نصرالله پژمان‌فر: به‌هیچ وجه دنبال فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیسیتم/ می‌خواهیم به بهانه اینترنت پول مردم چپاول نشود/ چرا در ایران هزینه اینترنت گران‌تر از کره جنوبی است؟

کد خبر: 1016143

نصرالله پژمان‌فر گفت: ما در این طرح به‌هیچ‌وجه دنبال فیلترینگ نبوده و نیستیم و حتی در یک خط از این طرح هم بحث فیلترکردن مطرح نشده است. هدف ما اصلا فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه جلوگیری از چپاول پول مردم به بهانه اینترنت است.

نصرالله پژمان‌فر: به‌هیچ وجه دنبال فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیسیتم/ می‌خواهیم به بهانه اینترنت پول مردم چپاول نشود/ چرا در ایران هزینه اینترنت گران‌تر از کره جنوبی است؟

گروه سیاسی فردا: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی برای سامان‌دهی فضای اینترنت کشور ارائه داده‌اند که هدف اصلی آن کنترل اقتصادی در مقوله اینترنت است؛ به‌نحوی که مطرح‌کنندگان طرح باور دارند هزینه‌ای که مردم بابت اینرنت پرداخت می‌کنند با خدمت ارائه‌شده متناسب نیست اما برخی جریان‌های خاص و افرادی که از کنترل اقتصادی اینترنت لطمه می‌بینند سعی می‌کنند با القاء اینکه این طرح درصدد فیلترکردن شبکه‌های اجتماعی است، طرح مذکور در افکار عمومی تخریب کنند. نکته اساسی هم البته این است که اکثریت نمایندگان مجلس حتی مخالف مطرح شدن چنین طرح هایی هستند و معتقدند قبل از هر چیز بایدبه مساله معیشت مردم پرداخته شود.

نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس و طراح اصلی این طرح درباره این موضوع به «فردا» گفت: «تلاش همه ما در این طرح این است که اینترنت بی‌کیفیت، ناامن و گران به مردم ارائه نشود. وقتی به پرونده‌هایی که در پلیس فتا وجود دارد، نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که فضای اینترنتی ما بسیار ناامن است. در کدام یک از کشورهای توسعه‌یافته این میزان پرونده قضایی برای سوءاستفاده از فضای اینترنت وجود دارد؟‌ از سوی دیگر هیچ کجای دنیا اینترنت به این میزان گران نیست. وزارت ارتباطات سالانه چندهزار میلیارد تومان پول از مردم می‌گیرد و هیچ خدمت مطلوبی ارائه نمی‌کند».

او ادامه داد: «طبیعی است که جریان فساد که از گران‌بودن اینترنت سود می‌برند از طرحی که از حقوق مردم دفاع می‌کند، خوش‌شان نیاید و در صدد تخریب آن باشند. من به عنوان کسی که طراح این طرح به همه مخالفان می‌گویم آیا خدمتی که در حوزه اینترنت به مردم داده می‌شود بیش از کره جنوبی است؟ اگر نیست که حتما نیست، چرا هزینه اینترنت در ایران گران‌تر از کره جنوبی است؟»

این نماینده مجلس در وصف فواید این طرح تصریح کرد: «با این طرح حداقل یک تا 10میلیون شغل ایجاد می‌شود و من این آمادگی را دارم که با همه مخالفان در مباحثه‌ای که مردم ناظر آن باشند، بنشینم و سخن بگویم تا در نهایت مردم قضاوت کنند که این طرح به نفع‌ کسیت؟ به نفع خودشان یا کسانی که پول مردم را به بهانه اینترنت بی‌کیفیت چپاول می‌کنند؟ ما با این طرح در صف مردم ایستاده‌ایم و همه بهانه‌جویی‌هایی که از سوی برخی می‌شود، صرفا برای تحکیم منافع مالی عده‌ای سودجو است».

پژمان‌فر در پایان درباره این شائبه که برخی نمایندگان می‌خواهند با استفاده از این طرح فیلترینگ را گسترش دهند، گفت: «ما در این طرح به هیچ‌وجه دنبال فیلترینگ نبوده و نیستیم و حتی در یک خط از این طرح هم بحث فیلترکردن مطرح نشده است. هدف ما اصلا فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه جلویگری از چپاول پول مردم به بهانه اینترنت است. حالا اگر در جایی گفته می‌شود که برای کودک باید اینترنت خاصی تعریف شود، این به معنای فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست؛ سخن آن است که کودکان نباید در معرض هر محتوایی قرار بگیرند زیرا یک تصویر نامناسب می‌تواند بر ذهن و روح آنها تأثیر به‌شدت مخرب بگذارد. در همه دنیا هم کودکان در فضای اینترنت دسترسی‌های مخصوصی دارند و این یک امر علمی است. چرا یک کودک پنج‌ساله باید تصویری پورن یا خشونت‌آمیز ببیند؟ واقعا این موضوع یک امر بدیهی است اما اینکه می‌گویند ما می‌خواهیم دسترسی مردم به اینترنت را محدود کنیم یا درصدد فیلتر شبکه‌های اجتماعی هستیم، به هیچ وجه درست نیست و یک دروغ بزرگ است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها