تذکرات بورسی نمایندگان به دولت

کد خبر: 1019187

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از وضعیت بازار بورس گفت: قوه قضائیه و سازمان بازرسی اگر قصور و تقصیری در بازار بورس می‌بینند به آن ورود و به این موضوع مهم و حیاتی رسیدگی کنند.

تذکرات بورسی نمایندگان به دولت

خبرگزاری تسنیم: سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه) قوه مقننه اظهار داشت: اگر بورس برای هدایت نقدینگی و در راستای تولید و فعالیت‌های مولد باشد، مطلوب است. اصل بورس و سازمان بورس هم چیز خوبی است.

وی با بیان اینکه دولت باید از سرمایه‌های خردی که وارد بورس شده حمایت کند، گفت: یک روحانی با من تماس گرفت که دو ماه پیش خانه‌اش را یک میلیارد تومان فروخته و در بورس گذاشته و حالا قیمت آن به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. خانمی گوشواره‌اش را فروخته و افرادی خودرو و خانه‌هایشان را فروخته‌اند و در بورس گذاشته‌اند. حق‌الناس را نمی‌شود خورد!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: اگر هر کدام از بانک‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان به بورس بیاورند شاهد این مشکلات نیستیم. مردم از این مجلس انتظاراتی دارند. آن‌ها با مشکل ویروس منحوس کرونا، کمبود درآمد و بیکاری مواجه هستند. باید به مردم توجه کرد و وزیر اقتصاد نیز باید پاسخگوی مردم باشد.

بر اساس این گزارش، سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه نیز در جلسه امروز در تذکری اظهار کرد: ارکان سازمان بورس دارای اساسنامه، هیات مدیره، رئیس، بازرس و حسابرس است، آن‌ها باید برای حفظ، ثبات و آرامش در بورس اقدام کنند. آن‌ها قسم خورده اند که مصالح کشور را رعایت کنند و اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد، یعنی تجربه کافی در اداره بورس ندارند.

وی ادامه داد: مردم در بورس سرمایه گذاری کردهاند، نهاد عمومی غیردولتی و حاکمیتی که یک شبه قفل کرده و هزار هزار میلیارد ضرر به مردم وارد کرده است، لذا اگر قصور و تقصیری در اداره بازار بورس وجود دارد درخواست می‌کنیم که قوه قضائیه و سازمان بازرسی به این موضوع مهم رسیدگی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها