اخبار مجلس/نمایندگان مجلس هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند

کد خبر: 1001691

نمایندگان مردم در خانه ملت هفته آینده از یکشنبه تا چهارشنبه به مدت یک هفته با حضور در حوزه‌های انتخابیه خود به بررسی مشکلات و مسائل موجود می‌پردازند.

اخبار مجلس/نمایندگان مجلس هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند

خبرگزاری فارس: بر اساس اعلام دستور کار مجلس از سوی هیأت رئیسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا سه شنبه هفته جاری (سوم تیرماه 99) در جلسه علنی مجلس حضور خواهند داشت.

بر این اساس نمایندگان پس از جلسه سه شنبه هفته جاری، از یکشنبه (8 تیرماه) تا چهارشنبه (11 تیرماه) به منظور سرکشی و بررسی مشکلات به حوزه‌های انتخابیه خود سفر می‌کنند.

بر اساس اعلام هیأت رئیسه یکشنبه (15 تیرماه 99) تا چهارشنبه (یکم مرداد ماه 99)‌ مجلس به صورت سه هفته متوالی جلسه علنی خواهد داشت و بر این اساس موارد مشخص شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار خواهند داشت.

برگزاری نخستین جلسه کمیسیون امنیت پس از تعیین هیأت رئیسه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری نخستین نشست کمیسیون متبوعش پس از انتخاب هیأت رئیسه آن خبر داد.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از تشکیل نخستین نشست امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: این نشست سه‌شنبه هفته جاری به منظور نحوه تشکیل کمیته‌های تخصصی این کمیسیون و تصمیم‌گیری‌های لازم برای دستور کارهای پیش‌رو برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ همچنین در جلسه روز سه‌شنبه قرار است پیرامون مسائل روز و موضوعات مختلف نیز بحث و تبادل‌نظر شود.

حاشیه انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها؛ عدم کاندیداتوری تاجگردون، غیبت حسنوند

فریدون حسنوند که چند سال ریاست کمیسیون انرژی مجلس را برعهده داشت، امروز در جلسه برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون انرژی حضور نیافت.

انتخابات هیأت رئیسه یازده کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی عصر امروز برگزار شد و بر این اساس ترکیب هیأت رئیسه کمیسیو‌ن‌های عمران، صنایع، شوراها، اقتصادی، بودجه، بهداشت، آموزش، کشاورزی، امنیت ملی و انرژی مشخص شدند.

البته انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی مجلس نیز به علت عدم به حدنصاب نرسیدن اعضای این کمیسیون‌ها به هفته پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، موکول شد.

گفتنی است، برای انتخابات ریاست کمیسیون برنامه و بودجه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران -که پیش از این زمزمه‌هایی برای کاندیدا شدن وی در کمیسیون بودجه به گوش می‌رسید- نامزد نشد.

شایان ذکر است؛ اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس یازدهم در حال حاضر به علت اعتراض 9 نماینده مجلس، در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم، در حال بررسی است.

همچنین فریدون حسنوند که چند سال بر کرسی ریاست کمیسیون انرژی تکیه زده بود نیز امروز در جلسه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون انرژی حاضر نشد و برای انتخاب ترکیب هیأت رئیسه این کمیسیون غایب بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها