بازدید دسته‌جمعی نمایندگان مجلس از تاسیسات هسته‌ای

کد خبر: 1002188

نماینده تهران در مجلس گفت: بازدید دسته‌جمعی جمعی نمایندگان مجلس از تاسیسات هسته‌ای یکی از پیشنهاداتی است که می‌توان آن را در کمیسیون امنیت ملی بررسی کرد.

بازدید دسته‌جمعی نمایندگان مجلس از تاسیسات هسته‌ای

خبرگزاری فارس: ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و واکنش ایران نسبت به این موضوع اظهار داشت: بلافاصله بعد از صدور این قطعنامه،‌ مجلس شورای اسلامی پیشنهادات مختلف را برای واکنش به این موضوع بررسی کرد.

وی افزود: اخیراً‌ که ساختار کنونی کمیسیون‌ها شکل گرفته است تکلیف پاسخ قاطع به دوش سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه گذاشته شده تا آنها پاسخ پیشنهادی‌شان را نسبت به طرف اروپایی به عنوان واکنش جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده که نظرات سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه به عنوان پاسخ جمهوری اسلامی به عنوان واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حتما به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داده شود تا آن را در چارچوب‌های مختلف بررسی کنیم.

عمویی گفت:‌ پیشنهادات مختلفی به کمیسیون امنیت ملی واصل شده است و حتی برخی نمایندگان پیشنهاداتی هم در این زمینه داده‌اند که می‌توان به بازدید دسته جمعی کل نمایندگان مجلس از تاسیسات هسته‌ای،‌ با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه و خاص برای تسریع در اقدامات در دستور کار سازمان انرژی اتمی، قرار بگیرد ضمن اینکه پیشنهاد دیگر هم راه‌اندازی پیشران‌های هسته‌ای بود که تمامی این پیشنهادات به اضافه پیشنهادات دیگر قابل بررسی است ولی نظر جمعی کمیسیون هم مهم است. ضمن اینکه پیشنهادات فراتر از این پیشنهادات هم وجود دارد که برای این موضوع عقل جمعی نیاز است و مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود تعداد زیادی از نمایندگان می‌تواند این موضوع را نمایندگی کند.

وی گفت: پیشنهاد بازدید دسته جمعی نمایندگان از تاسیسات هسته‌ای خیلی خوب است ولی با توجه به اینکه هفته آینده نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جهت سرکشی رفته و عملا جلسات علنی مجلس برگزار نمی‌شود امکان چنین بازدید وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها