حذف چهار صفر از پول ملی به کجا رسید؟

کد خبر: 1020012

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به حذف چهار صفر از پول ملی لایحه اصلاح پولی و بانکی کشور در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

حذف چهار صفر از پول ملی به کجا رسید؟

خبرگزاری فارس:سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به حذف چهار صفر از پول ملی لایحه اصلاح پولی و بانکی کشور در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: لایحه اصلاح پولی و بانکی کشور اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخی از ایرادات شورای نگهبان به این لایحه قبلا با حضور آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی در شورا بررسی شده است، افزود: در مورد نرخ تاثیر این واحد پولی جدید بر اساس ذخایر و تعهدات کشور به تعهدات خارجی از جمله سازمان بین‌المللی پول باید تعریف شود ایراد بود، که بانک مرکزی پیشنهاد حذف داده بود و گفته بود بدون این ماده نیز این لایحه می‌تواند به دولت رفته و مصوب شود.

طغیانی تصریح کرد: امروز چون کمیسیون اقتصادی مجلس از نصاب کافی برخوردار نبود قرار شد که این موضوع صرفاً بررسی شود و رای گیری آن به جلسه روز سه شنبه موکول شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان بر لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی شد و در جلسات بعدی به جمع بندی می‌رسد.

وی افزود: براساس قانون پس از اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده، باید اعتبار حاصله با توجه به شاخص جمعیت میان شهرها و روستاها توزیع شود اما شورای نگهبان معتقد است؛ این فرایند عادلانه نیست و عدالت ایجاب می‌کند مباحثی همچون «توسعه نیافتگی» نیز مدنظر قرار گیرد چراکه ممکن است یک منطقه جمعیت کمتر یا عقب ماندگی بیشتری داشته باشد بنابراین باید با توجه به این مولفه‌ها، اعتبارات حاصل از اخذ مالیات بر ارزش افزوده میان مناطق مختلف توزیع شود، لذا مقرر شد؛ مرکز پژوهش‌ها موضوع را بررسی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها