مصوبات امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کد خبر: 1014072

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مصوبات امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس

خبرگزاری فارس: علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان شورای نگهبان، سازمان اداری و استخدامی و ... برگزار شد، طرح مذکور با اتفاق آراء به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: طرح ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور بار مالی هم برای دولت ندارد و بار مالی آن توسط دانشگاه پیام نور پیش بینی و تأمین شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه رؤسای کمیته‌های چهارگانه کمیسیون نیز گزارش کار خود را به صحن کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: تأکید اعضای کمیسیون بر ساماندهی نیروهای قراردادی واجد شرایط در دستگاه‌های مختلف است و بناست در همین رابطه طی دو هفته آینده نشستی بین اعضای هیأت رئیسه با رئیس سازمان اداری و استخدامی و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار و این موضوع پیگیری شود.

بررسی اصلاح قانون انتخابات در نشست اعضای کمیسیون شوراهای مجلس و حقوقدان شورای نگهبان

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از دیدار صبح فردای اعضای این کمیسیون با سخنگوی شورای نگهبان خبر داد و گفت:‌در این نشست درباره نحوه اصلاح قانون انتخابات گفت‌وگو خواهیم کرد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از دیدار اعضای این کمیسیون با عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان خبر داد.

وی افزود: در این دیدار که صبح فردا برگزار می‌شود قرار است درباره نحوه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بحث و گفت‌وگو کنیم.

اعتبار 20 هزار میلیاردی بنیاد مستضعفان برای پروژه‌های 90 درصد پیشرفت

نایب‌رئیس مجلس از تفاهم خود با رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: قرار است این بنیاد برای تکمیل پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد 20 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره پیشنهاد رئیس بنیاد مستضعفان در مورد هزینه‌کرد 20 هزار میلیارد تومانی این بنیاد برای پروژه‌های بالای 90 درصد افزود: آقای فتاح معتقد است برای آنکه بتوانیم سرمایه‌های کشور را به سرانجام برسانیم بنیاد مستضعفان حاضر است پروژه‌های بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی را در اختیار گرفته و حداکثر 20 هزار میلیارد تومان در آنها سرمایه‌گذاری کند و در همین راستا می‌تواند با سازمان برنامه و بودجه توافق کرده تا این پروژه‌ها به اتمام برسد که اگر این گونه باشد این اقدام هم برای نظام خوب است و هم برای دولت و کشور و مردم.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی می‌تواند حداقل 200 هزار میلیارد تومان پروژه را به اتمام برساند.

وی گفت: این اقدام در حد توافق بین من به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان است. و انشاالله با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با آن موافقت خواهد کرد که در آن صورت کارگروهی تشکیل شده و می‌توانیم در جلسات متعدد موضوع را به نتیجه لازم برسانیم.

انتخاب هیأت رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران، آلمان، اتریش و برزیل

نماینده مردم تهران در مجلس از انتخاب هیأت رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران، آلمان اتریش و برزیل خبر داد.

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از انتخاب هیأت رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران، آلمان اتریش و برزیل خبر داد.

وب افزد: بر این اساس، احمد نادری نماینده تهران به عنوان رئیس این گروه، علی اصغر باقرزاده نماینده بابلسر به عنوان نایب رئیس و همچنین بنده به عنوان دبیر این گروه دوستی انتخاب شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: همچنین عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه به عنوان خزانه دار این گروه دوستی برگزیده شد.

تکلیف طرح جمعیت برای صدا و سیما مبنی بر رویکرد خانواده‌محور در تولید برنامه‌ها

سخنگوی کمیسیون فرنگی مجلس از تکلیف طرح جمعیت و تعالی خانواده برای رسانه ملی در جهت تولید برنامه‌ها با رویکرد خانواده‌محور خبر داد.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این جلسه ادامه رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور اعضای کمیسیون قرار داشت و این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون 5 ماده از طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نظرات روی آن اعمال شده است.

سخنگوی کمیسیون فرنگی مجلس اظهار داشت: روند کار کمیسیون فرهنگی در رسیدگی به طرح جمعیت اینگونه است که نظرات پیرامون بندها و تبصره‌های مختلف این طرح اخذ و جمع‌بندی در مورد آنها انجام می‌شود و در نهایت برای تمام مواد طرح رأی‌گیری و به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

نصیرایی خاطرنشان کرد: طرح جمعیت و تعالی خانواده تکالیف مختلفی برای دستگاه‌های مسئول تعیین کرده که از جمله سازمان صداوسیما را مکلف کرده تا رویکرد خانواده‌محوری را در تولید برنامه‌های خود اعمال کند.

انتقاد اعضای کمیسیون بهداشت از عملکرد بیمه‌ها در جلسه با رئیس سازمان بیمه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور رئیس سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که اعضای کمیسیون بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر بیمه ها تاکید کرده و بیان کردند که چرا هر کدام از بیمه ها روش های مختلفی را اتخاذ می کنند.

زهرا شیخی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آتی سازمان مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا نمایندگان به طرح مشکلات موجود در بحث بیمه پرداختند. بحث عمده این بود که چرا بیمه ها بخشی از قوانین را رعایت کرده و به اجرای بخش دیگر تمکین نمی کنند. آنها ترجیح می دهند ساده ترین راه را استفاده کرده که نمونه بارز آن در اجرا نشدن نظام ارجاع است.

وی افزود: یکی دیگر از سوالات این بود که چرا در ارائه بسته های خدماتی بازبینی صورت نمی گیرد و بیمه ها هر کدام روش های خود را طی می کنند. در این جلسه تاکید شد که باید تکلیف بیمه ها برای مردم مشخص شود تا مردم بدانند تا چه سقفی می توانند از بیمه استفاده کنند. درباره پوشش بیمه ای برای بیماران توانبخشی نیز تاکید شد. مثلا بعد از سرطان، بیمار دچار مشکل می شود یا اینکه از لحاظ اسکلت عضلانی و عصبی با مشکلاتی مواجه است که بیمه آنها را تحت پوشش قرار نمی دهد. تاکید بر این بود که باید این موارد شناسایی شده و مورد پوشش بیمه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: با توجه به مشکلات بسیار زیاد بیمه ها و طرح آن از سوی نمایندگان فرصتی برای پاسخگویی رئیس سازمان بیمه سلامت باقی نماند. لذا قرار شد در جلسه بعدی حضور پیدا کرده و به سوالات پاسخ دهند.

ادامه بررسی طرح تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز کمیسیون بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده ادامه پیدا کرد.

مجید نصیرایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده وقت این روزهای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صرف بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده می شود که تاکنون نیز ۵ ماده از این طرح را در کمیسیون بررسی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع جمعیت و خانواده اولویت کمیسیون ما است در چند جلسه گذشته و جلسه امروز کمیسیون در حال بررسی مبانی این طرح بودیم تا بتوانیم به یک جمع بندی مطلوب دست پیدا کنیم، در این بررسی نظرات همکاران و اعضای کمیسیون ارائه می شود همچنین در کمیسیون از کارشناسان مربوط به این حوزه دعوت و از نظرات و دیدگاه های آن ها استفاده می شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: پس از اینکه نظرات لحاظ شد و در کمیسیون به جمع بندی رسیدیم از دوستان حوزه اجرا در دولت و نهادهای مرتبط دعوت می شود و درباره بند به بند طرح از آن ها نظرخواهی خواهیم کرد تا اگر لازم باشد موضوعی را اعمال کنیم، سپس بعد از این اقدامات به جمع بندی خواهیم رسید و طرح را به صحن علنی مجلس ارائه خواهیم کرد.

نصیرایی در پایان اضافه کرد: وزیر ورزش و جوانان نیز جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان عصر روز سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی حضور پیدا خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها