۵۰ فراکسیون مجلس یازدهم تایید شدند

کد خبر: 1019483

عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: ۵۰ فراکسیون مجلس یازدهم مورد تایید هیئت رئیسه قرار گرفته‌اند.

۵۰ فراکسیون مجلس یازدهم تایید شدند

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: ۵۰ فراکسیون مجلس یازدهم مورد تایید هیئت رئیسه قرار گرفته‌اند.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تشکیل فراکسیونهای مجلس اظهار داشت: درخواستهای بسیاری از سوی نمایندگان برای تشکیل فراکسیون به هیئت رئیسه ارائه شده که در حال بررسی و ارزیابی این تقاضاها در هیئت رئیسه هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 درخواست برای تشکیل فراکسیون به هیئت رئیسه پارلمان ارائه شده است، افزود: از این تعداد پس از بررسی و ارزیابی‌های لازم از سوی هیئت رئیسه 50 فراکسیون موفق به اخذ تاییدیه شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس، ادامه داد: پس از برگزاری جلسه و صحبت با برخی از متقاضیان تشکیل فراکسیون، توانستیم تعدادی از آنها را ادغام کنیم و در حال مذاکره با مابقی هستیم تا متقاضیان را قانع کنیم به دلیل همپوشانی کار با کمیسیون ها از تشکیل فراکسیون جدید منصرف شوند.

کریمی فیروزجایی با اشاره به تصمیمات جدید هیئت رئیسه در زمینه عضویت نمایندگان در فراکسیون‌ها، بیان داشت: براساس محدودیتهای اعمال شده هر نماینده اجازه عضویت در بیش از 5 فراکسیون را ندارد؛ یکی از تصمیمات جدید هیئت رئیسه قوه مقننه اتخاذ کرده این است که هر نماینده میتواند تنها رئیس یک فراکسیون باشد. این اقدام موجب جلوگیری از تعدد فراکسیونها در مجلس می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها