فیروزی: وزارت صمت نباید حتی یک روز بدون وزیر باشد

کد خبر: 1018777

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وزارت صمت که حدود چهار ماه است که با سرپرست اداره می‌شود، گفت: دولت سریع‌تر گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند؛ این وزارتخانه آن‌قدر مهم است که حتی یک روز هم نباید بدون وزیر و با سرپرست اداره شود.

فیروزی: وزارت صمت نباید حتی یک روز بدون وزیر باشد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه این وزارتخانه مهم و کلیدی در شرایط فعلی اقتصادی حدود چهار ماه است که وزیر ندارد و هنوز با سرپرست اداره می‌شود، گفت: این وزارتخانه با اهمیت که حاصل تجمیع چندین وزارتخانه است که در قدیم الایام تجمیع شده‌، وزارتخانه بسیار بزرگی بوده و اهمیتی بالا و حوزه‌ی کار گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تمامی حوزه‌های صنایع، معادن، بازرگانی داخلی و خارجی، تنظیم بازار و اصناف به این وزارتخانه مربوط می‌شود، افزود: متأسفانه می‌بینیم به‌علت عدم معرفی وزیر از سوی دولت، آشفتگی و نابسامانی در موضوعاتی که با این وزارتخانه مرتبط است از جمله صنعت خودرو، فولاد و صنایع بالادستی و پایین‌دستی حاکم است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: به‌علت اینکه این وزارتخانه وزیر ندارد و با سرپرست اداره می‌شود، دست مجلس هم برای استفاده از ظرفیت‌های نظارتی بسته است. متأسفانه دولت درباره معرفی شخص قبلی که به‌عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد و نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، خیلی بد عمل کرد و دقیقا طوری برنامه‌ریزی کردند که در آخرین روزی امکان داشت که یک سرپرست باقی بماند، گزینه خود را معرفی کردند و از همه‌ی مهلت سه ماهه سرپرست استفاده کردند؛ در حالی که این وزارتخانه آن‌قدر مهم است که حتی یک روز هم نباید بدون وزیر بماند و با سرپرست اداره شود.

فیروزی گفت: بعد از اینکه وزیر پیشنهادی دولت رأی نیاورد، منطق حکم می‌کرد و جامعه و مخاطبین حوزه وزارت صمت این توقع را داشتند که دولت سریعا فرد مناسبی را برای تصدی وزارتخانه پیشنهاد بدهد ولی این اتفاق نیفتاد و اعلام کردند که از مقام معظم رهبری مجوز گرفته‌اند که بتوانند این وزارتخانه را با سرپرست اداره کنند، چون دولت از نظر قانونی اجازه معرفی سرپرست را نداشت؛ طبق قانون اساسی هر وزارتخانه می‌تواند سه‌ماه با سرپرست اداره شود و از این ظرفیت سه‌ماهه نیز استفاده کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: توقع این بود که دولت هرچند در انتخاب وزیر پیشنهادی خود اختیار دارد ولی منطق و عُرف گذشته‌ی مجلس حکم می‌کند که دولت با کمیسیون صنایع هم رایزنی می‌کرد که متوجه بشود چه کسی ظرفیت رأی‌آوری دارد و چه کسی می‌تواند این وزارتخانه مهم را اداره کند. متأسفانه تا الان این اتفاق نیفتاده و ما به عنوان نمایندگان مردم و اعضای کمیسیون صنعت صنایع و معادن هنوز اطلاعی نداریم که چه کسی چه وقتی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی خواهد شد و این مشکل کماکان پابرجاست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره گزینه‌پیشنهادی دولت که باید برای تصدی این وزارتخانه معرفی شود نیز خاطر نشان کرد: توفع ما این است با توجه به اینکه مدت زیادی از عمر دولت باقی نمانده، دولت گزینه پیشنهادی خود را سریع‌تر مطرح کرده و گزینه‌ای باشد که از خودِ این وزارتخانه بوده و ظرفیت‌های آن را بشناسد؛ کسی نباشد که بخواهد از بیرون بیاید و با آزمون و خطا این وزارتخانه را حدود 8 ماه اداره کند.

فیروزی در پایان درباره گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت صمت گفت: بعضا گزینه‌هایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود ولی ما هنوز گزینه‌ای که به‌عنوان گزینه‌ی قابل قبول از طرف دولت نام برده شده باشد را از آنان نشنیده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها