رشیدی: ترامپ از روی جهالت از برجام خارج شد و حق اظهار نظر ندارد

کد خبر: 1016820

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تاکید کرد که ترامپ با جهالتی که به خرج داد و از برجام خارج شد، دست و پای آمریکایی‌ها را بسته و شکست‌های پیاپی سیاسی برای خود رغم زده است.

رشیدی: ترامپ از روی جهالت از برجام خارج شد و حق اظهار نظر ندارد

خبرگزاری ایسنا: جلال رشیدی کوچی با اشاره به ادعا‌های مقامات آمریکایی برای فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران، بیان کرد: وجود بحث مکانیزم باشه یک واقعیت غیر قابل انکاری است که در برجام وجود داشت و از همان ابتدا نیز دلسوزان معتقد بودند این بند می‌تواند پاشنه آشیلی برای بازگردندان تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی باشد.

وی در ادامه اظهار کرد:، اما ترامپ با حماقتی که انجام داد و به صورت یکجانبه از برجام خارج شد، دیگر حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارد؛ که این از روی حماقت آمریکایی‌ها رغم خورد. ترامپ اگر عاقلانه رفتار می‌کرد و در برجام بود امروز این امتیاز را در دست داشت و برای ما یک تهدید به شمار می‌رفت. اما جهالت ترامپ دست و پای آمریکایی‌ها را بست.

نماینده مردم مرودشت در مجلس تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها در برجام حضور ندارند که حق استفاده از مکانیزم ماشه و بازگرداندن تمام تحریم‌های بین المللی علیه ایران را داشته باشند. متاسفانه علی رغم عمل جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهداتش برجام برای ما خسارت محض بود.

وی در ادامه تاکید کرد: حماقتی که ترامپ با خروج از برجام انجام داد شکست‌های پیاپی سیاسی برای آمریکایی‌ها در پی داشته و آن‌ها را منزوی کرده است. اینکه امروز کشور‌های اروپایی به مخالف با آمریکا برخواسته اند برای حمایت از ایران نیست بلکه سیاست‌های غلط آمریکایی منافع آنان را نیز به خطر انداخته است.

وی افزود: خوش بختانه ترامپ از روی جهالت از برجام خارج شد و دیگر حق اظهار نظر و یا استفاده از امتیازات برجام را ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها