نماینده مجلس: در آینده با طرح‌های دوفوریتی جلوی بی‌نظمی‌های دولت در تصدی‌گری‌ها را می‌گیریم

کد خبر: 1008153

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت در ایران خودرو و سایپا، سهام ۱۴ تا ۱۷ درصدی دارد، امّا در مدیریت‌ این شرکت‌ها دخالت‌ ۲۰۰ درصدی دارد، تصریح کرد: در آینده نزدیک چند طرح دو فورتی ارائه می‌دهیم تا به‌طور فوری جلوی بی‌نظمی‌ها را بگیریم.

نماینده مجلس: در آینده با طرح‌های دوفوریتی جلوی بی‌نظمی‌های دولت در تصدی‌گری‌ها را می‌گیریم

خبرگزاری فارس: عزّت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران با انتقاد از تصدی‌گری‌های دولت گفت: دولت به طور مثال در ایران خودرو سهام ۱۴ درصدی و در سایپا سهم ۱۷ درصدی دارد، امّا در مدیریت‌های این شرکت‌ها دخالت‌های ۲۰۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه این با ذات یک بنگاه اقتصادی سازگار نیست، تصریح کرد: بنگاه اقتصادی سازوکار خودش را دارد. اگر دولت ۱۴ درصد سهم دارد، باید به اندازه ۱۴ درصد دخالت کند نه ۲۰۰ درصد. این اوضاع را به‌هم می‌ریزد.

اکبری تالارپشتی افزود: وقتی این دخالت‌ها وجود داشته باشد، شبانه این مدیر را برمی‌دارند و دیگری را می‌گذارند و تا فیهاخالدون آن شرکت را تغییر می‌دهند. این سازوکار باید درست شود.

وی با بیان اینکه به دنبال قانونمند کردن این موضوع هستیم، گفت: هم نظر ما این است و هم تمامی قوانین بالادستی توصیه می‌کند که دولت تصدی‌گری نکند و امور را به مردم بسپارد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: مجلس دارد سازوکار قانونی‌ این موضوع را آماده می‌کند و در آینده نزدیک چند طرح دو فورتی ولو به صورت ماده واحده را ارائه می‌دهد تا به‌طور فوری جلوی بی‌نظمی‌ها را بگیریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها