تعیین اولویت‌های کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کد خبر: 1012821

عضو هیأت رئیسه مجلس از تعیین اولویت‌های کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس در نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه با اعضای کمیسیون‌ها خبر داد.

تعیین اولویت‌های کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ، گفت: در نشست امروز اعضای هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اولویت‌های کاری کمیسیون‌ها در حوزه تقنین و نظارت مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه ابتدا در مورد کمیسیون آیین نامه مباحثی مطرح شد و با شد تا این کمیسیون کار اصلاح آیین نامه مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جهت تغییر و هم در بعد ساختاری و هم بعد محتوایی مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار خود قرار دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: دومین کمیسیونی که اولویت‌های کاری آن مورد بحث قرار گرفت کمیسیون فرهنگی بود که در حوزه نظارت بنا شد که اعضای این کمیسیون پیگیری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهت اجرای قوانین قبلی حوزه فرهنگ در دستورکار خود قرار دهند که از جمله آن می‌توان به قانون تسهیل ازدواج اشاره کرد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در حوزه قانون گذاری نیز سبک زندگی، فضای مجازی و جمعیت و خانواده به عنوان اولویت‌های کاری کمیسیون فرهنگی مطرح شد.

وی افزود: به دلیل کمبود وقت بنا شد تا اولویت‌های دیگر کمیسیون‌ها در جلسات بعدی اعضای هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها مورد بحث قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: در این جلسه من پیشنهادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردم مبنی بر این که باید توازنی بین حجم کاری کمیسیون‌ها برقرار شود تا اولا این گونه نباشد که نمایندگان به عضویت در یکسری از کمیسیون‌ها تمایل بیشتری نشان دهند و بعضی از کمیسیون‌های دیگر بدون متقاضی باشد و از سوی دیگر طرح‌های ارجاعی به یکسری از کمیسیون‌ها به اندازه‌ای باشد که حتی یک یا دو دوره مجلس هم به پایان برسد و نوبت به رسیدگی به آن طرح‌ها نباشد و بعضی از کمیسیون‌های دیگر کار خاصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستور نداشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها