آخرین خبر از معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس

کد خبر: 1018271

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه تا کنون هیچ فردی برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی نشده است، گفت: دولت تاکنون در زمینه تعیین سرپرست وزارت صمت مشورتی با مجلس نداشته و اطلاعی هم به مجلس نداده است.

آخرین خبر از معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس گفت: دولت تاکنون هیچ مشورتی در این امور با مجلس نداشته است.

وی تاکید کرد: متأسفانه دولت به تک روی عادت دارد و همین امر هم به برخی مسائل آسیب زده است.

این نماینده مجلس گفت: دولت تاکنون در زمینه تعیین سرپرست وزارت صمت مشورتی با مجلس نداشته و اطلاعی هم به مجلس نداده است.

عضو هیئت رییسه مجلس اظهارداشت: دولت تاکنون هیچ فردی را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی نکرده است. بررسی ماجرا بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت «صنعت، معدن و تجارت» جهت اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی ۲۲ مردادماه قرار داشت و نمایندگان در این جلسه با تصدی حسین مدرس خیابانی، برای وزرات «صنعت، معدن و تجارت» مخالفت کردند.

نمایندگان با ۱۰۴ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع با تصدی مدرس خیابانی برای وزرات صمت مخالفت کردند.

محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی ۲۲ مردادماه با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر گفت: با توجه به پایان مهلت سه ماهه سرپرستی این وزارتخانه و نظر تفسیری شورای نگهبان، مهلت سرپرستی برای یک بار می‌باشد بر این اساس از نظر قانونی فرصتی برای تداوم سرپرستی وجود ندارد.

وی افزود: طبیعتا وزیر پیشنهادی جدید باید از سوی دولت معرفی شود البته قبلا دولت در مواردی این چنینی از رهبر انقلاب برای اداره امورات وزارتخانه مجوز گرفتند که این امر موجب می‌شود تا در کار این وزاتخانه خلل وارد نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: بر این اساس دولت باید وزیر پیشنهادی جدید را به مجلس معرفی کند یا این که از رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی بگیرد و جز این راهی ندارد.

سلیمی با استناد به اصل ۱۳۵ آئین نامه داخلی مجلس در جلسه ۲۹ مردادماه مجلس گفت: براساس قانون آقای رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌توانند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست تعیین کنند و اکنون سه ماه گذشته است که این وزارتخانه با سرپرست اداره شده و مجددا سرپرستی دیگر معرفی شده است و این امر نیاز به اذن رهبری دارد.

وی افزود: اگر اذن رهبری اخذ شده است چرا به مجلس شورای اسلامی اعلام نمی‌شود و اگر اذن رهبری گرفته نشده است تصدی سرقینی بر این وزراتخانه اکنون غیرقانونی است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کنند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: تذکر شما وارد است اکنون بیش از سه ماه است که وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و نیاز به اذن رهبری دارد. حداقل ما تاکنون مطلع نیستیم که استجازه اخذ شده و یا خیر.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها