما به لطف پروردگار جمهوری اسلامی هم اکنون به قدرتی رسیده که می‌تواند در کمال امنیت فرآورده‌های نفتی خود را در دوران کرونا به کشور ونزوئلا برده و آمریکای جنایتکار در افول کامل به سر می‌برد که این موضوع قدرت نمایی بسیار خاصی برای جمهوری اسلامی است ضمن اینکه ما در دوران شیوع کرونا هم به توانمندی و ظرفیت بالایی رسیدیم که می‌توانیم بسیاری از اقلام بهداشتی و پزشکی را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

رسیدن به چنین ظرفیت و پتانسیلی در جمهوری اسلامی از درگیر شدن با ویروس کرونا تا صادرات اقلام بهداشتی پزشکی در دوران کرونا مدیون سپاه پاسداران و از دیگر نیروهای نظامی و انتظامی و در مجموع کلیه نیروهای مسلح است. چرا که همه آنها دست به دست یکدیگر داده و امنیت ویژه‌ای را برای کشور و نفتکش‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا ایجاد کردند تا بتوانیم به درآمدهای ارزی در دوران پساکرونا برسیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها