وزیر اطلاعات: انقلاب ما تداوم راه اباعبدالله است

کد خبر: 1015424

وزیر اطلاعات گفت: معصومین علیهم السلام به ما آموخته‌اند که عزت ما در ایستادگی و مقاومت است و مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

وزیر اطلاعات: انقلاب ما تداوم راه اباعبدالله است

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سومین کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند که صبح امروز (شنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: امید داریم خداوند به همه ما بصیرت و توفیق طی مسیر شهدا را بدهد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرهنگ شهادت به عنوان فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی را از خود شروع کردند و زمانی که عده‌ای او را از رفتن به مدرسه فیضیه منع می‌کردند می‌فرمودند که من را از مرگ می‌ترسانید؟ من، سینه خود را برای چاقو‌های شما آماده کرده ام، اما ظلم و ستم را نمی‌پذیرم.

وزیر اطلاعات برگزاری یادواره شهدا را بسیار مهم دانست و گفت: این مراسم‌ها می‌تواند موجب احیا فرهنگ شهادت طلبی شود. جامعه‌ای که با دشمنان روبروست به فرهنگ شهادت طلبی نیاز دارد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی (ره) گفت: عده‌ای در آن زمان فکر می‌کردند که فرهنگ و روح شهادت در جامعه دچار فراموشی شود، اما امام در آن زمان دعا کردند که خداوندا درب شهادت را به روی ما نبندد و این دعا برآورده شده و شما شاهد شهادت جوانان و عزت آفرینی آن‌ها هستید. این دعا به این دلیل است که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، ملتی که از مرگ بترسد دشمن اراده خود را به او تحمیل می‌کند.

وی افزود: اگر ملت ما در مقابل دشمنان ایستاده به دلیل وجود فرهنگ شهادت طلبی است. مقاومت عزت را به وجود می‌آورد و همه چیز دارد در حالی که کسی عزت خود را از دست بدهد ذلیل می‌شود.

وزیر اطلاعات گفت: معصومین علیهم السلام به ما آموخته‌اند که عزت ما در ایستادگی و مقاومت است و مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است؛ لذا امام حسین (ع) فرمودند هیهات من ذله.

وی گفت: امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، زیرا این ملت دارای فرهنگ شهادت است و ملتی که دارای فرهنگ شهادت طلبی است زیر بار هیچ ظلمی نمی‌رود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فرهنگ شهادت طلبی بر همه افراد جامعه باید حاکم باشد گفت: روحیه شهادت در هر شرایطی تصمیم ساز و گره گشاست، روحیه شهادت طلبی اگر در مدیران باشد قیمت آن‌ها را بالا می‌برد، پس آلوده وعده نمی‌شود و با ریسک پذیری به صورت جهادی کار می‌کند.

وی افزود: جامعه ما که همیشه با دشمنانی ضدانسانی، وحشی و درنده مواجه است به فرهنگ شهادت و شهادت طلبی نیاز دارد، برای اینکه بتواند با روح شهادت در مقابل دشمن ایستادگی کند و آن را ادامه دهد و پوزه دشمن را به خاک بمالد و پرچم پیروزی را به اهتزاز درآورد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: سیدالشهدا در صحبتی که در منا با اصحاب می‌کردند فرمودند شما این امکان را دادید به ستمکاران که بر منزله و جایگاه شما تکیه بزنند و امور خدا را در دست آن‌ها تسلیم کردید و آن‌ها سوار بر کار شدند. آن‌ها در شهوات خود غرق هستند و کاری به کتاب خدا و احکام الهی ندارند ظلم به مردم می‌کنند، چرا این‌ها مسلط شدند؟ حضرت فردموند آنچه ستمکاران را بر آن جایگاه مسلط کرد فرار شما از مرگ بود. ملتی که از مرگ بترسد و فرار کند ستمکاران بر مقتدرات آن حاکم می‌شوند.

وی گفت: فریفتگی و شیفتگی شما نسبت به زندگی دنیا که از آن باید جدا شوید و چسبندگی به زندگی دنیا روح شهادت از انسان‌ها را می‌گیرد و ترس را حاکم می‌کند و وقتی ملتی از مرگ ترسید راحت با تهدید ستمکاران تسلیم آن‌ها می‌شود.

حجت الاسلام علوی افزود: اگر ملت ما در برابر بزرگترین قدرت‌های دنیایی تسلیم نشده است و با صلابت ایستاده، رمز و راز آن در شهادت است که مرگ خود و عزیزان خود را می‌پذیرد، اما ذلت و تسلیم در برابر دشمن را نمی‌پذیرد.

وی افزود: انقلاب ما تداوم راه اباعبدالله است لذا تا رسیدن پرچم اسلام به دست صاحب‌اصلی اش باید فرهنگ شهادت در جامعه حاکم باشد و داشتن این فرهنگ هم شامل همه حتی مسئولان می‌شود، زیرا اگر روح شهادت در هر مسئولی وجود داشته باشد، پایش نمی‌لرزد و با زرق و برق‌های دنیوی آلوده نمی‌شود.

وی افزود: روح شهادت فرهنگ مقاومت را می‌سازد و فرهنگ مقاومت ملتی را برابر دشمنان مقاوم می‌کند؛ در دوران رهبری مقام معظم رهبری با دشمنی‌های بسیاری مواجه هستیم که در این رابطه اگر کوچک‌ترین کرنشی در برابر استکبار می‌شد از انقلاب سلامی و عزت ما چیزی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: این مقاومت را از فرهنگ و خون شهدا داریم که البته این هم از شهدای کربلا به ما رسیده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها