پذیرش ۳۱ اولویت تقنینی و نظارتی در کمیسیون انرژی برای ارائه به هیات رئیسه

کد خبر: 1014095

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از پذیرش 31 اولویت تقنینی و نظارتی در این کمیسیون و مبنا قرار گرفتن آن برای تصویب نهایی در نشست جلسه آتی جهت ارائه به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

پذیرش ۳۱ اولویت تقنینی و نظارتی در کمیسیون انرژی برای ارائه به هیات رئیسه

خبرگزاری فارس: مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۶مرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: در جلسه این کمیسیون 2 موضوع در دستورکار قرار داشت؛ موضوع اول بررسی اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس بود که براساس درخواست هیأت رئیسه در ۲ حوزه تقنینی و نظارتی جمع‌بندی این کمیسیون صورت گرفت که چهار پیشنهاد مشخص به صحن کمیسیون آمده بود.

وی در توضیح بیشتر افزود: آقایان ورناصری، گیلانی، بیگی‌نژاد و بنده این پیشنهادات را که یا مختص به خودمان بود و یا جمعی‌بندی برخی نظرات نمایندگان بود به صحن کمیسیون انرژی آورده بودند که نهایتاً با رأی اعضای این کمیسیون پیشنهادی که من کردم به عنوان مبنای جمع‌بندی این کمیسیون رأی آورده و پذیرفته شده و مقرر شد نظرات سایر اعضای کمیسیون که تاکنون بیان شده را جمع‌آوری کنیم و با دسته‌بندی مناسب‌تری به عنوان اولویت‌های مدنظر این کمیسیون برای جلسه آینده ارائه کنیم و در نهایت در آن نشست به تصویب اعضا رسیده تا بتوانیم آن را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: دستور دوم کمیسیون انرژی متناسب با بحث‌های صحن علنی امروز مجلس (طرح پیش فروش نفت در بورس) بود و از آقای خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی که به نمایندگی از اعضای این کمیسیون در نشست‌های کارشناسی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا شرکت کرده بودند در کمیسیون انرژی حاضر شده و گزارش مبسوطی را از فرایند بررسی پیش‌فروش نفت اعلام کردند.

شریعتی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز صبح مجلس آقای قالیباف اعلام کردند که این موضوع مرتبط با سه کمیسیون اقتصادی، برنامه و انرژی است و باید آنها در این باره نظر دهند. لذا لازم بود که اعضای کمیسیون انرژی از جزئیات مباحثی که در نشست‌های کارشناسی بیان شده است مطلع شوند.

وی درباره جزئیات پیشنهاد خود که در جلسه عصر کمیسیون متبوعش مطرح شد، گفت: این پیشنهاد در ۲ دسته تقنینی و نظارتی بود که ۱۱ عنوان تقنینی و ۲۰ عنوان نظارتی به عنوان اولویت‌های کمیسیون انرژی اعلام و مقرر شد که این پیشنهادات به عنوان مبنای اولویت‌های این کمیسیون قرار گرفته و سایر پیشنهادات اعضای این کمیسیون جمع‌بنده شده و به عنوان اولویت‌های این کمیسیون اعلام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها