پیشنهاد یک سناتور آمریکایی: بیایید به توافق هسته‌ای بازگردیم

کد خبر: 1015641

یک سناتور آمریکایی در پیامی توییتری دولت آمریکا را به دلیل خروجش از توافق هسته ای، فاقد حق قانونی برای به کار بستن مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران دانست.

پیشنهاد یک سناتور آمریکایی: بیایید به توافق هسته‌ای بازگردیم

خبرگزاری ایسنا: الیزابت وارن سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به توجیه آمریکا برای برخوردای حق استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها که تنها برای اعضای مشارکت کننده در برجام (توافق هسته ای) محفوظ است، در صفحه توییترش نوشت: تنها مشارکت کنندگان در توافق هسته‌ای ایران می‌توانند تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را اعمال کنند، اما ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) از آن خارج شد.

وارن ادامه داد: سیاست ترامپ در زمینه ایران امنیت ما را تضعیف کرده و از متحدانمان دور می‌کند. بیایید به توافق هسته‌ای بازگردیم و ایران را به پایبندی بازگردانیم. اظهارات وارن در پی این مطرح می‌شود که آمریکا در پی عدم تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه کرده بود، اعلام روند فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها در توافق هسته‌ای را آغاز کرده و خواستار بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است.

ادعای آمریکا برای برخورداری از حق به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها در حالی مطرح می‌شود که این کشور دو سال پیش به مشارکت در توافق هسته‌ای پایان داد و از آن خارج شد. استفاده از این مکانیسم تنها برای اعضای مشارکت کننده در برجام قابل استفاده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها