واکنش سخنگوی دولت به طرح ضد ایرانی جدید آمریکا

کد خبر: 1012833

سخنگوی دولت در واکشن به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران آماده اثبات این موضوع است که کمترین مسامحه ای در ارائه پاسخی متناسب و قاطع به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی نشان نخواهد داد.

واکنش سخنگوی دولت به طرح ضد ایرانی جدید آمریکا

خبرگزاری تسنیم: علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آمریکا قرار است روز سه‌شنبه قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران را در شورای امنیت به رای بگذارد. با توجه به مواضع روسیه و چین و از طرف دیگر مواضع کشورهای اروپایی برجام، ارزیابی شما از این اقدام آمریکا چیست و در صورت تصویب احتمالی این قطعنامه، پاسخ ایران چه خواهد بود؟ گفت:‌ اقدام آمریکا قبل از اینکه تهدید ایران باشد استفاده از ساز و کار شورای امنیت برای تهدید شورای امنیت و به سخره گرفتن ساز وکار چند جانبه گرایی است. آمریکا می خواهد با استفاده از اهرم شورای امنیت علیه شورای امنیت و نهادهای بین المللی و ساز و کارهای چندجانبه اقدام کند.

وی افزود: لذا هر نوع قطعنامه ای در نقض قطعنامه 2231 غیرقابل قبول بوده و به استهزا گرفتن قوانین بین المللی است. آمریکا به اعتراف رهبرانش از برجام خارج شده و تا زمان بازگشت کامل به آن و انجام تمامی تعهداتش، هیچ حقی چه در ارتباط با متن توافق و چه مرتبط با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در حمایت از آن ندارد.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان این مطلب که رژیم آمریکا به خوبی می داند که این تلاش مخرب، قانون گریزانه و بدخواهانه، به ناکامی فاجعه آمیز و منزوی کننده دیگری تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: با این حال، اصرار آنها به تداوم این مسیر از پیش شکست خورده نمی تواند معنایی جز سماجت در برابر پذیرش واقعیت ها داشته باشد؛ از جمله این واقعیت که جامعه بین المللی مصمم در پاسداری از قوانین، توافقات و مقررات حاکم میان کشورها و سدی بلند و غیرقابل عبور برای آمریکا در متزلزل کردن پایه های ثبات و امنیت جهانی است.

ربیعی تصریح کرد: به نظر می رسد که سیاستگذاران گمراه در آمریکا حاضرند پافشاری به ناتوانی خود در درک حقایق بین المللی را تا جایی ادامه دهند که آمریکا و نحوه رهبری آن را بی اعتبارتر از همیشه کنند. با این حال، جمهوری اسلامی ایران آماده اثبات این موضوع است که کمترین مسامحه‌ای در ارائه پاسخی متناسب و قاطع به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی نشان نخواهد داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها