ظریف با عمار حکیم دیدار کرد

کد خبر: 1007796

وزیر امور خارجه کشورمان با رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با عمار حکیم دیدار کرد

خبرگزاری مهر: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که صبح امروز(یک‌شنبه) در راس هیئتی به بغداد سفر کرد، با سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به عراق با حضور در محل ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

ظریف همچنین صبح امروز با فواد حسین وزیر خارجه عراق دو دور گفتگو کرد و همچنین دو دور نیز با مصطفی کاظمی نخست وزیر این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با برهم صالح رئیس جمهور عراق و هادی العامری رهبر ائتلاف فتح در پارلمان این کشور نیز دیدار و تبلادل نظر کرد.

وی بعدازظهر امروز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد و با تنی چند از مقاماات اقلیم دیدار و گفتگو خواهد داشت.

حکیم در دیدار ظریف: تلاش برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد سید عمار حکیم با اشاره به بحث خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد: تلاشی سیاسی از طریق گفتگو برای اخراج نیروهای خارجی از عراق در جریان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون به همراه اعضای این ائتلاف از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

حکیم و ظریف در این دیدار آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق، منطقه و همچنین روابط میان دو کشور و دو ملت دوست و همسایه بررسی شد.

حکیم با تاکید بر اینکه این سفر در راستای تعمیق روابط میان دو کشور است، گفت: دولت فعلی عراق پس از بن بست سیاسی و تظاهرات پی در پی شهرهای مختلف عراق بر سر کار آمد.

وی درخصوص ائتلاف عراقیون نیز عنوان کرد: این ائتلاف در چارچوب تلاش‌ها برای کنترل اوضاع در عراق و وضعیت داخلی کشور تشکیل شده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین ادامه داد: ائتلاف عراقیون به عنوان پلی خواهد بود که نیروهای سیاسی را با هدف استفاده از شرایط عمومی برای تقویت توافقات به هم متصل خواهد کرد.

حکیم در ادامه با اشاره به بحث خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد: تلاشی سیاسی از طریق گفتگو برای اخراج نیروهای خارجی از عراق در جریان است.

وی با بیان اینکه عراق قادر است نقش اساسی در نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه‌ای ایفا کند، گفت: نسبت به گشایش امور در وضعیت فعلی خوشبین و امیدوار هستیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار گفت: ایران به انتخاب ملت عراق و روند سیاسی آنها احترام می‌گذارد.

وی در ادامه تاکید کرد که سفر الکاظمی به ایران اهمیت زیادی برای این کشور دارد.

ظریف همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر ایجاد روابطی بهتر با عراق تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها