طرح جدید مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید

کد خبر: 1015488

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید خبر داد.

طرح جدید مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید

خبرگزاری تسنیم: الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی دوفوریتی توسط جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدیندگی موجود در بازار سرمایه و بورس به سمت تولید خبر داد و گفت: براساس این طرح دوفوریتی که در کمیسیون صنایع و معادن نیز مطرح شده، نمایندگان مجلس الزاماتی را برای دولت در جهت سوق دادن منابع نقدینگی در بازار سرمایه به سمت تولید با سازوکارهایی مشخص کرده‌اند.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که می‌بایست از همه ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد امور کشور و رونق تولید و اقتصاد بهره‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده، منابع عظیمی از نقدینگی در وضعیت فعلی بازار بورس انباشته شده که اگر از این منابع در جهت تولید و سرمایه‌گذاری و نیز توسعه شرکت‌‌های دانش‌بنیان استفاده شود، می‌توانیم تحریم‌ها را نیز بشکنیم.

دهقانی همچنین به ضرروت هدایت نقدینگی به سمت تولید تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم از نقدینگی موجود در بازارهای مختلف، به‌خصوص بازار بورس در جهت تولید و حمایت از تولیدکنندگان استفاده کنیم، شاید جهش قابل‌توجهی در تولید نیز خواهیم بود و از طرف دیگر سوددهی بازار سرمایه نیز برای سرمایه‌گذاران بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: عده‌ای شبانه‌روز تلاش می‌کنند این طور القا کنند که امکان ساخت قطعات و تجهیزات با کیفیت در داخل کشور وجود ندارد و تولیدکننده ایرانی قادر به ساخت محصولات با کیفیت نیست، بنابراین توجیهی برای واردات برای خودشان پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتقادات به وضعیت بازار بورس، گفت: بهتر است به جای انتقاد، راهکارهای کاربردی نیز ارائه شده و از ظرفیت بازار بورس در جهت رونق تولید و بهبود وضعیت صنعت و تولید در عرصه‌های گوناگون استفاده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها