شهریاری: دولت به نامه‌نگاری‌های مجلس درباره تامین ماسک ترتیب اثر نداد

کد خبر: 1026354

رئیس کمیسیون بهداشت و در مان مجلس ضمن تشریح دلایل شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، گفت: متاسفانه رئیس جمهور به توصیه‌ها، نظرات و پیشنهادات جامعه پزشکی توجهی ندارد.

شهریاری: دولت به نامه‌نگاری‌های مجلس درباره تامین ماسک ترتیب اثر نداد

خبرگزاری تسنیم: حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: کم توجهی مردم به توصیه ها و پرتکل‌های بهداشتی و عملکرد نامناسب دولت و ستاد مقابله با ویروس کرونا سبب شده در حال حاضر با روند صعودی مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس باشیم.

وی با بیان اینکه سفرهای غیرضروری در تعطیلات یکی از عوامل شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا است، افزود: تعطیلی پیش رو نیز نگران کننده است که امیدواریم مردم رعایت کنند و از سفر به ویژه به استانهای شمالی خودداری کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در همین راستا ادامه داد: شهروندان بعضا فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و از زدن ماسک خود داری می‌کنند. یا در مراسم تشییع جنازه و یا عروسی و میهمانی شرکت می‌کنند، چنین اقداماتی قطعا سبب افزایش شیوع این ویروس می‌شود.

شهریاری تاکید کرد: تاخیر دولت در اعلام محدودیت جدی که ضمانت اجرا داشته باشد نیز یکی دیگر از عوامل شیوع این ویروس است. البته اخیرا محدودیت‌هایی اعمال شده است که باید ببینیم در عمل توانایی اجرا کردن آن را دارند یا خیر؟

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه آقای رئیس‌جمهور به توصیه‌ها، نظرات و پیشنهادات خبرگان جامعه پزشکی توجهی ندارد و بیشتر تصمیمات را خودش می‌گیرد. ستاد مقابله با کرونا نیز به صورت فراقوه ای عمل می‌کند. تا زمانی که به این صورت عمل شود، شاهد شیوع هر چه بیشتر این ویروس خواهیم بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، کادر درمان و پزشکی دچار فرسایش می‌شوند و با کمبود تخت مواجه خواهیم شد. کما اینکه در حال حاضر هم با کمبود تخت مواجه هستیم.

شهریاری با بیان اینکه کمیسیون تاکنون از بعد نظارتی برای بررسی وضعیت شیوع بیماری و مقابله با آن جلساتی را با مسئولان مربوطه داشته است، گفت: در این باره نامه‌نگاری‌هایی نیز با رئیس جمهور، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، انصاری رئیس سازمان امور استخدامی و وزیر صمت برای تامین ماسک صورت گرفته اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها