وزیر اطلاعات: اگر حمایت‌های رهبری نبود این دولت چندین بار زمین زده شده بود

کد خبر: 1014925

حجت الاسلام علوی گفت: همه دولت‌های بعد از انقلاب خدمات ارزنده‌ای انجام داده اند. اگر حمایت‌های رهبری نبود این دولت چندین بار زمین زده شده بود.

وزیر اطلاعات: اگر حمایت‌های رهبری نبود این دولت چندین بار زمین زده شده بود

باشگاه خبرنگاران جوان:حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در برنامه تیتر شب شبکه خبر ضمن تبریک هفته دولت، گفت: همه دولت‌های بعد از انقلاب خدمات ارزنده‌ای انجام داده اند، اما شرایط در همه دولت‌ها یکی نبوده است. در بعضی دولت‌ها وضعیت فروش نفت و تحریم‌ها کمتر بوده و بعضی دولت‌ها وضعیت سخت تری داشته اند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: بدترین وضعیت فشار و تحریم در این دولت بوده و نه تنها امکان فروش نفت و دریافت پول آن با مشکلاتی مواجه بود بلکه شاهد کاهش قیمت نفت بودیم.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی دولت با کار جهادی خدمات ارزنده‌ای انجام داده که باور کردنی نیست. بیشترین بی مهری به این دولت شده است. وزارت اطلاعات به صد‌ها تیم تروریستی ضربه وارد کرده است. گاهی نقش وزارت اطلاعات نفی می‌شود، اما با اختلاف، امنیت ملی و داخلی را انجام می‌دهد که در برخی جا‌ها مصادره می‌شود. در این دولت، فاز‌های متعدد پارس جنوبی و پالایشگاه‌های زیادی از جمله ستاره خلیج فارس تاسیس شد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه این دولت در زمینه ساخت مسکن دو ملیون اسکلت تحویل گرفته است، بیان داشت: اگر حمایت‌های رهبری نبود این دولت چندین بار زمین زده شده بود.

علوی در مورد آزاد کردن تعدادی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای اظهار داشت: وزارت اطلاعات همیشه ماموریت‌های مختلفی داشته است. ما در این دوره تعدای از افرادی که دستگیر شده بودند را بررسی کردیم و دیدیم در زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای نقشی نداشته اند و آن‌ها را آزاد کردیم.

وی تصریح کرد: هیچ دوره‌ای به این اندازه به وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات هجمه نشده است. ۲۰ درصد از هجمه‌ها از خارج است، اما بقیه از سوی افرادی است که خود را در چارچوب نظام می‌دانند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: هر چه زمان گذشته وزارت اطلاعات از پلیس امنیت گذشته و به یک سرویس اطلاعاتی نزدیک شده است. امکانات فنی وزارت در این هفت سال به ۱۰ برابر رسیده است.

وی در مورد هماهنگی با دیگر دستگاه‌های امنیتی کشور خاطر نشان کرد: الحمد الله از وقتی من طبق قانون رئیس جامعه اطلاعاتی شده ام همه عزیزان در جلسات حضور داشته اند. در ضربه‌ای که به حزب دموکرات خارج ازکشور زده شد ما به دوستان اطلاع دادیم و آن‌ها با موشک به آن‌ها ضربه زدند. در موضوع ابوعایشه داعشی هم همینطور بود.

وزیر اطلاعات بیان داشت: در سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های دیگر از هر ۱۰ تیم تروریستی سه الی چهار تیم دستگیر و تعدادی هم موفق به انجام عملیات تروریستی می‌شوند، اما در کشور ما از هر ۱۰۰ عملیات تنها سه الی چهار عملیات را می‌توانند انجام دهند که بیشترین اقدامات نیز از سوی وزارت اطلاعات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ما از پدافند به آفندی تغییر موضع داده ایم گفت: وزارت اطلاعات نزدیک به میلیون هکتار زمین را با همکاری قوه قضائیه از تصرف منابع طبیعی جلوگیری کرده است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما در دستگاه‌های سطح بالا جاسوسانی را دستگیر کردیم که چندین سال به سرویس‌های جاسوسی بیگانه اطلاعات می‌دادند را دستگیر کردیم. ما در حوزه ضد تروریسم به سراغ ریگی و شارمهد رفتیم و با اقدامات پیچیده آن‌ها را دستگیر کردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها