طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس به کجا رسید؟

کد خبر: 1025305

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس آخرین روند بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در این کمیسیون را تشریح کرد و از ارائه گزارش مرکز پژوهش‌ها به کمیسیون مربوطه در این باره خبر داد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس به کجا رسید؟

خبرگزاری تسنیم: سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین روند بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح مذکور توسط برخی از نمایندگان تدوین و تعداد زیادی از نمایندگان نیز این طرح را امضا کردند که پس از اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه برای بررسی به کمیسیون تدوین آیین نامه به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان در ابتدا و در بررسی‌های اولیه چندان پخته نبود و ایراداتی به آن وارد بود که تصمیم گرفته شد این طرح برای بررسی بیشتر و کارشناسی‌تر به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: پس از ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان به کمیسیون، کارگروه ویژه‌ای به ریاست آقای کریمی قدوسی در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی پارلمان تشکیل شد تا طرح و گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را بررسی و گزارشی را به صحن علنی کمیسیون ارائه کند.

محمودی یادآور شد: در جلسات هفته گذشته کمیسیون بر روی طرح شفافیت آرای نمایندگان بحث و تبادل نظر شد که در این جلسه از سایر نمایندگان غیر عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه نیز دعوت و نظرات مشورتی آن‌ها نیز درباره طرح مذکور اخذ شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس بیان داشت: در این جلسه مقرر شد آقای کریمی قدوسی به عنوان رئیس کارگروه بررسی این طرح، جمع‌بندی نهایی از طرح شفافیت آرای نمایندگان را انجام دهد و با توجه به اولویت داشتن این طرح، در جلسه بعدی کمیسیون گزارش خود را در این باره به اعضا ارائه دهد تا در نهایت درباره آن رأی‌گیری به عمل آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها