شاکری: بسیاری از انقلابیون تغییر کردند

کد خبر: 1009148

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مراقبت از نفس تا حدی مهم است که تاکیدات بسیاری از سمت علمای اخلاق بر آن می‌شود.

شاکری: بسیاری از انقلابیون تغییر کردند

باشگاه خبرنگاران: مجتبی شاکری عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران درباره تغییر مواضع برخی از افرادی که در گذشته از آن‌ها به عنوان انقلابی نام برده می‌شد، گفت: معتقدم که چند عنصر در این تغییر احوال موثر است؛ ابتدا اینکه این افراد از نفس خود مواظبت نکردند.

او ادامه داد: مراقبت از نفس تا حدی مهم است که تاکیدات بسیاری از سمت علمای اخلاق بر آن می‌شود و از آن به عنوان «أَعْدَی عَدُوِّکَ نَفْسَکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ» یاد شده و آن را به عنوان بالاترین دشمن می‌دانند؛ مقام معظم رهبری هم تاکید بسیاری فرمودند که تقوای فردی را رعایت کنید.

شاکری افزود: نکته دوم هم رعایت تقوای جمعی است، یعنی در آن جمعی که قرار دارند صرفا حق را محور قرار دهند، وگرنه اگر دنیا طلبی و قبیله بازی محور باشد قطعا منافع دیگری جای انقلابی گری را خواهد گرفت.

عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: نکته دیگر هم پاسخ نداشتن در برابر شبهاتی بود که بیگانگان ایجاد می‌کردند، یعنی نقش ایجاد شبهه که همین الان هم ما در جامعه با آن مواجه هستیم و شبهاتی که این‌ها در مباحث و تئوری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سرازیر می‌کنند بسیار موثر است، زیرا در صددند که اصول ما را دچار تغییر کنند؛ واضح است که افراد از یک تغییر در نظر و اندیشه به تغییر در عمل خواهند رسید و تک تک این افرادی که وجود داشتند هم دچار این تغییر شدند.

فعال اصولگرا گفت: برای مثال عبدالکریم سروش کسی بود که ما در دوران جوانی مشتری کتاب هایش بودیم و آن‌ها را مطالعه می‌کردیم؛ او در کتاب‌هایش با الفاظ بزرگی از علامه طباطبایی به عنوان حضرت علامه و از شهید مطهری به عنوان علامه بزرگوار یاد می‌کرد؛ اما امروز کارش به جایی رسیده که قرآن را هم حاصل خواب‌های پیامبر دانسته و تا این حد اهانت آمیز درباره آن‌ها نظراتش را بیان می‌کند.

او ادامه داد: سروش جامعه کبیره را هم کلامی اغراق آمیز می‌دانند و احکام سیره نبوی را هم مربوط به زمان‌های گذشته می‌داند؛ یعنی ریشه وحی و ادعیه و روایات را کلا منکر می‌شود و این سرنوشت افرادی است که از نفس خود مراقبت نکردند و پاسخی برای شبهاتی که مطرح می‌شد نداشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها