واکنش یک نماینده به ستاد انتخاباتی زدن برخی رسانه‌ها در تهران برای بایدن

کد خبر: 1012663

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ستاد انتخاباتی زدن در تهران برای بایدن خوش خیالی بوده و دست طرف ایرانی را می‌ببندد گفت: باید با بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان، آمریکا را وادار به تغییر رویه‌ها و عملکردهایش کنیم.

واکنش یک نماینده به ستاد انتخاباتی زدن برخی رسانه‌ها در تهران برای بایدن

خبرگزاری فارس: ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) در برنامه چاپ اول شبکه خبر درباره انتخابات آمریکا اظهار داشت: ۸۵ روز تا انتخابات آمریکا باقی مانده و بایدن بین ۶ تا ۷ درصد جلوتر از ترامپ است.

** در نظرسنجی‌ها بایدن جلوتر از ترامپ است

وی افزود: مهم‌تر از این نظرسنجی وضعیتی است که در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارد؛ چراکه ۷ ایالت تعیین کننده هستند البته در عموم این ایالت‌ها وضعیت بایدن بهتر از ترامپ است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طبق گزارشات عمومی ۸۹ درصد پیروز میدان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکایی بایدن است و در حقیقت او را پیروز انتخابات می‌دانند.

وی گفت: دموکرات‌ها مخالف انجام مناظرات هستند و ترامپ هم به دنبال تعویق انتخابات است.

عمویی اضافه کرد: ابتدا و انتهای مهرماه دو مناظره بین مهمترین گزینه‌های انتخابات در آمریکا برگزار می‌شود که در سرنوشت انتخابات بسیار مؤثر است، ضمن این که بحث رأی گیلی پستی در آمریکا مطرح است هر چند که ترامپ به دنبال تعویق انتخابات پستی است.

** موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر سیاست خارجی آمریکا اولویت دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در روند فعلی، بایدن جلوتر از ترامپ است، اما برای ترامپ وقت و فرصت کافی هم وجود دارد.

وی گفت:‌در عموم انتخابات آمریکا، سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا خیلی مهم نیست چراکه مشکلات اقتصادی برآمده از کرونا و نژادگرایی ساختاری در آمریکا و جنبش «جان سیاهان موضوعیت دارد» نشان دهنده آن است.

عمویی افزود: موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر سیاست خارجی آمریکا اولویت بیشتری دارد که البته این موضوع در دوره‌های مختلف هم سابقه داشته است.

وی در باره نگاه ایالات متحده آمریکا نسبت به خاورمیانه و تأثیر آن در انتخابات این کشور گفت: خاورمیانه و سیاست‌های آن موضوعی جدی در درون حاکمیت آمریکاست.

**هدف گذاری دموکرات‌ها و جمهوری خواهان علیه ایران یکی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: ترامپ در ابتدای حرکت خود برای خروج از برجام با مخالفت‌های زیادی از سوی دموکرات‌ها مواجه شد. این در حالی است که هر چه جلوتر رفتیم دموکرات‌های بیشتری با او همراه شدند.

عمویی تصریح کرد: هدف‌گذاری هر دو طیف در آمریکا (دموکرات‌ها و جمهوری خواهان) درباره ایران یکسان است و این دو حزب در این باره توافق دارند. منتها در روش‌ها با یکدیگر عملکردی متفاوت عمل می‌کنند.

وی افزود: آمریکا به دنبال کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و از بین بردن قدرت موشکی جمهوری اسلامی است.

** حل مشکلات از طریق مذاکره با غرب و آمریکا انتظاری غلط است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دموکرات‌ها معتقدند که خروج از برجام کار اشتباهی بوده است، زیرا مانع از اعمال فشار‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی شده است، ولی تیم ترامپ معتقد است که این کار منجر به فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی و تضعیف آن خواهد شد.

عمویی گفت: این ادعا که اگر دموکرات‌ها در آمریکا رأی بیاورند مشکلات جمهوری اسلامی رفع شده و وضعیت بهتر می‌شود، اشتباه است. این در حالی است که هدف گذاری دموکرات‌ها با جمهوری خواهان یکسان است، اما روش‌های آن‌ها متفاوت.

وی گفت: ما باید نسبت سیاست خارجی کشورمان را از نسبت حل مشکلات اقتصادی جدا کرده و این انتظار که از طریق مذاکره با غرب و آمریکا می‌توان مشکلات را حل کرد انتظاری بیجا است.

** ستاد انتخاباتی زدن برخی رسانه‌ها در تهران برای بایدن دست طرف ایرانی را می‌بندد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: لازم است با استفاده از تعامل و توسعه با همسایگان و به ویژه چین، ژاپن و روسیه و از طریق ظرفیت‌های داخلی به سمت توسعه اقتصادی کشور رفته و مسائل را از این طریق حل کنیم.

عمویی اضافه کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها به پیشواز بایدن رفته و برای او ستاد انتخاباتی در تهران زده‌اند، این در حالی است که ستاد انتخاباتی زدن در تهران برای بایدن خوش خیالی بوده و ایده‌ای خام است و حتی می‌تواند دست طرف‌های ایرانی را در سیاست‌های خارجی ببندد.

** باید با تقویت اقتصادی ایران، آمریکا را وادار به تغییر رویه‌ها و عملکردهایش کنیم

وی خاطرنشان کرد: باید سبد مختلفی از گزینه‌ها را در سیاست‌های خارجی کشورمان داشته باشیم و سعی کنیم بیشتر متکی به توانمندی‌های داخلی باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما با شخص ترامپ و ساختار ایالات متحده مواجه هستیم که ترامپ فردی غیر قابل پیش بینی است، ولی در ساختار ایالات متحده مخاصره گفتاری علیه جمهوری اسلامی درونی شده است؛ لذا باید با ساختار ایجاد شده و بهبود وضعیت اقتصادی در کشورمان آمریکا را وادار به تغییر رویه‌ها و عملکردهایش کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها