درخواست سلیمی از صندوق بین‌المللی پول

کد خبر: 1026688

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: صندوق بین‌المللی پول باید پاسخ روشنی به درخواست ایران برای دریافت وام پنج میلیارد دلاری جهت مقابله با کرونا دهد و مستقل از آمریکا عمل کند.

درخواست سلیمی از صندوق بین‌المللی پول

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به درخواست ایران برای دریافت وام فوری پنج میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: صندوق بین‌المللی پول باید مستقل باشد، اما متأسفانه برخی از سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی کاملاً تحت سلطه کشور‌های غربی به ویژه آمریکا هستند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نهاد‌های بین المللی قاعده‌مند عمل نکرده و رفتار‌های خود را تحت فشار مقامات آمریکا تنظیم می‌کنند و وزارت امور خارجه ما نباید به این دسته از نهاد‌های بین المللی و بیانیه‌های آنان اعتنا کند.

وی ادامه داد: وابستگی برخی از نهاد‌های بین المللی به آمریکا به گونه‌ای است که گویا این نهاد‌ها شعبه‌ای از آمریکا هستند. در حالی که آنان باید به گونه‌ای عمل کنند که استقلال خود را به اثبات برسانند و اینگونه تلقی نشود که کاملاً دست نشانده آمریکا هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی واردات دارو به ایران را تحریم کرده‌اند و علاوه بر این نهاد‌های بین المللی را تحت فشار قرار می‌دهند تا درخواست ایران برای دریافت وام جهت مقابله با بیماری کرونا را مورد توجه قرار ندهند.

آمریکا فقط ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد

سلیمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اینکه به مسائل انسانی هیچ گونه توجهی ندارند، همواره ادعای حقوق بشر می‌کنند، گفت: در این شرایط امیدواریم صندوق بین المللی پول به مسئولیت خودش عمل کند و پاسخ روشنی به درخواست ایران برای دریافت وام پنج میلیارد دلاری دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید این موضوع را پیگیری کند، گفت: وزارت امور خارجه طی هفت سال اخیر همه تخم مرغ‌ها را در سبد برجام و همه تمرکز خود را روی ارتباط با غرب گذاشت و همین مسئله باعث گرفتاری و دردسر‌های زیادی برای کشورمان به ویژه در زمینه معیشتی شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید رویکرد خود را تغییر داده و به کشور‌های دیگر هم توجه کند، گفت: ایران باید ارتباط خود را با شرق و ۱۵ کشور همسایه را افزایش دهد، اما متأسفانه وزارت امور خارجه طی سال‌های گذشته از این ظرفیت غافل بوده و نگاهی یک جانبه به غرب داشته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید رویکرد خود را تغییر دهد تا غربی‌ها بدانند که ایران متکی به آنان نیست و اگر ما ارتباط با سایر کشور‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم، کشور‌های غربی هم سیاست‌های فشار حداکثری بر کشورمان را تغییر می‌دهند.

وزارت خارجه عملکرد ضعیفی در دیپلماسی اقتصادی دارد

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی عملکرد خوبی نداشته است، گفت: وزارت امور خارجه در این زمینه هنوز در پیچ اول است و بسیار کند حرکت می‌کند و جای تأسف دارد که ایران در بسیاری از کشور‌ها حتی رایزن اقتصادی ندارد.

وی با انتقاد از اینکه بعضاً برخی افراد به دلیل عضویت در احزاب و گروه‌های خاص، سفیر یا رایزن ایران در سایر کشور‌ها می‌شوند، اظهار داشت: این مسئله در بسیاری از وزارتخانه‌ها وجود دارد و زمانی که پست‌های حساس صرفاً به افراد حزبی داده شود، تعهد و تخصص به فراموشی سپرده و کشور دچار مشکلات متعدد می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها